FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Jednostki niekanoniczne
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Archiwum Zgrywa » Jednostki niekanoniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chcesz wprowadzenia ustawy o projektowaniu w obecnym kształcie
Tak
62%
 62%  [ 10 ]
Nie
6%
 6%  [ 1 ]
Wymaga pewnych poprawek (zbyt radykalna)
12%
 12%  [ 2 ]
Wymaga pewnych poprawek (zbyt łagodna)
6%
 6%  [ 1 ]
Mam inny pomysł (wymaga podania)
0%
 0%  [ 0 ]
Nie dotyczy mnie to
6%
 6%  [ 1 ]
Nie mam zdania
6%
 6%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 16

Autor Wiadomość
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Nie 19:51, 01 Paź 2006    Temat postu: Jednostki niekanoniczne

Jako że jednostki niekanoniczne budzą pewne wątpliwości, a starcie między zwolennikami tworzenia a kanonem pozostanie zapewne nie rozstrzygnięte przedstawiam ten oto projekt unormowania wprowadzania nowych jednostek.

Ustawa o projektach napisał:


W RotE jest możliwe wprowadzanie jednostek niekanonicznych w następujący sposób (każda postać może tworzyć w tylko jeden z poniższych):

1. Poprzez projektowanie - możliwe tylko jeśli ktoś jest projektantem, inżynierem lub zarządzanie fabryką jest jego głównym stanowiskiem. Polega to na przedstawieniu pełnego projektu od sensorów po działa i załogę.
2. Zadaniowe - dostepne dla osób posiadających wpływy wynikające z historii postaci lub wydarzeń fabularnych. Polega na określeniu przeznaczenia danej jednostek i kluczowych wartości (np lotniskowic o pojemności minimum 12 eskadr) Jednak to GMi ustalają szczegóły.
3. Indywidualne - dotyczy wszystkich graczy. Każda postać może (jeśli jest to uzasadnione fabularnie) stworzyć swój statek dopasowany do poziomu zamożności swojej postaci. Musi być w stanie utrzymać tą jednostkę i nie może jej sprzedać ani przekazać (jednostka ulega wówczas fabularnemu samozniszczeniu) Czyli jeśli ktoś chce stworzyć swoją wersje Sokoła Milenium albo szalonego Kerrda to ma taką możliwość.
4. Kreacja GMów - jak wiadomo GM może wszystko i mogą tworzyć nowe jednostki wedle uznania jeśli są im potrzebne.

Dopuszczalna jest kreacja zarówno jednostek lądowych jak i kosmicznych.

Wszelkie projekty powinny:
1. Miescic sie w granicach dobrego smaku wytyczonych przez kanon (czyli między Ewockimi Komandosami, Eclipse, Gwazda Śmierci, Niszczycielem Słońc, Seismic Tank, Force Harvester, Ssi Ruuk, Gunganie jako całość)
2. Nawiązywać do stylistyki danej frakcji i okresu i świata (czyli kształt statków raczej jak Victory a nie Enterprise)
3. Reprezentować sobą jakąś głębsza idee niż dwa razy więcej dział pancerza i osłon.
4. Mieć uzasadnienie strategiczne (np dana frakcja nie ma fregaty kanonicznej)

Przez projektowanie rozumie się:
1. Tworzenie nowych projektów od podstaw.
2. Przerabianie już istniejących projektów. (np Acclamator - Carrier)

Przy czym przerabianie istniejących już kałubów jest:
- wskazane
- łatwiejsze
- tańsze
- szybsze
- łatwiejsze gdy przerabiamy transportery albo jednostki modułowe (CEC)

Procedura tworzenia nowych projektów:
1. Postać gracza (a nie gracz) musi fabularnie przeprowadzić rozmowe z gronem naukowców zgodnie z obowiązującymi regułami (np nie może w tym czasie walczyć na miecze świetlne). Przy czym naukowcy mają tu pełną autonomia moga np być niemili, albo oczekiwąć dodatkowych funduszy, względnie odmawiać współpracy.
2. Konieczne jest wydanie pewnej kwoty w wysokości 2-10 krotności finalnej ceny projektu na badania rozwojowe. Dopiero po opłaceniu kwoty zostaje podany czas trwania badań.
3. Czas trwania wynosi od miesiąca (względnie łatwe przeróbki) po lata (wielkie niszczyciele o własnym kadłubie)
4. Czasami w procesie projektowania konieczny jest powrót do punktu 2.
5. Wszelkie poprawki sugestie wymagają rozegrania fabularnego, zgodnie z obowiązującymi zasadami.

Dopiero wtedy jednostka jest gotowa do użytku.

Czas, cena itp mogą być całkowicie nieobiektywne, a nawet zmieniać się w trakcie procesu.

Wszelkie jednostki dotychczas wprowadzone mogą zostać rozpatrzone ponownie.



Tradycyjnie po zagłosowaniu piszemy czemu tak a nie inaczej, dyskusje mozna wprowadzić w kantynie, zachęcam do przemyślenia głosu.
Głosowanie trwa do 20.X.2006 Głosują wszyscy którzy wpisali się w spisie. (GMi też)

Głosowanie nie jest automatyczne, czyli jakikolwiek wynik nie gwarantuje decyzji GMów (ale będzie cenną wskazówką)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Herdan Duroc
Porucznik Republiki



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Sriluur

 Post Wysłany: Nie 20:04, 01 Paź 2006    Temat postu:

Nie mam zdania, jest mi obojętnie, byle to nie przekroczyło zdrowego rozsądku

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wilhuff Tarkin
Komandor Republiki



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Eriadu

 Post Wysłany: Nie 20:40, 01 Paź 2006    Temat postu:

Za, wydaje się nieźle opracowane, ale wszystko wyjdzie w praniu (byłbym za głosowaniem, czy wypowiadaniem opinii, po przetestowaniu, ale jak już..)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Visper
Gość







 Post Wysłany: Nie 20:57, 01 Paź 2006    Temat postu:

Tak, jednak jest jedna rzecz z którą bym polemizował. Ale ją zostawie w spokoju.
 Powrót do góry »
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Nie 21:01, 01 Paź 2006    Temat postu:

Jestem Za Projekt wydaje się sensowny

Mały lol

Cytat:
. Postać gracza (a nie gracz) musi fabularnie przeprowadzić rozmowe z gronem naukowców zgodnie z obowiązującymi regułami (np nie może w tym czasie walczyć na miecze świetlne). Przy czym naukowcy mają tu pełną autonomia moga np być niemili, albo oczekiwąć dodatkowych funduszy, względnie odmawiać współpracy


- Generale Grievous jestem ważnym Naukowcem moje badania nad patyczakami są znacznie ważniejsze niż jakiś tam okręt.
-Całkowicie rozumiem ten punkt widzenia
- Rzekł zblizając się generał Grievous - Pragnę aby to krzesło miało dla pana większe znaczenie profesorze.
Po czym chwyciwszy Genoisiańskiego naukowca w swe silne ramiona wyrwał mu nogę. Patrzac na wijącego się z ulu naukowca grievous uniósł nogęi pokazał reszczie stłoczonych badaczy.
-Macie panowie dwa miesiące na opracowanie satysfakcjonującego mnie projektu, Dziękuję za uwagę.- Po czym wyszedł zostawiając za soba aure strachu i smród przerażenia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Nightclaw
Gość







 Post Wysłany: Nie 22:53, 01 Paź 2006    Temat postu:

mi ustawa się podoba, chętnie przerobie swojego N1 Wink
najważniejsze żeby ustawa była przestrzegana i ogólnie respektowana
 Powrót do góry »
Wat Tambor
Radny



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Skako

 Post Wysłany: Pon 13:40, 02 Paź 2006    Temat postu:

Ja jestem na tak, zwlaszcza podoba mi sie ze zaprojektowanie nowego trwac moze kilka lat. W końcu to kupa roboty. Przeróbki są bardzo wskazane, oczywiscie wszystko w granicach zdrowego rozsadku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Vissan
Baron // Komandor WFR



Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 1192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Skąd: Rahab, miejsce o 100% stężeniu niekanoniczności (teraz już tylko 50%)

 Post Wysłany: Pon 18:51, 02 Paź 2006    Temat postu:

Hmm... Jeżeli o MNIE chodzi to nie widzę żadnej absolutnie różnicy między treścią tej ustawy, a systemem wdrażania projektów jaki stosowałem w porozumieniu z gm-ami w przypadku mojgo przedsiębiorstwa z gry.

Tak więc osobiście jestem nieco zdziwiony całym zamieszaniem, i oczywiście popieram w pełni, głosuję na TAK!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Quinlan Vos
Mistrz Jedi



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Łódź / Tomaszów Maz.

 Post Wysłany: Czw 10:02, 05 Paź 2006    Temat postu:

Piszę z uczelni z jakiegoś Pentiuma 2 i szczerze mówiąc mniej boję się zwiechy, a bardziej - spięcia na klawiaturze... Tak więc w telegraficznym skrócie: mam wyjebane i nie dotyczy mnie to. Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Archiwum Zgrywa » Jednostki niekanoniczne
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group