Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Generał Grievous
Generał Separatystów
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Kantyny
|
Wysłany: Śro 20:42, 03 Sty 2007 Temat postu: ROTE Battlesystem - Ruch |
|
|
w wyniku krótkich acz owocnych prac prowadzonych podczas nielicznych chwil trzeźwości ostatniego okresu udało mi się stworzyć potwora. Oto owo dziecię umysłu szaleńca.
Podstawą całego systemu jest tura mająca o 5 minut.
Dlaczego??
Proste. posty opisujące starcie z częstotliwością 5 minut są dobre na początku bitwy i podczas walki manewrowej. Dopiero gdy sytuacja się skrystalizuje można połączyć kilka tur w jedną dłuższa jednostkę czasową (podczas wymiany ognia między liniowcami) i powócic do niej w momencie gdy gracze zaczną stosować manewry. Posty są częściej owszem ale za to ma się kontrolę nad flota.
Poruszanie się
10 mglt = 1 tura = 1 hex.
Każda jednostka może osiągnąć prędkość większą od maksymalnej tak jak to proponował Żbiku (efekt rozpędu) ale za cenę utraty tarcz i zwrotności, czyli staje się wtedy szybko poruszającym się celem.
Przykładowo Carrack i Sabaoth pokonają w 1 turze 3 hexy bez ograniczenia ich zdolności bojowych (mogą strzelać i mają w tym czasie sprawne tarcze) Oba okręty mogą również przelecieć w ciągu tury 5 hexów ale wtedy staną się zwykłym szybko poruszającym się celem bez tarcz i uzbrojenia. Dopiero w kolejnej turze mogłyby otworzyć ogień i uaktywnić tarcze. (przypominam ze carrack dysponuje prędkością porównywalną z myśliwcami a sabaoth porównywalną z Carrackiem
Orientacyjnie i przykładowo
Accle i muminki Dredy, rescu, Providence, Venator, Bulwark, Victory
1hex w 1 turę 2 z ograniczeniem zdolności bojowych. - dlaczego ?? bo to liniowce ze zbliżonymi możliwościami silników a przynajmniej takie będa w odpowiednim dla nich okresie. (tutaj jednak liczę na sugestie i propozycję bo kilku procentowych ułamków raczej nie ma sensu dawać
Obracanie się
Bardzo duża zwrotość 1 tura obrót o 180 stopni
- Carrak
- Sabaoth Destroyer
- lekkie jednostki (korwety, małe tranportowce)
Zwrotność powyżej standardowej 1 tura obrót o 120 stopni
- Munificent
- Recusant
- fregaty i inne wynalazki By Vicio & C.O.
Zwrotność standardowa 1 tura 60 stopni
- Acclamator-class Assault Ship Mk II
- Rendilli Dreadnaught Heavy Cruiser
- ciężkie krążowniki
Mała zwrotność - 2 tury 90 stopni
- Acclamator
- pancerniki, Ciężkie transportowce, niszczyciele
Słaba zwrotność - 2 tury 60 stopni
- Bulwark
- Providence
- Venator
- Victory
Inne jednostki:
- Prokurator. 3 tury obrót o 60 stopni
- stacje bojowe
The Maniek
Mandator nie jest okrętem. To przerośnieta stacja bojowa uzbrojona w setki dział służąca do siania zagłady i posiadająca możliwość poruszania się. W zwiazku z tym powinien posiadać pewe cechy indywidualne.
Mandator jest wolny 1xex = 5 tur (przy starcie) prędkośc maxymalna to 1 hex na 2 tury - Nie traci on żadnej sprawności bojowej wraz z przyspieszaniem a ze rozpędza się godzinę to inna sprawa...
manewrowanie równiez jest ograniczone sądze ze powinno być związane z poruszaniem się Maniek moze zrobić 260 w jakieś 10 tur przy założeniu że się nie porusza jeżeli się porusza czas obrotu wzrasta 2 krotnie.
Zaletą mandatora powinien być fakt że wszystko co znajdzie się w zasięgu jego broni jest anihilowane w ułamku sekundy. Wsio budziet.
Na chwilę obecna. Propozycje dotyczące uzbrojenia bedą Wkrótce. Zapraszam do polemiki i mieszania z błotem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
Syne Fyre
Rycerz Jedi
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Calibop
|
Wysłany: Czw 0:03, 04 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
1 uwaga. Te ustawienia przyspieszają to co było wcześniej. Według pierwotnych założeń ruch i obroty były mniejsze mniej więcej dwa razy. To może pociągnąć dość poważne konsekwencje: floty będą mogły wpadać do systemów i nie będzie sensu nawet wyruszać w nadprzestrzeń z misją ratunkową, zanim cokolwiek doleci będzie po walce.
A czy same założenia będą dobre i tak nie będzie wiadomo przed przeprowadzeniem jakieś symulacji. Można by to w kantynie zrobić, dwie floty i jakiś gracz jako MG. Gdzieś tam na dole nawet jest odpowiednia do tego celu arena.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Żbik
Wredny kocur
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru
|
Wysłany: Czw 1:21, 04 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ptak ma racje, zamiast udowadniać że 1 minuta na 30st jest lepsza niż 3 minuty to lepiej zasymulować potyczkę, bedzie mozna opierać się na doświadczeniach a nie widzimisie. Bo gdybym miał opierać się na widzimisie to bym stwierdził:
1. Cały pomysł jest interesujacym (nie znaczy dobrym) elementem wiekszej całości tylko powinna istieć większa całość. Jest jakiś pogląd że wystarczy napisać ile się obracamy jak szybko lecimy i już mamy system, a tymczasem z taka mechanika to mzona sobie wyscig rozgrywać a nie bitwe bo najważniejsze w tym wszystkim jest strzelanie i obrażenia. Co z tego ze wiem ile moja jednostka przeleci w 10 minut skoro nie wiem ile obrażeń w tym czasie zarobi. Może w ogóle nei doleci.
2. Dlatego lepiej zaproponować jakiś system naliczania obrażeń, najlepiej go jakoś powiązać z ruchem (np jednsotka co szybko leci ma mniej mocy na dziala, manewry utrudniaja celowanie nam i przeciwnikowi) Ragnus swego czasu przedstawił interesujacy projekt, jednak jak dla mnie niepraktyczny (skomplikowany) i z drobnymi błędami. Typu laser jest stosunkowo niewiele mniej skuteczny niż wielka rakieta.
3. Czas, aby zajmować się czasem muszą być jakieś założenia. Np jak długo powinna trwać tura, ile powinno dać się zrobić w turze... I tu moje wizje są takie:
Potyczka (Sullust) - 1-2g
Średni bitwa (eriadu) - 6g
Wielka bitwa - 10g i więcej
W ten sposób jest czas aby np doleciały posiłki jesli w pobliskim systemie są jakieś, też jeśli ktoś chce zdobywać stacje na piechote to jest to mozliwe. Nawet ewoki ninja nie zdobeda golana w 15 minut.
Jeśli chodzi o czas trwania tury to uwazam ze powinna być to wielokrotność 5, tak duza jak duze są jednostki. Np pojedynek Muminkow i Accli spokojnei wytrzyma 15 minutowe turki, ale juz walka mysliwców to raczej 5 minutowe itp
Sam agreguje wszelkie dane na 15 minut a jak trzeba to dziele np przez 3
Najlepiej gdyby gracze deklarowali w postach o ile chca przewinac czas i wybierac mniejszy, np jeden chce 10 drugi 15 to liczymy dla 10.
4. Sposób w jaki podałeś obrót jest koszmarny, najlepiej aby było w formacie stopnie/10 minut albo min-tury/30st. czepiam się ale czytelnosc jest wazna i ludzie sa przyzwyczajeni do prostych skali, anie rachunkow na kazdym kroku.
5. Skala jest zbyt szeroka, można narzekać na zwrotność accli, można gloryfikować Carracki, ale stosunek 1/10 jest przesadzony. Sam byłbym zwolennikiem 1/4 lub około.
6. Skala mogła by być z kryterium, czemu Carrack ma miec taka sama zwrotnosć co korweta? Nie jest to aż takie cacko i na pewno nie jest korwetą. Druga klasa jest również dziwna, przez fregate rozumiem to co niszczy flote Konfederacji nad Fondorem, kilometrowy behemot moze byc fregata z nazwy ale nie mechanicznie.
7. Tak jak już napisałem rozegrajcie w jakimkolwiek systemie pare scenariuszy, zabawa bedzie przednia. A jeśli coś wprowadzać to niech to będzie sprawdzone.
8. Nie twórzcie systemów prostych tylko przejrzyste. Jak chcecie prostote to macie: kazdy okret porusza sie o 3,2,1 heksy , strzela z moca 1,2,3, i po przyjeciu 5,10,15 strzałów wybucha (kolejne cyferki to klasy okretów fregaty, krazowniki, pancerniki) I jest prosty system.
Zaby nie było przedstawiam szkic systemu którego ostatnio używam,a raczej którym się inspiruje miłej lektury, pisany jako całościowy system a fragmenty.
Pod tym linkiem
http://www.riseoftheempirerpg.fora.pl/viewtopic.php?t=1202
Uwaga zawiera wywody na temat długości Torped i bluzgi Rhadego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Żbik
Wredny kocur
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru
|
Wysłany: Pią 1:17, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Z konkretnych propozycji programowych to:
Ja jestem zwolennikiem turki 15 minutowej, wiele bitew ma po 8 turek co daje 2 godzinki ogolnie calkiem sensowny czas, jak sie uprzec mozna wysylac posiłki z sasiedniego terenu. 15 minutowa turka ma taka zalete tez ze np mysliwce porusza sie z predkoscia 6 heksów na turke, a w walce mysliwskiej przydatna jest mniejsza turka nawet 1/3 A 15 minut dosc dobrze dzieli sie na 5.
Natomiast gdyby przyjąć za podstawe 10 minut to
Jesli chodzi o predkosc to zgodnie z podanym zalozeniem,
srodkowa predkosc/10 = ilosc heksów zazwyczaj
ostatnia predkosc/10 = ilośc heksów na rozpedze
pierwsza predkosc/10 = heksy z wlaczonymi osłonami i działąmi
Czyli coś o parametrach 5/10/18 ma predkosc 0,5 heksa z osłonami i strzelajac, 1heks zazwyczaj, i 2 na rozpedzie.
Manewry - preferuje rozkład płaski, mysle ze przewaga 1/3 1/2 i tak jest już bardzo dużą różnica w zwrotności.
1 min by 30 stopni Korwety i inne bardzo lekkie jednostki. np Koreliańska korweta
2 minuty na 30st lekkie krazowniki, fregaty Carracki, Sabaothy
4 min na 30 st fregaty krazowniki np Munificient, Rescusant
6 min na 30 st ciezkie fregaty np Acclamator II (AMF), Rendill Dreadnought
8 min na 30 st ciezkie krazowniki np AAS
10 min na 30 st wieksze bestie np Venator, providence, Victory, Bulwark (?), LH(?)
15 min na 30 st stacje bojowe Procurator albo Golan I
Pod koniec rozpiska w przeliczneiu na ture sie powtarza natomiast jestem za zmniejszeniem przewagi Rescy, Muminka, Carracka, Sabaotha oraz Fregaty Jedi. Powody:
Taki Rescusant ma chyba z 1km wiec nie powinnien byc duza zwrotniejszy niz 700m AMF
To ze Carrack jest szybki jak mysliwiec nei znaczy ze jest tak samo zwrotny, bo
logicznie moze miec silniki z tylu a po bokach standardowe no i zwlaszcza przy duzych predkosciach ma potworna bezwladnosc
teoretycznie jednostka szybka liniowo a umiarkowanie zwrotna tez ma sens, np do łatania dziur w czasie bitwy albo szybkiego rajdu by zgarnac lotniskowce.
grywalnosc: takie przewagi wkurzaja.
Przedziały są po to by dać margines dowolności MG, no i odzwierciedlić różnice w klasach, jakosć posta itp.
Sam wychodze z załozenia że predkości
Sabaoth to 15/30/46
Carracka to 20/40/60 a nawet tak jest na podforum repów i na sluis van
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Generał Grievous
Generał Separatystów
Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Kantyny
|
Wysłany: Pią 22:50, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
gdybym był trzeźwy bycmoże dorzucił bym coś konstruktywnego natomiast w obecnycm stanie mopgę żec tylko PFF bubl bul oraz LEch rządfzi po czym udac sie na zasłużóny odpoczynek.
panowie znowu czepiacie się szczegóów i staracie się dokopa jeden drugiemu zamiast dązyć do opracowania jesdnolitego systemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
|