FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
żbik BS
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Archiwum Zgrywa » żbik BS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 13:42, 04 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Ragnus swego czasu przedstawił interesujacy projekt, jednak jak dla mnie niepraktyczny (skomplikowany) i z drobnymi błędami.


Smile Very Happy Laughing ... a ten twój to mały, jasny i prosty.

Fregata to okręt pewnej długości zazwyczaj nie większy od niszczyciela ( nota bene najlepszym przykładem jest Carrack i Sabaoth ) lzej uzbrojona i opancerzona przeznaczona do zadań patrolowych i eskortowych.

Cytat:
4.4.2 Torpedy - są obiektem materialnym i prędkość poruszania się to w zależności od typu 100/200/250 MGLT a ich rozmiary to 30m/10m/5m


Zwykła torpeda protonowa ma pół metra ...

Cytat:
4.4.5 Baterie to coś innego niż poczwórne Turbolasery. Baterie są znacznie cięższe i lepiej zsynchronizowane niż zwykłe poczwórne. Baterie znajdują sie na najcięższych jenostkach i są bardzo energochłonne.


Pierdolicie Hipolicie ... panie spec, bateria to kilka dział blisko siebie pogrupowanych w pewnien zespół dla usprawnienia kontroli ognia. Ni chuja cięższe, ni chuja energochłonne. Trzy poczwórne turbolasery, dwa pojedyńcze, dwadzieścia sprzeżonych po sto każda ... to jest bateria a nie wymyslacie jakieś pudzian guny.

Cytat:
1 Przestarzałe Cloakshape, Naboo, Z95mk1, Toscan, Nantexy


N-1 nadal są lepsze od niejednej maszyny. Szybkie, zwrotne, relatywnie dobrze uzbrojone z tarczą, czego nie mozna powiedzieć o 90% mysliwców republiki ani konfederacji. Z-95 Mk.I jest nie do pobicia w atmosferze. cloacki fakt old timery ale nadal w formie, Toscany podobnie. Nantexy ? przestarzałe !!! ..cos się wam specu popierd.... to jedne z najlepszych maszyn konfederacji stojące na równi z nowoczesnymi konstrukcjami w wielu aspektach.
Btw: niby co jest takie zajebistego w V-19 że jest o klase wyzej od Z-95 Mk.II, czy N-4 ?

Cytat:
8.1 Jedi
Co oznacza że aby uzyskać przewagę nad Jedi trzeba dysponować myśliwcami klasy 1,5 lub lepszymi.
Jedi zawsze uzyskują o -10% mniejsze straty (dla 1:1 15:25)
Jeśli biorą udział w siłach mieszanych odnoszą straty na końcu.


Ukuło się tu pewne sformułowanie ... pudzianizm.

Cytat:
Ludzie męczą się po 2 godzinach


Chyba super ludzie, albo nadludzie ..bo człowiek to po 10 minutach walki kołowej jest wyczerpany.

To tak na szybko ... ten twój system to rzeczewiscie, nieskoplikowany w porównaniu z raga, prosty jak nic. Mało cyferek i obliczeń ... Laughing ( to był przykład ironii ..tak dla wyjaśnienia.)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 15:21, 04 Sty 2007    Temat postu:

Rhade, nie wiem jak to zrobiłeś, ale udało ci się wybrać najmniej istotne fragmenty do komentowania, wnieśc niewiele do dyskusji a jednocześnie nabić cąłkiem długi post. Gratuluje.

Jako ze widze ze lubisz pisać to proponuje byś sam stworzył kompletny system walk kosmicznych, a następnie przetestował go powiedzmy w dwóch bitwach. Ja tak zrobiłem i dlatego myśle że mam prawo się wypowiadać. Natomiast Ty ograniczysz sie do niekonstruktywnej krytyki, opartej na swoim widzimisie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 17:21, 04 Sty 2007    Temat postu:

Oooo... dzidzia się oblaziła Very Happy

Dla twej wiadomości w system raga jak i propozycje zgrywa swój wkład też miałem. Wytknełem ci od ręki oczywiste błędy w kwesti merytorycznej, przez te twoje wzorki, zawijasy, cyferki i literki jeszcze nie przebrnełem ... troche to potrwa. I każda krytyka jest konstruktywna, to ze ty nie znosisz krytykowania swoich pomysłów to już zupełnie inna sprawa.

Cytat:
Ja tak zrobiłem i dlatego myśle że mam prawo się wypowiadać


A czy ja ci zabraniam się wypowiadać ? Przedstawiłes swój mocno rozbudowany dosyć skomplikowany system, wytknełem ci kilka prostych błędów a ty odrazu fochy strzelasz, znieś jak mężczyzna odrobine krytyki bo inaczej cie życie niezle po zadku trzepac będzie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 18:09, 04 Sty 2007    Temat postu:

Wszystko cacy, tylko czemu od razu inwektywy, normalnie rozmawiac nie potrafisz bez obrazania rozmowcy? W zyciu prywatnym tez jak ktos zwraca Tobie uwage to od razu bluzgasz?

Nie wiem jaki jest twój wkład w poprzednie systemy, dla mnie jest on niewidoczny, tym bardziej że jak dotąd nie pojawił się całościowy system (jesli inaczej daj link) za to czepianie się szczegółów jest częste. Zwłaszcza, że jak sam się przyznałeś nie zrozumiałeś (a może i nie przeczytałeś) całego tekstu, ale swoje 3 grosze to wtraciles.

Skoro to błedy merytoryczne, wskaż źródło gdzie jest napisane co i jak, bo bez tego to jest to twoje widzimisie tyle samo warto co moje widzimisie i oczywiscie mozemy licytowac które widzimisie jest wieksze, ale nie mówmy że to fakty.

A przede wszystkim nawet na forum wysławiaj się przyzwocie, bo inaczej nie zdziw się, jak ludzie zaczną cię ignorować. Wszak w podpisie Tambora jest bardzo wiele racji i polecam ten cytat Twojej uwadze.

I nie chodzi o to byś za jakiś czas kajał się, że rzeczywiście przesadziłeś poniosło Cię , tylko byś zwracał na to większa uwagę by nie było za co się kajać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 18:36, 04 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Wszystko cacy, tylko czemu od razu inwektywy, normalnie rozmawiac nie potrafisz bez obrazania rozmowcy? W zyciu prywatnym tez jak ktos ci zwraca uwage to od razu bluzgasz?


A gdzie ja ci bluzgam ? jak ci zwracam uwage na szczegóły w prosty sposób ty mi wytykasz "widzimisie" a potem skarzysz się że gdzieś bluzgam i inaczej nie potrafie ? Teraz mógłbym sypnąc bluzgiem bo taką sposobnośc stworzyłeś.

Cytat:
Zwłaszcza, że jak sam się przyznałeś nie zrozumiałeś (a może i nie przeczytałeś) całego tekstu, ale swoje 3 grosze to wtraciles.


Przeczytać przeczytałem, zrozumiec nie do końca. Wytknełem ci od ręki pewne błędy.

Cytat:
Skoro to błedy merytoryczne, wskaż źródło gdzie jest napisane co i jak,


Ehhh...

- Jeżeli wlot do szybu wentylacyjnego DS I miał 2 metry szerokości a wyraźnie było widac że torpeda jest conajmniej dwa razy mniejsza to logicznym jest przyjąc jej wielkość mniejszą niż metr.

Star Wars A New Hope - film.

[link widoczny dla zalogowanych]

- In military science, a battery is a unit of artillery guns or rockets, so grouped in order to facilitate battlefield communication and command and control, as well as to provide dispersion.

[link widoczny dla zalogowanych]

( to co ty wymysliłeś to jakies ...WoW i Whoa ..oraz "co paliłeś i czemu się nie podzieliłeś" )

- Staty maszyn, spróbuj looknac do biblioteki ... czasami opłaca się tam zajść by poznać magie tajnik wojennego sprzetu.

http://www.riseoftheempirerpg.fora.pl/viewforum.php?f=49

- Pudzianujesz jedi jakby wszyscy bylu uber pilotami, super mysliwcami w ogóle Top Guns od wieku 2 latek.

- Piloci twego światka męczą się po 2 godzinach walki, super. Przegonie cie psem po otwartym placu 2 minuty i zobaczymy czy tak nabuzowany adrenaliną będziesz w stanie utrzymac ręce w jednej pozycji bez telepki kiedy ci opadać zacznie jej poziom. Logiki troche.

EDIT: Poniosło ? ... he he he, zgryw ci może pokazać co oznacza "poniesienie" I niemam zamiaru się kajać bo niemam za co, a napewno nie przed tobą.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 20:14, 04 Sty 2007    Temat postu:

Pozielony,

Poniżej żbik BS, tak właściwie przedstawiam raczej jako ciekawostke, niż coś do czego stosowania zachęcam. Jeśli kiedyś będe miał jakiś graczy strategicznych to znajomość nie wymagana mechanika jest dla mg a nie dla graczy. Natomiast jeśli komuś przyjdzie do głowy obliczanie obrażeń poza zasięgu do małej fregaty robiącej zwroty to moze byc to pomocne. Miłej lektury.

System jest dość spójny z oficjalnym ROTE BS, chociaż bitwy wychodzą 2,5 raza dłuższe.

***

1. PLANSZA

1.1 Pole do gry
Czyli plansza heksowa o wymiarach 20x20 lub więcej, bok równoległy do pionu.

1.2 Studnia grawitacyjna - około 8-10 heksów czyli obszar w którym nie można wejść w hiper, zazwyczaj też poza nią wychodzi się z nadprzestrzeni
Strefa niebezpiecznego wyjścia - około 4-5 heksów, teoretycznie miedzy nią a granicą studni mozna wyskoczyć, jednak wówczas każda jednostka jest przesunięta o około 5 heksów w stosunku do szyku oraz istnieje ryzyko, że skończy się jako spadajaca gwiazda (za każdy heks w stronę planety +10% na eksplozje i tyle heksów błedu)

1.3 Różne obiekty - księżyce, stacje kosmiczne, obłoki gazu, asteroidy mogą być, mogą się poruszać, można się za nimi schować, czasami wydzielają pole radiacyjne.

1.3 Wielka studnia - czasami planeta (zwłaszcza ciepłe) znajduje się w granicach studni gwiazdy lub też w przestrzeni znajduję się obłok asteroidów (pas Kruipera) który przeszkadza w wykonywaniu skoków.

1.4 Heks - nieważne czym jest, ważne że jest.

Pojemność heksa przy której można wykonywać manewry przy zachowaniu ostrożności i pełnej komnikacje pomiędzy jednostkami.
3 LH
5 jednostek o długości nie przekraczającej 1200 metrów
6 jednostek o długości nie przekraczającej 1000 metrów
8 jednostek o długości nie przekraczającej 800 metrów
10 jednostek o długości nie przekraczajacej 600 metrów
12 jednostek o długości nie przekraczającej 500 metrów
ok 32 eskadr myśliwców (zależy od długości)

2. Poruszanie się
Większość obiektów sie porusza, a domyślną jednostką jest MGLT.
10 MGLT oznacza że jeden heks będzie pokonywany w ciągu 15 minut
60 MGLT oznacza że jeden heks będzie pokonywany w 2,5 minuty
W czasie 10 minut większość myśliwców może pokonać 4 heksy
W czasie 10 minut duże statki przy maksymalnej prędkości mogą pokonać 1 heks
w czasie 20-30 minut można się cofnąć o heks. Z taką predkością poruszają się też stacje bojowe i LH:-)

3. Obrót
Dotyczy obrotu w dowolnym kierunku i na każdej osi. Niektóre okręty pewne obroty mogą mieć ułatwione. Prędkość obrotu podane jest przy cechach statków.
Zazwyczaj obroty wyglądają tak:
Ekstremalna - korwety i mniejsze mniej niż 100m - 1 min na 30st - Corellian Cprvete
Bardzo duża - fregaty 100 coś m - 2-3 min na 30 st - Carrack, Sabaoth
Duża - lekkie krążowniki - 5-6min na 30 st - Munificient, Rescusant
Standardowa - krążowniki, transportery - 10-12 min na 30 st - Rendill Dreadnought, AMF
Poniżej standardowej - ciężkie krążowniki - 15-16 na 30 st - AAS
Słaba zwrotność - wielkie kobyły - 20 min na 30st - Venatory, Victory, LH, Slayery, Providence
Sporadyczna - wielokilometrowe jednostki - 30 min na 30st - Procurtor, Legacy
Mandator - 60 minut na 30 st albo i więcej.

WALKA

4.1 Zasięg broni - czyli jak daleko można strzelać.
1 heks lasery typu przeciwlotnicze
2 heksy Turbolasery oraz jony.
2 heksy lekkie torpedy okrętowe
3 heksy baterie turbo
3 heksy torpedy okrętowe
4 heksy Ciężkie Turbolasery
5 heksów ciężkie torpedy
6 heksów wielkie działa turbolaserowe


4.2 Szybkostrzelność - im niższa tym łatwiej celować
ciezka torpeda 30 minut
srednia torpeda 15 minut
zwykla torpeda 5 minut
super ciezki turbo 3 minuty
ciezki turbo 2 minuta
bateria 1,5 minuty
turbo 1 minuta
lekkie turbo 30 sekund
laser 10 sekund

4.3 Moc broni - zsumowane na 30 minut
50-100 super ciezki turbo
25-50 super ciężkie jony
25 ciezka torpeda
20 srednia torpeda
8-10 zwykla torpeda
24 bateria
8-9 ciezki turbo
6 jon
4 turbo
2 lekkie turbo i podobne
0. 5 laser

4.4 Cechy specjalne broni
4.4.1 Jon
Jony użyte przeciw tarczom zadają 2 razy więcej obrażeń.
Jony użyte przeciw silnikom zadają 2 razy więcej obrażeń na silniki
Jony użyte sa bardzo energożerne

4.4.2 Torpedy - są obiektem materialnym i prędkość poruszania się to w zależności od typu 100/200/250 MGLT a ich rozmiary to 30m/10m/5m
Do blokowania torped służą osłony cząsteczkowe, zatem torpedy zadają połowe mniej obrażeń na osłony, za to tarcze cząsteczkowe pobierają mnóstwo obciążają reaktory.
Torpedy mogą zostać przechwycone przez promienie ściągające jeśli przelatują w pobliżu heksa od takowych (lub są wymierzone w posiadacza)
1 promień może przechwycić 1 torpede w 5 minut (jeśli dysponuje jakimś laserem)
istnieje 1% szans że torpedy ciężkie zostaną zestrzelone przez dowolną lufe lekkie turbo/4 laserowe, co tyczy się też myśliwców.

4.4.3 Promień ściągajacy - wersja militarna tego co znajduje sie w hanagrach, jego skuteczność silnie zależy od zasięgu (bardzo szybko maleje) promień po tym jak złapie cel musi się zoogniskować, co trochę trwa.
Im większy cel tym więcej energii potrzenuje, nie ma ograniczeń w masie przechwytywanego obiektu choć lepiej aby był mniejszy niż łapiacy.
1 heks - może zatrzymywać myśliwce, a nawet frachtowce i robić z nimi co chce, bardzo do
2 heksy - może zatrzymywać mniej zwrotne myśliwce, frachtowce, może zatrzymywać korwety
3 heksy - moze przeszkadzać w manewrowaniu tylko większym jednostkom, skuteczność przeciw myśliwcom jest przypadkowa.
4 i więcej heksów - skuteczność przypadkowa

4.4.4 Śmiecie - wielkie i mniejsze obiekty kosmiczne mogą uszkodzić statki, generalnie im większy statek tym większy obiekt moze go trafić (trudniej uskoczyć)

4.4.5 Baterie to coś innego niż poczwórne Turbolasery. Baterie są znacznie cięższe i lepiej zsynchronizowane niż zwykłe poczwórne. Baterie znajdują sie na najcięższych jenostkach i są bardzo energochłonne.

4.5 Celność.

Z różnych powodów celność może maleć, ale też może rosnąć. Premie za celność się mnorzy.

4.5.1 Celność z racji odległości
- 10% za każdy heks jeśli mieście sie w zasięgu
razy 1/2 od ostatniego heksu w zasięgu za każdy heks poza zasięgiem (max 1/4) nie może przekroczyć 50% zasięgu
4.5.1.1 Lasery ponoszą kare z opóźnieniem 10% (są bardzo precyzyjne)

Strzelamy z ciężkiego turbolasera w zbliżający się do nas statek
1 heks 90%
2 heks 80%
3 heksy 70%
4 heksy 60%
5 heks 30%
6 heksy 15%

4.5.2 Celność a ruch
własna prędkość środkowa/różnica w prędkościach - mnożnik celności za prędkość
Wielki krążownik (3/8/12MGLT) goni małą fregate (10/25/35 MGLT) i strzela. On pędzi 10 mGLT ona 30 MGLT.
8/(30-10)=40% czyli ostrzał będzie bardzo niecelny.

Podobnie z obrotami, jeśli ktoś się obraca to trudniej w niego trafić, ale i jemu trudniej trafić.
(Stopień obrotu/30)*10% liczone w odcinkach 5 minutowych.

[i] Korweta ucieka przed wielkim krążownikiem i postanawia robić zwody. Skręt o o 30st zajmuje jej 1 minute. Zatem może zrobić 5 takich zwodów.
Jej premia z tego tytułu wynosi 50%.

4.5.3 Celność a wielkość im większy cel tym łatwiej trafić, dlatego łatwo trafic w kilometrowy okręt, ale też trudno z ciężkiego turbolasera ustrzelić korwete. Za wielkość uznaje się piewiastek widocznej powierzchni/100, w przybliżeniu wynosi ono:
Trójkątny x0.25
Podłużne najdłuższy bok x 0.5
Kwadratowy x1
Okrągły x1.5
Powierzchnia ostrzału/szybkoostrzelnosć w minutach.
Modyfikator może być tylko ujemny.
Dotyczy tylko broni energetycznych.

600 metrowa jednostka o podłużnym kształcie, jest ostrzeliwana z ciężkiego turbolasera. Pole ostrzału to 600/100*0.5=3. Ale i tak nie moze przekroczyć 1.

4.5.4 Celność i celowanie
Trudno trafić za pierwszym strzałem, dlatego celność pierwszego strzału wynosi 50% i rośnie co 5 minut o 10%, aż do 200% po 45 minutach. Dlatego skakanie z celownikiem jak mynock w ładowni jest złem.

4.5.5 Celnośc a kat
Kąt broni to 120st jednak tylko przed nami celność wynosi 100% po krawędziach 70%

5. Naliczanie obrażeń.
Przebiga bardzo prosto. Rozpatrujemy 5 minutowe odcinki czasowe i w ramach nich naliczamy obrażeniam a następnie dzielimy przez wartość osłon lub dwukrotność pancerza podzielonego przez 10. Uzyskaną wartość odejmujemy od procent sprawności pancerza lub osłon

30 Turbolaserów o mocy 120 przez 10 minut strzela do statku o osłonach 100. Z celnością 70% Skuteczność to 40/10(0.7=3) Spadek 30%

6. Osłony
Osłony co 10 minut odradzają się o 10%.
Wszystko co przekracza połowe aktualnego poziomu idzie w pancerz.
Jeśli Osłony osiagają poziom 50% to połowa obrażeń idzie w pancerz.
Jony zadają dwa razy więcej obrażeń.
Torpedy zadają dwa razy mniej obrażeń.
Mysliwce ignorują osłony.

7. Pancerz.
Pancerz zawsze liczy się podwójnie.
Jeśli w ciągu 5 minut doszło do zadania obrażen rzędu 50% to następuje dekompresja statek ulega zniszczeniu.
50% obrażeń z pancerza idzie na silniki i uzbrojenie.
Strata w silnikach odpowiada stracie ich skuteczności (np połowa prędkosci i zwrotności, albo siły ognia)
W szczególnych przypadkach moze dojść do awarii hipernapędu.

8. Walka myśliwców między sobą.
Myśliwce mają tlko jeden parametr, skuteczność, która nie zależy od niczego konkretnego.
0,5 Vulture
1 Przestarzałe Cloakshape, Naboo, Z95mk1, Toscan, Nantexy
1,5 Dobre - Naboo 4 Z95HH, Mankwin, Tridroid
2. Torrent, Porax
3. Belbullab, Vwing, Sabaoth Starfighter
3.5 Gnivex
6+ Jedi Starfighter

Sumujemy obydwie strony, pamiętając że nie mozna walczyć z przewagą ilościową większa niż 4.

W ten sposób uzyskujemy stosunek sił, który mozemy dalej modyfikować wedle uznania.

Dla 1:1 straty wynoszą po 25% na każdą ze stron w ciągu 15 minut. Za każde 0.25 zmiany stosunku najpierw dominant mam mniej 5% a potem przegrywający traci 5% więcej. Aż do stosunku 1:6 Kiedy to dochodzi do Masakry (100%)
1:1 25:25%
1:2 15:35%
1:3 5:45%
1:4 0:605
1:5 0:80%
1:6 0:100%

Dowolna strona może zadekarować ostrożność wówczas zarówno ona jak i przeciwnik traci o 5% lub 10% mniej. Obydwie strony mogą zadeklarować ostrożność.

8.1 Jedi
Co oznacza że aby uzyskać przewagę nad Jedi trzeba dysponować myśliwcami klasy 1,5 lub lepszymi.
Jedi zawsze uzyskują o -10% mniejsze straty (dla 1:1 15:25)
Jeśli biorą udział w siłach mieszanych odnoszą straty na końcu.

8.2 Zmęczenie
Droidy mają zapasy na 1,5g dryfowania lub 40min działania.
Na załadowanie się potrzebują 5 minut o ile statek ma zewnętrzne gniazdko.

Ludzie męczą się po 2 godzinach
Jedi, Klony, wybitni piloci męczą się po 3 godzinach.
Zazwyczaj statki posiadają drugą zmiane pilotów.

8.3 Moralność
Za każde 25% strat w jednej turze zwykli ludzie odczuwają dyskomfort -0.5 do stosunku sił. Efekty się sumują z kolejnych tur, efekty znika jeśli wydarzy się coś niezwykłego (zazwyczaj pojawią sie posiłki)

8.4 Hangary
jedna eskadra opuszcza hangar w ciągu 5 minut
ląduje w ciągu 10 minut
droidy robią to samo 3 razy szybciej.
Ilość wrót wynosi pojemność hangarów/2lub3lub4

8.5 Walka myśliwców z kapitalami.
Do walki z kapitalami służą rakiety i torpedy.
Eskadra z zwykłymi torpedami zadaje 5 obrażeń na 10 minut.
Eskadra z ciężkimi torpedami zadaje 20 obrażen na 10 minut.

Statki mogą się bronić używając laserów na podobnych zasadach. Gdzie wartość bojowa okrętu to ilość dostępnych laserów/2. Dalej odbywa się wszystko zgodnie ze stosunkiem. Straty są o 10% mniejsze, za to stanowiska przeciwlotnicze nie ponoszą strat i minimalne straty myśliwcow to 5% jeśli obrona lotnicza istnieje.

Myśliwce mogą również wybrać za cel ochrone przeciwlotniczą.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hanharr
Padawan



Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kashyyyk

 Post Wysłany: Czw 21:22, 04 Sty 2007    Temat postu:

Przepraszam, że się wtrącę w waszą wymianę zdań.

Telemachus Rhade napisał:
- Pudzianujesz jedi jakby wszyscy bylu uber pilotami, super mysliwcami w ogóle Top Guns od wieku 2 latek.


No...a nie jesteśmy? Wolne żarty...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Timo Snyder
Ochotnik KNS



Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Corellia / Wrocław

 Post Wysłany: Czw 21:36, 04 Sty 2007    Temat postu:

Wszystkie te wasze battle systemy są gówniane (jak to było w Forrest Gumpie:"Shit happens"). Jakie to szczęście, że nie jestem żadnym głównodowodzącym floty, tylko podrzędnym żołnierzem.

The ability to construct a battlesystem is insignificant next to the power of the Force.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 21:44, 04 Sty 2007    Temat postu:

Żbiku, sierściuchu pierdo .... jak by powiedziała pewna dziewczynka z pewnego mało popularnego programu Wink . Jeżeli moje posty nic nie wnosiły jak mniemałeś do tematu, to co powiesz o ich postach ?

Snyder, ty chyba lubisz robić sobie wrogów co ? Ludzie troche pracy wkładają w to by doprowadzić do ładu walke na RotE a ty z takimi tekstami wyskakujesz ?. Życie ci nie miłe czy masochista jakiś ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Czw 22:06, 04 Sty 2007    Temat postu:

co do postu Timo to się nie wypowiadam.
Nie będę pisał spod biurka bo tylko stamtąd dorównam mu poziomem...

Natomiast co do futrzastego przyjaciela
Cytat:

Przepraszam, że się wtrącę w waszą wymianę zdań.

Telemachus Rhade napisał:
- Pudzianujesz jedi jakby wszyscy bylu uber pilotami, super mysliwcami w ogóle Top Guns od wieku 2 latek.

No...a nie jesteśmy? Wolne żarty...


Cóż mój drogi uber pilocie otoczony przez zgraję jednych z najszybszych w galaktyce myśliwców załogowych z głównym uzbrojeniem w postaci działka rażącego cele w promieniu niemal 360 stopni z pilotem który jest ekstremalnie zwinny agresywny i ma oczy dookoła głowy Taaa faktycznie jedi z pewnością odnieśli by oszałamiające zwycięstwo 8 do zera...

Bez urazy ale jedi to istota organiczna tylko posiadająca pewne cechy które nadawały im ich wyjątkowy charakter.
I prosze nie insynuować ze banda pacyfistycznych mnichów jest w stanie walczyć jak równy z równym z krwiożerczymi drapieżnikami bo to czyste <papug> ulubione zajęcie papuga oprócz picia rumu często związane z Kurami <papug>
Żeby zabić kogokolwiek trzeba być niezle wyszkolonym. Żeby zabijać tak jak wy to przedstawiacie trzeba być totalnym psychopatą to tak w ramach offtopu.
<papug> następnym razem takie posty skasuje<papug>

Co do systemu. Trochę ostro się starliście towarzysze, Chodziło mi o omówienie konkretnych części systemu i zlepienie go w jedną całośc. natomiast takie przedstawianie kto da lepszy chyba mija się z celem. Zdaję sobię sprawę że przedstawiony system zawierał błedy. Ale po to go <papug> kura <papug> wkleiłem zeby je wykryc porozmawiać o nich i je usunąć. Nie chodzi o to żeby mój system był Najmojszy tylko żeby był grywalny.

i o to powinno wszystkim chodzic.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
dfgdsss
Gość







 Post Wysłany: Czw 22:08, 04 Sty 2007    Temat postu:

dsggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
 Powrót do góry »
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Czw 22:17, 04 Sty 2007    Temat postu:

dfgdsss napisał:
dsggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg


cóż zdolności psychofizyczne pana Timo Snydera zostały na tym przykładzie pięknie pokazane... Chylimy czoła i nagradzamy oklaskami na dobry początek
<papug> /me wpierdol IP
<IP> Ała ała ała, dobra, drobra litości
<IP> dfgdsss to Timo Snyder
<papug> i po raz kolejny technika zwyciężyła..


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Timo Snyder
Ochotnik KNS



Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Corellia / Wrocław

 Post Wysłany: Czw 22:20, 04 Sty 2007    Temat postu:

No cóż... rozumiem, żeby tworzyć 'pewne' założenia/instrukcje dla dowódców, aby MG miał szanse skonfrontować obie floty, wszystko sobie wyobrazić i mieć jaknamniejszy wpływ na rozgrywkę (a gracz jak największy). Ale tu już dochodzi do jakiejś paranoji. Pamiętacie ile osób odeszło po tym, jak wprowadziliście taką pierdółkę jak dodatkowe staty dla postaci? To pomyślcie ile jeszcze odejdzie, bo po nałożeniu na graczy kolejnych ograniczeń, a z pewnością tak będzie. Zresztą jak dla mnie i tak najważniejsze jest pomysł, intuicja i ogólny talent pisarski gracza (powiedzmy, że ja mam te 2. pierwsze rzeczy Wink ). A tu... nie no, sama idea w teorii kapitalna. Ale w praktyce poroniona... Naprawdę gratuluję Wam, możecie swobodnie pisać reformy dla ministrów w naszym rządzie. Będą one równie rewolucyjne jak reformy rządu AWSu. Smile

Jesli taki system ma działać w PBFie, to musi być prosty, funkcjonalny i rzetelny. Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 22:23, 04 Sty 2007    Temat postu:

Ja z nikim nie konkuruje co chyba dosc jasno napisałem:
"tak właściwie przedstawiam raczej jako ciekawostke, niż coś do czego stosowania zachęcam"

Natomiast twojej propozycji zarzuciłem:
- niejednolitą skale
- fragmentaryczność
- zbyt duże tempo
- zbyt duży rozrzut wartości w ramach tej samej klasy.

I aby pokazać co mam na myśli obublikowałem co powyżej. Natomiast że akurat tak powinnien wyglądać wymarzony system nie twierdze i życze powodzenia w tworzeniu.

Natomiast na razie korzystam z tego co mam, bo to mi odpowiada. Proste.

EDIT:
Snyder czesciowo ma racje, gracze przeważnie nie obchodzi mechanike chyba ze to jakis maniak DnD. Natomiast mechanika jest przydatna MG, gdy musi konfrontować dwóch graczy, albo gracza z NPC. No i aby nie było tak że totalna głupota przechodzi. Co ze zdrowego rozsądku nie zawsze wynika. (SW i zdrowy rozsądek nie idą w parze)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żbik dnia Czw 22:27, 04 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Czw 22:25, 04 Sty 2007    Temat postu:

Bereto Furmane ... Rydzyko Cykore ... nie licząc aidena który z głownie innych powodów odszedł w tedy nikt nie zniknął, jak mnie pamięc nie myli. Ty chłopcze mylisz pomysł GMów z pomysłem graczy ... MY chcemy ten system mieć !!! jakbyś brał udział w bitwie nad Neimodią jako dowódca to byś nas rozumiał.

EDIT: jak opracujemy w końcu zadowalający nas system to Źbiku też zaczniesz go stosować czy zostaniesz przy swoim bo ci pasuje ? Tak bysmy wiedzieli czy pracowac nad nim czy zostawić w pizdu bo robota na darmo będzie ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Czw 22:45, 04 Sty 2007    Temat postu:

Niejednolita skala, hmm być może faktycznie niektóre jednostki trudno przeliczyc i przeskalowac ale od tego mam Was Very Happy

Fragmentaryczność. - Prosze przeczytaj temat jaki założyłem, tak jest tam RUCH czyli ta propozycja miąla odnosić się tylko do poruszania się, strzelanie i Mapki posiadają odrębne tematy dyskusyjne

tempo być moze faktycznie byłoby zbyt szybkie tu się zgodzę ze 10 minut faktycznie bardziej odpowiada realnemu podejściu do gry.

-rozrzut wartości Very Happy cóż zgodnie z kanonem Carrack latał z prędkością X-winga i był Capitalem latający kilka razy wolniej dred również jest Capitalem dlatego takie podziały musza być z założenia chore..


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Timo Snyder
Ochotnik KNS



Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Corellia / Wrocław

 Post Wysłany: Czw 22:50, 04 Sty 2007    Temat postu:

Być może. Ale obawiam się, że zaraz powstaną podobne systemy, co do walki na miecze świetlne, dyplomacji, wychodzenia do wychodka i Bóg wie co jeszcze. No cóż, jeśli chcecie przerobić ROTE w coś pokroju Hearts of Iron w połączeniu z The Sims, no to proszę. Ja być może się na tym nie znam. Ale... zawsze w RPGach zamiast restrykcyjnych zasad, stawiam wyżej 'potęgę' własnego umysłu, fantazję, wyobraźnię. A z tego co czytam: 1) znając ślimaczenie się ROTE połowa pomysłów nawet nigdy nie zostanie wykorzystana 2) żeby zaplanować poprawnie bitwę, trzeba będzie wertować tomy zasad. Wpierw będzie musiał to uczynić gracz później, jego post powinien sprawdzić MG, czy jest poprawny. Następnie napisać własnego posta dla strony przeciwnej, także uwzględniając zasady. A co się stanie, jak ktoś się pomyli? Druga strona złoży wniosek do specjalnej komisji, które zbada, czy przepis został poprawnei zinterpretowany? :> No bo sorry. Jeśli chcemy zasad, to musimy je przestrzegać. 3) Taki system jest być może faktycznie potrzebny dla dowódców, ale bezwartościowy dla zwykłych pilotów. Nam wystarczy wyobraźnia. Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Trebor Awruk
"Niezależny" Kapitan



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Skąd: Mała Kaczkolandia

 Post Wysłany: Czw 22:54, 04 Sty 2007    Temat postu:

Rhadziu, masz ode mnie piwo Wink

Ogólnie się wtrące, bo ten system niedługo będzie mnie dotyczył. Osobiście sądzę, że taki system heksowy jest najlepszym rowiązaniem, bo przy okazji rozwiązuje porblemy, jak statek był obrócony, czy wszelkie wątpliowości. Poprostu oznaczamy na heksie kierunek dziobu i po sprawie.
Teraz sprawa szybkości rozgrywki. Neimodia trwała dwa miechy, o ile mnie pamięć nie myli i nikt nie ma ochoty tego powtarzać. Kiedy gramy, mamy nadzieję, że nie będziemy jednej bitwy, czy grabieży rozgrywać 2 lata, bo to się mija z celem. I tu jest minus systemu Żbika. Bo tym systemem bitwy robią się dłuższe, a większości graczy chodzi o jak najszybsze rozegranie bitwy, aby nie dochodziło do paradoksów w postaci: ja nie skończyłem jednej bitwy, a w tym czasie jakaś flota wyskoczyła przy planecie i ją zajęła.
Co do pomieszanego systemu jednostek. To wszystko da się uregulować. potrzeba tylko chęci i odrobiny czasu.

P.S.: Neimodia - pojęcie występujące często jako straszak dla graczy, radziej dla GMów (np.: "Bo Ci zrobię Neimodię, jak będziesz sępił!"). Bitwa nad planetą Neimodią, tocząca się na RotE przez kilka miesięcy, gdzie czekanie na posta po 3 tygodnie było normalne. W czasie samej bitwy, GMowie zmieniali się chyba 3 razy. To tam Rhadziu zarobił na tytuł Rzeźnika z Neimodii, a ja dostałem rangę "Martwy Separatysta" Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Czw 22:59, 04 Sty 2007    Temat postu:

Ale ja i tak uważam ze to źle, nie można myśleć o bitwie jako o sumie niezależnych elementów. Przykład (absurd):
Ustalamy ze wielki okręt pokonuje jeden heks w ciągu jednej tury
W innym temacie ustalamy ze z super dziala trzeba dwanaście tur aby rozwalić wielki okręt.
Wynik:
WIelki okręt może przelecieć Muminka, bez sensu. Dlatego jeśli torzysz system to lepiej od razu myśleć o całości.

Kanon śmierdzi, nie chodzi o to by system był logiczny, nie chodzi o to by byl kanoniczny, ma być grywalny i do na prostym poziomie do ogarniecia przez gracza, na wysokim przez MG.

Dobre rady:
1. Zanim pojawia się szczegółowe założenia czy carrack obraca sie w minute, 3 minuty czy w ogóle wykorzystuje do obracania promienie sciagajace wypiszcie sobie założenia:
- Ile mają trwać bitwy?
- Ile trwa przeciętnie zniszczenie okrętu?
- Jak mocne sa superbronie?
- Czy jednostki maja szeroki rozkład cech czy wąski? (czy różnica między manewrownością okrętów to 1:3 czy 1:15)
- Jak naliczane są obrażenia?
- Jakie bonusy mogą mieć różne bronie?

I dopiero pod te założenia system.

EDIT:
Snyder,
No tu jesteś bezpieczny, wedle oficjalnej doktryny to charakterystyki w kartach postaci nie sa ostateczna wyrocznia tylko zaznaczeniem poziomu na jaki gracz moze sobie pozwolić. Głupio by było gdyby ktoś z bronią palną na 1 napisał ze robi fikołka i w locie strzela z dwóch pistoletów do 10 wrogów.
Sam moge się przyznać, że z charakterystyk na kartach postaci nigdy nie korzystałem chyba że chciałem uspokoić sumienie że mogę coś graczowi pomóc.

Avruk,
Ciebie akurat system mało by dotyczył o ile nie zamierzasz wychodować małej pirackiej floty, zazwyczaj w przypadku bitew indywidualnych odgrywa się bardziej na oko.

Co do czasu, to mi chodziło o czas dłuższy w grze. A co do czasu trwania bitew w realu, to niestety tego chyba nei da się przeskoczyć. Bitwa potrzebuje na oko 6-10 turek a bardzo trudno jest zrobic by turka była cześciej niż raz na tydzień. Owszem potyczke da się zamknąć w 4 postach, czasami da rade napisać np co 3 dni, ale to i tak daje minimum 2 tygodnie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hanharr
Padawan



Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kashyyyk

 Post Wysłany: Pią 17:40, 05 Sty 2007    Temat postu:

Ależ Generale, nie unoś się tak. Ot taki żarcik sobie strzeliłem bo wiem jak Jedi są szanowani i lubiani...szczególnie przez Ciebie. A tak na marginiesie to ja doskonale wiem, że nie jestem w stanie rozwalić całej armii ani floty i wcale nie uważam swojej postacie za Supermana, którego kule się nie imają...po prostu się hmm...zgrywam:).

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Archiwum Zgrywa » żbik BS
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group