FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Zasady tworzenia statków
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Archiwum Zgrywa » Zasady tworzenia statków
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Śro 16:01, 09 Sie 2006    Temat postu: Zasady tworzenia statków

Co prawda większość graczy związanych z płaszczyzną strategiczną wychodzi z założenia że wprowadzenie zasad, cyferek do stragii tto błąd. Nie inaczej jest z płaszczyzną gospodarcząSmile Mimo to propozycja:

Stwierdzono, że warto aby była możliwość kreacji własnych statków. Stwierdzono też że statki jakieś statystyki musza mieć (co najmnie długość, uzbrojenie i Hiper) i do tego cene. Jednak z tego co obserwuje to istnieje tendencja do tworzenia statkow niezwykle silnych a przy tym drobnych i tanich. Oczywiście można zrzucić na GMow ciezar "wywarzania" jednostek. jednak łatwiej moim zdaniem jest stworzyć system kreacjis statkow, który byłby pomocą dla graczy przy projektowaniu, a dopiero w etapie finalnym MG by decydował czy dac więcej czy mniej...

I tak oto powstał system (patrz dalej) od razu podam ząłożenia:
- Preferowane sa jednostki wyspecjalizowane, towarowe/lotniskowce/pancerniki/fregaty...
- Duże statki zyskują na pancerzu i osłonach a tracą na prędkości
- Powszechne napędy to II-III dla dużych jednostek i I-II dla mniejszych

Zastrzegam że nie jest to żadna oficjalna wersja a jedynie mój pomysł, przy bardzo wielu statkach wskazuje "poprawne" wartości

Wymyśliłem coś takiego:

1. Myślimy jakie trzewia ma mieć nasz statek i sumujemy ceny:
Broń
1 KC Turbolser
2 KC Jon
2 KC ciężki turbolaser
1 KC 4 działka laserowe
1 KC Dwie wyrzutnie rakiet małych ( tym 8 ładunków)
2 KC Wyrzutnia rakiet średnich (jak w Providence) i 6 ładunków
5 KC Wyrzutnie rakiet wielkich jak na Acclach i 4 ładunki
1 KC dodatkowy ładunek 1 wielkich/2 śrenich/4 małych
10+ KC Superdziało
3KC Większy promień ściągający
50KC - Generator studni (standardowo nabywa się wliczbie 2-4)

Ładownie
20 KC dzwi do hangaru
12 KC miejsce dla eskadry
1 KC tysiąc ton towaru
1 KC 200 pasażerów
1 KC 5 tys robotów

Ilość ładowni/Uzbrojenia/hangarów nie może przekraczać długość statku/3 w KC (np 120m to max 40 KC np eskadra i 8 turbolaserów)

2. Mnożniki za jakość.
Bierzemy pod uwage klase panerza osłon silników podświetlnych. I jest to wartość względna, czyli nawet napośledniejsza korweta będzie miała gorszy pancerz niż marny pancernik, ale za to jej predkosc bedzie przerastac najszybszy pancernik
Liczą się "plusy" najpierw wszystko jest średnie, a potem plusujemy, można też minusować, budować okręty słabsze w jakiejść czesze od standardu. Dana cecha można dostać kilka plusów/minusów
Poziomy dodatnie: dobre<bardzo dobre< wybitne < imponujące<ekstremalne< podwójne
Poziomy ujemne: lekkie> bardzo lekkie> znikome> żałosne>beznadziejne
Naniżej da się zejść do połowy (-5)
i dwukrotność (+10)
Mnożnik dodatni 1.2 + 0,2 za każdy kolejny poziom [1.2..3]
Mnożnik ujemny 0.9 -0,1 za każdy następny [0,9..0,5]
Warto zaznaczyć 0,9x1,2=1.08

Typowe wartości prędkości operacyjnych (tych w środku)
10m 70
100m 40
200m 30
300m 20
400m 18
500m 16
600m 12
700m 10
800m 8
900m 6
1km 4
1,1km 2
1,2km 1
1,3km 0,5
...
Chodzi oczywiście o MGLT

3 Hipernapeęd bierzemy wielkość jednostki z przedziału 1..6 (potem więcej) i mnożymy razy cene hipernpędu
I - 40 KC
II - 20KC
III - 10KC
IV - 6KC
V - 4KC
VI - 1KC
To co wyjdzie dodajemy.

4. Ostatnie poprawki, jak wyjdzie jakaś abstrakcyjna wartość to robimy drobne poprawki. Oczywiście jednostki kanoniczne są z założenia tańsze:-)

Nowe wartości surowców
I - 1(2) eskadry myśliwców, jednostki do 200m
II - jednostki do 400 m
III jednostki 600 m
IV jednostki 700 metrów
V 800metrów
VI 900 metrów
i potem za każde następne 100 metrów
w przypadku napakowanych jednostek jeszcze się podnosi klasa, np Saboth Destroyer chociaż jest krótki to i tak by miał II, a Rendill jest ciągle V

WIelkość statku (opcjonalne)
Oczywiśćie znacznie trudniej jest zbudować jednostke 900metrową niż 500metrową, do tego trudność rośnie wraz ze skalą wyraża się to w dodatkowych cenach:
do 300m za każde ukończone 30metrów +1KC (aż do 10)
od 300m do 700m za każde ukończone 20m +1 KC (aż do 10+20=30)
od 700m do 1800m za każde ukończone 10m +1KC (aż do 30+110=140)

Przykład:
Chcemy zrobić Pancernik no to lecimy 80 Turbolaserów + 10 jonów + 40 laserków + eskadra + dzwi + 600 pasażerów = 80+20+10+12+20+3=145KC
Chcemy aby nasz statek był wolniejszy(-3) ale za to standardowo opancerzony i potężnie osłonięty (+10) mamy więc mnożniki: 1; 3; 0,7
czyli 145x1x0,7x3=305
Na koniec dajemy mu Hyper III a co 5 (bo napakowany) razy 10=50
W sumie wychodzi 355KC




Myśliwce

Z myśliwcami sprawa ma się gorzej. Wygląda to tak:
Jest sobie podstawka równa 7,5 metra kosztująca 0,5 KC o pancerzu równym 15RU i osłony 10SBD prędkość 65MGLT, 2 lasery lub 2 potrójne blastery. No i dokupujemy.
Za każde 2,5 metra i 0,25KC mamy jeden dodatkowy moduł za każdy moduł możemy kupić:
Działko laserowe
wyrzutnie rakiet (8 rakiet)
pół wyrzutni torped (4 Torpedy)
Działko jonowe
Dodatkowe dwie torpedy lub 4 rakiety

Teraz Opancerzenie i osłony i prędkość
za każde 0,25 KC rośnie nam Pancerz/osłony/prędkość
Jednak wzrost ponad 25RU/SBD lub 85MGLT kosztuje już 0,5KC
Za

Hipernapęd I (jedyny dostępny) kosztuje 0,5 KC i dodaje 3 metry.

Przykład:
Chcemy zrobić Myśliwiec szturmowy i dajemy
Podstawka + 2 wyrzutnie torped
I jeszcze dodatkowe Torpedy
Długość 20
Cena 1,75
Do tego dajemy więcej osłon +15 i pancerza +10 ale zabieramy prędkości -10
Cena 2,5 KC
Długość 20m

Jeśli wychodzi 0,75 lub 0,25 można dać wybór długosć czy cena i dodać jedno zmniejszyć drugie

Różnorodność wersji
Oczywiście każdy typ okrętu ma niezliczone wariacje i fantazje na temat. Albowiem co za sztuką jest poświęcic troche przestrzeni ładunkowej na dodatkowy generator i umieścić pare turbolaserów?
Dodanie uzbrojenia kosztuje cenaxmnożnik. Np dodanie 10 turbolaserow kosztuje 20KC przy mnożniku za O/P/S równym 2. Chyba że chodzi o niezwykle skomplikowaną konstrukcje (ogólnie zasada jest taka że zawsze bardziej opłaca się z założenia dawać więcej broni niż potem ją tam umieszczać)
W przypadku modyfikacji ogólnej pancerz/osłony/prędkość płacimy iloczyn podstawy z tytułu wyposażenia i mnożnika zmiany klasy-1
W przypadku Hipernapędu płacimy po prostu za nowy Hyper, dodatkowo odzyskujemy połowe ceny poprzedniego (da się upchnąc gdzie indziej)

Przykład
mamy statek
600m
80RU
80SBS
-80 Turbo
-20 Przeciwlotniczych
- Hangar na dwi eskadry
Hyper III
Surowce 5
Cena: 200KC

Chcemy:
- dodać 20SBS
- Dodać 20 jonówek
- zmniejszyć Hyper do II

Koszty
jako że mnożnik na razie wynosił 1 wieć montaż 20 jonówek kosztuje 40KC,
zmiana osłon będzie jednak wydatkiem 2x0,2x185=74KC
Zmiana Hypka to 20x5-50/2=75
W sumie na zmiane wydamy 190KC


Niezwykłe statki
Wszyscy znamy Sokoła Milenium albo Egzekutora i wiele innyc statków które czy to za sprawą poprawek technicznych czy wybitnej ząłogi wybijają się ponad przeciętność. Dlatego większość okrętów "flagowych" może pochwalić się lepszymi osłonami, pancerzem, prędkością, zwrotnością, uzbrojeniem.
Standardowo można dodawać około +10% na wszystko


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żbik dnia Czw 0:52, 10 Sie 2006, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 16:23, 09 Sie 2006    Temat postu:

Pogubiłem się Shocked

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Visper
Gość







 Post Wysłany: Śro 16:47, 09 Sie 2006    Temat postu:

To jest chyba odpowiedzią na mój projekt Razz

bardzo ładnie rozpisane... ułatwia pracę
 Powrót do góry »
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 16:52, 09 Sie 2006    Temat postu:

Nie no Visper nie świruj ... jak to twoja wina że ten natłok cyferek zaatakował moje zbolałe oczęta to ja ci coś z czegoś wyrwe !!!.

Tak na marginesie dlaczego dzwi kosztują 20KC i moge kupić tylko pół wyrzutni torped...a gdzie drugie pół, też mam dokupić czy latać z połową , ale na co mi połowa ... co ja nią zrobie, walne kogoś czy jak ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Visper
Gość







 Post Wysłany: Śro 17:07, 09 Sie 2006    Temat postu:

A mnie interesuje, co z bombowcami ?

A, żbik zobacz czy ci ship już pasuje Very Happy
 Powrót do góry »
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Śro 17:12, 09 Sie 2006    Temat postu:

Visper, nie w odpowiedzi, rozpiska powstała długo przed wakacjami na własny użytek tylko była kalibrowana.

W odpowiedzi Rhade:
Dzwi do Hangaru - to nie są byle jakie dzwi tylko chodzi też o całą infrastrukture hangarową, zaplecze remontowe, pole siłowe żeby powietrze nie uciekało, małe promienie ściągające do wypychania i odpychania manewrujących jednostek... też przy jednostkach o dużej pojemności myśliwców ilość dzwi determinuje przepustowość
Jedne dzwi są wstanie przepuścić eskadre na "ture"

Zawsze myśliwce atakują w grupach no i dobry pilot musi umiec znaleźc kompana który ma drugie pół wyrzutni i wtedy mogą wystrzelićVery Happy

A poważnie te pół wyrzutni torped to jest jeden moduł inaczej: cała wyrzutnia to dwa moduły. Oczywiście jak ktoś się uprze to może na swoim bombowcu zamieścić nawet 4 wyrzutnie (8 modułów)
Jedna wyrzutnia to odpowiednik 2 działek

Visper zdefiniuj "bombowiec" chodzi ci o jednostke kosmiczna czy do ataku naziemnego. Na razie ograniczyłem się do jednostek kosmicznych.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 17:17, 09 Sie 2006    Temat postu:

"Super działo" kosztuje już od 10 KC a jest to złorzony i skomplikowany konglomerat szyn zasilajacych, układów chłodzenia, oporopowrotników, systemów celowniczych ect: i podstawowa wersja jest o połowe tańsza od "Dzwi" .... nikomu się nie będzie w ten sposób opłacało budowanie nosicieli mysliwców skoro okręt wyposażą za połowe mniejszą cene w taką ilość baterii że jedną salwą będą niszczyły całe zgrupowania wroga.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wilhuff Tarkin
Komandor Republiki



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Eriadu

 Post Wysłany: Śro 17:33, 09 Sie 2006    Temat postu:

Rozpiska ma sens, tylko trzeba ją jeszcze ciut ciut zbalansować. I przyadałoby się jakieś zabezpieczenie przed powstaniem moze i drogiego, ale pieruńsko szybkiego i uzbrojonego lepiej od manka okrętu o długosći ok 100 m Wink. Niemniej popieram na całej linii, bo im więcej cyferek tym więcej przejrzystości (wiem, że zaraz zostanę spalony na stosie Razz)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Uriel Khaan
Rycerz Jedi



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Nar Shaddaa

 Post Wysłany: Śro 17:35, 09 Sie 2006    Temat postu:

Dobra, wiem że cokolwiek powiem i tak nie zmieni niczyjej decyzji, ale dfla mnie w całym ROTE fajne jest to, że nie ma tu za wiele cyferek... I naprawdę, dobrze by było gdyby tak zostało ^^'

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 17:35, 09 Sie 2006    Temat postu:

Widły już mam ... pochodnia !!! gdzie jest moja pochodnia !!??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Śro 17:36, 09 Sie 2006    Temat postu:

popieram Rhade

Twój pomyśł jest niezły ale ceny są zbyt niskie. porównaj sobie cenę twojego przykładowego monstrum (80 turbolaserów )!! z ceną naszego LH transportowego nie posiadającego cięzkiego uzbrojenia. W mojej opini ceny poszczegółnych komponentów uzbrojenia są zbyt niskie.
Pozatym cennik jest niezły.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Śro 17:40, 09 Sie 2006    Temat postu:

Superdziało ma 10+ co oznacza że od 10KC za lufe zaczynają sie superdziała, natomiast superdziało superdziału nierówne.

Ten mechanizm pośrednio istnieje, np

80Turbo
20 baterii przeciwlotniczych
100 metrów
80SBD (więcej nie może mieć jednostka tej wielkości)
80RU (więcej nie może mieć jednostka tej wielkości)

80KC+20KC=100KC
Mnożnik 4x
Cena 400KC
No rzeczywiście teoretycznie się da zrobić cos porównywalnego do Manka (choć i tak nie do końca)
Ostatecznym hamulcem powinnienbyć i tak MG i wyczucie klimatu przez graczy.

Jeśli chodzi o LH to ten system niestety głupieje przy jednostkach większych niż 1,5 km. lepiej porównywać z Muminkami, Acclami i drednotem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żbik dnia Śro 17:45, 09 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Samuel Silverword
Spam Lord



Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: ZADUPIE

 Post Wysłany: Śro 17:42, 09 Sie 2006    Temat postu:

Spampost:
"Popieram Rhade" brzmi to tak, jakby Rhade była kobietą Very Happy
Właściwypost:
Ogólnie ciekawe, nie czytałem całego, bo mnie to niedotyczy, ale ogólnie nieźle. Tylko pozmieniać część cen jak sugerują dżentel(?Razz)istoty powyżej i będzie cool Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Śro 17:46, 09 Sie 2006    Temat postu:

no to niech ktoś coś zaproponuje, wystarczy skopiowac i podmienić nieodpowiednie cyferki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jan Dodonna
Admirał WFR



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Commenor

 Post Wysłany: Śro 18:32, 09 Sie 2006    Temat postu:

A jak prosiłem o mape do bitwy to wielkie oburzenie, że za duzo cyferek będzie... ehhh. Zdecydujcie sie ludzie (i nieludzie).

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Iron Lycan
Porucznik Separatystów



Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z dzikiej i nieznanej planety Hexon

 Post Wysłany: Śro 18:36, 09 Sie 2006    Temat postu:

a gdzie ty na mapie masz cyferki?

zresztą ten model tworzenia statków jest nieco chaotyczny i pokręcony ( bez urazy ) ale mnie odpowiada


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jan Dodonna
Admirał WFR



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Commenor

 Post Wysłany: Śro 18:42, 09 Sie 2006    Temat postu:

Mapa = wspolrzedne
Mapa = odleglosci = koniecznosc wprowadzenia danych co do zasiegu broni pokadowej
Mapa = odleglosci = koniecznosc okreslenia dokladnej predkosci poruszania sie na ture

Cos jeszcze? Podobno to było duuuużo cyferek.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Śro 18:48, 09 Sie 2006    Temat postu:

yep Dondonna masz rację W sprawie mapy ale to wymaga sporo pracy ze strony graczy. Bo jeżeli zarzadamy mapy od GMów to na Ostach się pewnie skończy :p

Wstępną wersję mapy zrobiłem w odpowiednim po temu temacie. Jednak Harakterystyki i symbole jednostek mnie poniekąt znudziły. Odgrzewamy stary pomysł?

Co do Okrętów i cenniika to ja tu tylko marudzę, mam ważniejsze rzeczy naprzykład mapka nad Eriadu


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Żbik
Wredny kocur



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 777
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Twojego najgorszego koszmaru

 Post Wysłany: Śro 19:19, 09 Sie 2006    Temat postu:

pomarudzić to pierwszy, ale zrobić coś konkretnego to...
Niech ktoś czymś rzuci w gG może być flota Accli


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Generał Grievous
Generał Separatystów



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Z Kantyny

 Post Wysłany: Śro 19:35, 09 Sie 2006    Temat postu:

Żbik napisał:
pomarudzić to pierwszy, ale zrobić coś konkretnego to...
Niech ktoś czymś rzuci w gG może być flota Accli


Nie pisze z MIĘCZAKAMI w dodatku z Głowonogów... Pff

Ps pewien Klon w swoim czasie robił sporo konkretnych rzeczy dla forum ale awnasował i nie ma już czasu :p


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Archiwum Zgrywa » Zasady tworzenia statków
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group