FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Armia Konfederacji.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Biblioteka » Armia Konfederacji.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 21:25, 18 Paź 2006    Temat postu: Armia Konfederacji.

Armia Droidów Konfederacji Niepodległych Systemów




"With these new battle droids we've built for you, you'll have the finest army in the Galaxy."
— Wat Tambor

Armia droidów była połączeniem organizacji wojskowych takich jak: Federacja handlowa, Unia Technokratyczna, Gildia kupiecka, Sojusz korporacyjny, Intergalaktyczny klan bankowy i innych niepodległych frakcji. Armia miała służyć jako ochrona terenów nowo powstałej unii i skutecznemu przeciwstawieniu się Galaktycznej Republice.
Te wielkie korporacyjne giganty były od dawna ustawione na zyski, dość szybkie nie zawsze legalne. W ciągu parunastu następnych lat rosnące ataki pirackie dały do zrozumienia że bez silnej, nowoczesnej armii utrzymanie interesów poszczególnych korporacji będzie niemożliwe, rozwiązanie to zetknęło się ze zdecydowanym sprzeciwem Republiki, która powołując się na najstarsze prawa odmawiała wprowadzenia regularnych sił. Takie stanowisko zmusiło wiele frakcji na rozbudowywanie swoich prywatnych sił.
Gdzie protoplastów flotyll Konfederacji można doszukiwać w różnych systemach gdzie każda organizacja rozwijała swoją marynarkę we własnym zakresie to geneza armii wskazuje na jedno źródło. Początkiem były tajne umowy między Federacją handlową a sekretną organizacją Baktoid Combat Automata(a następnie Colicoid Creation Nest) należącej do Techno unii. Umowa gwarantowała zaopatrywanie Federację w broń ręczną i droidy które miały już wkrótce być trzonem armii Federacji. Niewiele później poszerzono zamówienia o umowę z Haor Chall Engineering w sprawie dostarczania pojazdów i innej broni ciężkiej. W szybkim czasie Federacja była w posiadaniu olbrzymiej armii interwencyjnej która z założenia miała strzec jej interesów. Składała się głównie z droidów i jakkolwiek była duża, szybka w produkcji i zaawansowana to jej możliwości manewrowe, zależność od modułu kontrolującego ujawniły tak wyraźne słabości że zostały brutalnie wykorzystane w bitwie o Naboo….
Dochodząc to tej bitwy, Republika postanowiła opodatkować dotąd wolne od nich strefy handlowe z których bardzo często korzystała Federacja. Na znak protestu postanowiła zablokować planetę Naboo i wkrótce potem ją zająć. Wyniki ataku były dość obiecujące, podbicie planety trwało zaledwie jeden dzień. Jednak o wiele liczebniejsza i lepiej przygotowana armia droidów została wkrótce pokonana przez powstańców którzy dezaktywowali armię niszcząc okręt kontrolujący LH. Tak wielka klęska odbiła się wielkim echem w całej galaktyce, nałożono na federacje najprzeróżniejsze sankcje i ograniczenia. Pomimo tego armia przyszłej konfederacji rozwijała się swobodnie dzięki tajnej współpracy z Baktoid Combat Automata.
Konflikt Naboo był doskonałym przykładem bezsilności skorumpowanej republiki, zaczynały zachodzić coraz szersze separacje światów które wkrótce uformowały się w Konfederację niepodległych systemów. Armia federacji która przez wiele lat była kształcona do obecnego stanu wraz z formacjami innych korporacji utworzyła najnowocześniejszą armię która mogła stanąć w oko w oko z każdym przeciwnikiem. Pomimo że w bitwie o Geonosis armia Konfederacji została zmuszona do odwrotu, to prowadzą zorganizowaną ewakuację zadała spore straty klonom. Udowodniła że jest siłą z którą trzeba się liczyć.

Pomimo że silna i nowoczesna, w armii Konfederacji zawsze brakowało dowódców mogących nią przewodzić. Dlatego nieliczni dowódcy swoich jednostek mają wręcz władze absolutną oczywiście mając wciąż nad sobą naczelnika wszystkich sił.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baktoid Combat Automata - droid bojowy typu "B1"

Ten model droidów bojowych powstał na zamówienie Federacji Handlowej na kilkanaście lat przed wybuchem wojny. Całość jest pomyślana tak by cena, materiały i czas potrzebny na produkcję były jak najmniejsze, cel ten osiągnięto. Pierwsze wersje były ściśle przepisane do centralnych jednostek sterujących przez co były podatne na ich zniszczenie bądź zakłócenie sygnału. Po porażce na Naboo i dołączeniu Federacji do Konfederacji Niepodległych Systemów wprowadzono ulepszony model z rozwiniętym modułem inteligencji i większą autonomią działania, mimo tych ulepszeń B1 jest maszyną o mocno ograniczonej inteligencji przez co łatwym do wyprowadzenia w pole i zniszczenia. Zdolności motoryczne droida nie odbiegają znacząco od większości humanoidów, manipulatory pozwalają operować większością broni zaprojektowanych dla ludzi. Największą zaletą b1 jest jego ilość, niewielkim nakładem sił i kosztów można wprowadzić ich dosłownie niezliczone ilości do boju zalewając nimi przeciwnika, B1 są tak wszędobylskie że stały się synonimem Konfederacji. Operują jako piloci, ochroniarze, dowódcy ( z rozbudowanymi modułami inteligencji ) i jako zwykła piechota liniowa, działają w głębokiej przestrzeni, w głębinach oceanów, na powierzchni planet. Ich charakterystyczna szkieletowa sylwetka stanowi rdzeń armii droidów. Większość wyspecjalizowanych B1 nie różni się fizycznie od siebie, różnice zawierają się w oprogramowaniu i uzbrojeniu.

Uzbrojenie:
Standardowy B1.
- Karabinek blasterowy E5.
- Pistolet blasterowy.
- Detonatory termiczne.
- Wyrzutnie rakiet.
Assassin B1
- Karabin snajperski E-5s
- Pistolet blasterowy.
- Detonatory termiczne.
Jednostka Dowodzenia B1
- Pistolet blasterowy.
Pilot B1
- Pistolet blasterowy.
- Detonatory termiczne.
Jednostka bezpieczeństwa B1
- Karabinek blasterowy E5.
- Pistolet blasterowy.
- Detonatory termiczne.
- Wyrzutnie rakiet.

Baktoid Combat Automata - powietrzny droid bojowy typu "AirBD"

By zapewnić skuteczne wsparcie powietrzne i odpowiednią siłę przy walkach z istotami które z racji ewolucji poruszają się w powietrzu o własnych siłach Konfederacja wprowadziła zmodyfikowanego droida typu B1 do swoich armii. Zmodyfikowany kadłub, silnik napędowy i znacznie cięższe uzbrojenie wmontowane na stałe sprawiają że AirBD jest trudnym i wymagającym przeciwnikiem. Jednak kruchość samej konstrukcji oraz jej cena zmusza do ostrożnego używania tego modelu droida.

Uzbrojenie:
- 2 Blastery zamontowane na kończynach górnych.
- 2 Ostrza zamontowane na kończynach górnych.

Baktoid Combat Automata - droid bojowy typu "E4" Baron

Był uważany przez twórców za następcę droida B1, jednak okazał się w końcu tylko doświadczalnym eksperymentem potrzebnym do stworzenia o wiele doskonalszego B2. Posturą, rodzajem uzbrojenia i grubością pancerza bardzo przypomina swego następcę jednak o 1 więcej działek laserowych drastycznie zwiększa jego częstotliwość ognia, pomimo że to bardzo duża zaleta to wyodrębnione części E4 są bardzo podatne na uszkodzenia i w konsekwencji poważne ograniczenie działania barona, jeżeli nie zniszczenie. To zapewne było powodem wznowienia prac nad następcą B1 gdyż od początku za cel sobie obrali twórcy stworzenie wytrzymałej maszyny... przeciwieństwo B1. Pomimo że wydaję się jakoby ten model został trochę zapomniany to jednak został przepuszczony do produkcji, i to nie w tak małych ilościach jak się okazuje. Są używane do pilnowania dalekich i odizolowanych placówek, spełniają i inne drugorzędne rolę jednak ci co z tego powodu je nie doceniają zazwyczaj popełniają swój ostatni błąd.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójne szybkostrzelne działka laserowe zamontowane w rękach.

Baktoid Combat Automata - droid bojowy typu "B2" Super

Bitwa o Naboo ujawniła wyraźne braki w uzbrojeniu Federacji Handlowej. Główny model droida bojowego, B1 okazał się mocno nieefektywny. Podatna na uszkodzenia i zniszczenie konstrukcja była z dużą łatwością eliminowana przez słabo uzbrojone siły obrońców, do tego uzależnienie od nadajników kontrolnych sprawiło że po zniszczeniu statku kontrolnego cała armia po prostu wyłączyła się. Na bazie tych doświadczeń BCA używając istniejących komponentów z modelu B1 skonstruowało ulepszony model, B2. Zwany potocznie Super droidem, B2 był znacznie groźniejszym przeciwnikiem od swego prekursora. Masywny opancerzony tors skrywa w sobie delikatną mechanikę i autonomiczny moduł kierowania, droid nadal może być bezpośrednio prowadzony przez centrum kontrolne, jednak po utracie z nim łączności nie wyłącza się a przechodzi na tryb autonomiczny i kontynuuje walkę. Wyposażono go też w znacznie bardziej agresywne oprogramowanie, zdarza się nawet że niszczy sojuszniczą jednostkę by wyeliminować swój cel. Do tego zadania służy mu wbudowane w prawy przedramię podwójne działko laserowe, jest też w stanie używać zwykłej broni jednak z mniejszymi modelami ma trudności. B2 jest wyjątkowo groźnym przeciwnikiem z którym należy się liczyć na polu bitwy.

Uzbrojenie:
- Podwójne szybkostrzelne działka laserowe w prawym przedramieniu.

Baktoid Combat Automata - droid bojowy typu "B3" Ultra

Oznaczenie "B3" może sugerować że to następna seria droidów wprowadzona przez słynne BCA. To tylko połowiczna prawda bo podobnie jak C-B3 obydwa modele wyglądają jako inna wersja droida B2 i czym tak naprawdę są. Dlatego oznaczenie B3 sugeruje raczej ciężkie wsparcie niż liniowe przeznaczenie modelu, widać to zarówno w częstotliwości produkcji jak i wyposażenia. A ono jest imponujące: wyrzutnia rakiet umieszczona w lewym ramieniu, miotacz ognia wbudowany w prawą rękę, Działko plazmowe w lewą a do tego dwa szybkostrzelne działka laserowe na których potrzebę zbudowano dwa mniejsze kończyny. To powodowało że gdziekolwiek się pojawiał można było spodziewać się masakry. Oczywiście wbudowanie takiego uzbrojenia bez straty dla pozostałych funkcji nie było by możliwe bez powiększenia jego standardowej wielkości do 5 metrów. Niestety ta sama wielkość jest wadą droida, duży i powolny stanowi łatwy cel dla broni o dużym zasięgu. Też cena, czas produkcji i ilość wymaganych do tego materiałów sprawia że seria B3 jest nieliczna w stosunku do swoich mniejszych braci. Mimo niewątpliwych zalet jest to maszyna rzadko spotykana.

Uzbrojenie:
- Dwa działka laserowe wysokiej gęstości.
- Działko plazmowe wbudowane w lewą rękę
- Miotacz ognia wbudowany w prawą rękę.
- Wyrzutnia rakiet po lewej stronie głowy.

Baktoid Combat Automata - droid bojowy typu "C-B3"

Litera C w oznaczeniu maszyny oznacza Cortosis. Metal ten jako jeden z nielicznych a może i jedyny powoduje że miecze świetlne wyłączają się po zetknięciu się z cortosis, i pozostają w tym stanie przez jakiś czas. C-B3 jest w miarę prosta modyfikacją standardowego droida bojowego B2, dysponuje tym samym kadłubem i systemami. Jedyna różnica to pokrycie całości płytami z cortosis, zastosowaniu działek laserowych o wysokiej gęstości promienia i wyeliminowaniu kończyn chwytnych. Oprogramowanie oczywiście też zostało zaadoptowane dla nowego zadania. C-B3 są wyjątkowo groźne dla jedi, ich broń nie tylko potrafi rozerwać ofiary na strzępy ale też może służyć do blokowania ciosów mieczem. Są to jednak bardzo drogie droidy, głównie ze względu na koszt pancerza z cortosis.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójne działka laserowe wysokiej gęstości.

Baktoid Combat Automata - droid bojowy typu "GD"

Grapple w przeciwieństwie do B3 ultra i cortosis jest wynikiem modyfikacji B2 gdzie bezpośrednio nad pracami czuwał Generał Grievous, projekt powstawał specjalnie na jego potrzeby. Zamiast blasterów, obydwie ręce są wyposażone w naelektryzowane kleszcze, potrafiące szybko unieszkodliwić dowolną organiczną istotę. Taka broń jest szczególnie skuteczna w ciasnych pomieszczeniach i przeciwko jedi. Lecz oprócz zadań wartowniczych i przeciwstawianiu się jedi, nie mają innych zastosowań.

Uzbrojenie:
- Dwa elektryzowane kleszcze wbudowane w ręce.

Arakyd Industries - droid bojowy typu "Chameleon"

Chameleon to modyfikacja droida górniczego Spelunker. Oryginalnie maszyna była wykorzystywana jako jednostka poszukująca cenne złoże ród dla korporacji górniczych. Wyposażona w zaawansowane sensory potrafiła wykryć pożądane złoża i przy pomocy ładunków górniczych przeprowadzić wstępne eksplozje przygotowawcze dla specjalistycznych ekip górniczych. Na czas wojny droidy przeszły gruntowną modyfikację, sensory górnicze zastąpiono baterią trzech działek laserowych, ładunki górnicze wymieniono na militarne o większej mocy. Chameleon został wyposażony też w holograficzny system maskujący, a do społu ze specjalnym systemem trakcji który pozwalał droidowi przemieszczać się po ścianach i sufitach, powstała efektywna maszyna bojowa.

Uzbrojenie:
- Trzy działka laserowe.
- Podajnik min i ładunków wybuchowych.

Colicoid Creation Nest - droid bojowy typu "Droideka"

Colla IV, partnerski sojusznik Federacji handlowej był niezadowolony z wyników droida B-1. Jako pierwsi zauważyli że zamiast 10 tanich i stosunkowo beznadziejnych modeli należy wyprodukować jeden droższy który efektywnością przewyższy znane modele. Z takim zamiarem powstała droideka która kształtem i ruchliwością przypomina własnych konstruktorów, Colcolidów. Musi się odpowiednio "ustawić" by oddać strzał, na szczęście na mniejszy dystans używają do przemieszczania się trzech kończyn. Siła ognia automatycznie dała mu przydomek "niszczyciel", szybkostrzelne dwa podwójne działka blasterowe siały prawdziwe spustoszenie wśród dowolnych celów. Dodatkowo droid był wyposażony w tarcze mogące pochłonąć z łatwością nie tylko bolty laserowe ale i powstrzymać ostrze miecza świetlnego. Co powodowało że obawiali się go nawet najbardziej doświadczeni mistrzowie jedi, i słusznie bo droideki były doskonałym sposobem na ten "problem". Z tych przyczyn droideki niemal natychmiast zakwalifikowały się do najbardziej elitarnych jednostek w całej armii droidów... głównie stosowane do szturmów czy pilnowania ważnych stanowisk. Kolejną zaletą niewątpliwie jest większa nie zależność od okrętu kontrolującego, taką modyfikację dostały wszystkie droidy po niesławnej bitwie o Naboo, przez co nie wyłączały się po straceniu kontaktu ze statkiem nie mniej ich możliwości były wtedy bardziej ograniczone.
Jednak konstrukcja miała parę wad. Droid miał problemy ze skutecznym namierzeniem szybko przemieszczającego się celu, szczególnie kiedy ten zbliżał się ku maszynie . Także mobilność zostawiała wiele do życzenia, wprawdzie jest dość szybki ale jego ruchliwość jest ograniczona(jeśli nie niemożliwa) na trudnych terenach, schodach i to nawet jeżeli przejdzie na tryb stojący który jest dość powolny i ograniczony w ruchach. Kłopotliwe jest też wyłączanie się tarcz w trybie "kołowym", mimo że droideki są wtedy bardzo ruchliwe to są bardziej niż podatne na zniszczenie, tym bardziej że nie mogą wtedy odpowiadać ogniem. Ostatnią znaną wadą są kontrowersyjne sensory które zastępują tradycyjny układ optyczny przez co łatwo odwrócić ich uwagę wykorzystując sztuczki ze światłem. Jednak wady pomimo że są liczne trudno je wykorzystać nawet dla najbardziej doświadczonych: szybko reagujący program, siła ognia, tarcze i szybkość sprawiają że te wady w praktyce są skutecznie niwelowane, co nie oznacza że droideka jest niezniszczalna.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójne szybkostrzelne działka blasterowe.

Pollux Poi - droid bojowy/zabójca typu "A"

Federacja handlowa utrzymuje że sama stworzyła tą jakże wybitną jednostkę, lecz jej korzenie są gdzie indziej. Zostały zaprojektowane i wyprodukowane przez Pollux Poia na zlecenie shell huttów , gdzie pewnie budowa A droidów była inspirowana Anxami, rasą do której należał Pollux.
Po wielu latach od ich stworzenia zostały zakupione przez Hrabiego Dooku.
Te niepowtarzalne droidy należą do elity wojsk Konfederacji. Chociaż jego nazwa wskazuje raczej na funkcje usuwania niewygodnych senatorów to sam styl walki z całą pewnością klasyfikuje go do szeroko wyspecjalizowanego droida bojowego. Efekty są więcej niż zadowalające, wielo funkcyjność modelu sprawia że nawet jedi czy doświadczone jednostki republiki nie powinny go ignorować.
Ciężko jest ustalić podstawową broń tego droida typu A, wydaje się że najczęściej używają działek blasterowych zamontowanych w ramiona. Ale w uzbrojenie wchodzą także wibroostrza, granatniki... i wiele innych. Taki stan rzeczy sprawia że nigdy nie można się oswoić z walką z nimi.
Niewątpliwą zaletą A droidów jest posiadanie czterech szerokopasmowych foto receptorów. Potrafią przejść do kołowego trybu tak jak droideki by szybciej przebywać dalekie odległości. Dodatkowo są całkowicie niezależne od zewnętrznego modułu kontrolującego. Nie można zapominać że pomimo doskonałych możliwości szturmowych są głównie przystosowane do eliminacji konkretnych celów, dlatego ich baza danych jest zaopatrzona informacjami o jak najefektywniejszym wyeliminowaniu około 11 tyś. różnych ras. A droidy są dosyć szybkie i zwinne. Ich zaawansowany moduł sztucznej inteligencji wymusza współprace przy działaniu w grupach. A droidy mogą przechodzić szereg uniwersalnych modyfikacji co w dużym stopniu może ich przekształcić w zupełnie inny model, jeżeli się go porówna z pierwowzorem. Zawsze przed ruszeniem na misje potrafią się odpowiednio zmodyfikować do działania w terenu w którym przyjdzie im walczyć. Jedyną widoczną wadą A droida jest problem z jego produkcją a to z przyczyny że nigdy nie stworzył go żaden organ należący do Konfederacji. Widoczne jest to w tym że nigdy nie wszedł do szerszych działań a spotkanie go jest dość rzadkie. Pomimo sporadycznego wykorzystania kiedy już zostaną użyte zazwyczaj spotyka się je w niedużych ściśle działających grupach .

Uzbrojenie:
- Działko blasterowe.
- Zestaw uzbrojenia dobierany do specyficznych zadań i środowisk.

Baktoid Combat Automata - droid bojowy/zabójca typu "BL" Battle Legionnaire
Stworzone i specjalnie produkowane przez Konfederację do służby pod Mandalorianami jako droidy zabójcy. Wyglądem przypomina model serii 3PO co daje mu iluzje niepozorności potrzebną do wyeliminowania kolejnych "celów". Lecz po za tym ma solidny arsenał broni która przy nieuwadze ochroniarzy i korzystając z ogólnego późniejszego szoku może zabierać dalsze krwawe żniwa po zlikwidowaniu "głównego celu" lub jeżeli sytuacja daje taką możliwość, skuteczną ucieczkę. Ich dość duża produkcja w stosunku do samych sił mandalorian daje im możliwość wykorzystania ich w dużych ilościach dla pewności zagwarantowania ofiary wiecznego odpoczynku. Zaawansowana sztuczna inteligencja, możliwość zaadaptowania do otaczającego środowiska i z niego korzystania afektuje śmiertelnie groźnymi przeciwnikami.

Uzbrojenie:
- Działko blasterowe.
- Ostrza wysuwane z palców.
- Zestaw uzbrojenia dobierany do specyficznych zadań i środowisk.

Holowan Mechanicals - droid bojowy/ochroniarz typu IG-100 "MagnaGuard"
Te jedne z najbardziej niesławnych modeli droidów zostały zaprojektowane i zbudowanie na polecenie samego hrabiego Dooku do roli ochrony generała Grievousa. Są to chyba najbardziej zaawansowane maszyny jakie pojawiły się w czasie wojny. Centralna jednostka kierująca do społu z wysoce rozbudowanym autonomicznym oprogramowaniem pozwalała na ciągłe rozwijanie się droida. W skrócie, nigdy nie dało się nabrać tego samego modelu na tą samą sztuczkę dwa razy. Inteligencją przewyższały niejedną istotę organiczną a zaciętością w walce i umiejętnościami dorównywały rycerzom jedi a znaczną część z nich nawet przewyższały. Są agresywne i bardzo uparte, potrafią walczyć w każdych warunkach, przebywanie w cieczy czy próżni nie stanowi dla nich przeszkody. Oprogramowanie pozwala bez problemu używać każdej broni jaka znajduje się pod ręką, jednak ulubionym uzbrojeniem MagnaGwardzistów jest lanca elektryczna. Wykonana z rzadkiego i odpornego na miecze świetlne metalu phrik jest specjalnie przeznaczona do walki z zakonnikami. Droidy serii IG-100 mogą dysponować wieloma unikatowymi modyfikacjami, wliczając w to urządzenie maskujące. Są to niestety wysoce kosztowne automaty i przez to bardzo nieliczne, mimo to w grupie czy pojedynkę stanowią tak samo śmiertelne zagrożenie dla każdego przeciwnika.

Uzbrojenie:
- Lanca elektryczna.
- Zestaw uzbrojenia dobierany do specyficznych zadań i środowisk.

Phlut Design Systems - droid bojowy typu IG "Lancer"

Ten model droidów znalazł się na uzbrojeniu Konfederacji właściwie przez przypadek. Intergalaktyczny Klan Bankowy stał się właścicielem Phlut Design Systems kiedy firma nie była w stanie spłacić pożyczki zaciągniętej, o ironio, właśnie na badania i produkcję tego modelu automatu. I w taki sposób obsadzono nimi głównie garnizon na Muunilist, występują na innych planetach w raczej niewielkich liczbach. Można śmiało powiedzieć że Lancery są odpowiednikami kawalerii Lansjerów Wielkiej Armii Republiki. dysponują tym samym środkiem lokomocji oraz uzbrojeniem, jedynie kierowca speedera zamiast istoty organicznej jest droidem.

Uzbrojenie:
- Lanca energetyczna.
- Ładunki wybuchowe.

Techno Union - droid bojowy typu "Octuptarra"

Automat ten należy do klasy tzw: tri-droidów, maszyn poruszających się na trzech kończynach. Nie należy ich mylić z myśliwcem Tri. Dosyć oryginalna i nietypowa konstrukcja jednak spełniająca swoje zadanie. Octuptarry miały tak rozmieszczone uzbrojenie że mogły prowadzić ogień w każdym kierunku, uniemożliwiało to prawie znalezienie jakiegokolwiek martwej strefy ostrzału. Broń tego modelu mogła emitować ciągłą wiązkę podobnie jak typ OG-9. Charakterystyczny system trakcji pozwalał maszynie wspinać się po pionowych ścianach i bezproblemowe prowadzenie stamtąd ognia. Wśród tych automatów występowała szczególnie niebezpieczna wersja przeznaczona do walki przy użyciu broni biologicznej. Nazywane "virus droids" mogły przenosić w swoim wnętrzu ładunek śmiercionośnych bakterii który był wypuszczany po zniszczeniu maszyny. Mimo doskonałego pola ostrzału Octuptarry nie były w stanie prowadzić go skutecznie z bliskiej odległości, ich jedyne martwe pole ostrzału znajdowało się tuż przy nich.

Uzbrojenie:
- Trzy działka laserowe.
- Bomba wirusowa.

Techno Union - droid bojowy typu "Tri-droid"

Tri-droid to większy brat Octuptarry, co prawda niewiele większy ale zawsze. Ten konkrety model został wyposażony w wyrzutnie pocisków i służy jako wysoce mobilna bateria artylerii. Potrafi dostać się w miejsca wcześniej uważane za niedostępne i stamtąd prowadzić skuteczny ogień. Nawet jeżeli jest to pionowa ściana.

Uzbrojenie:
- Trzy wyrzutnie pocisków.

Colicoid Creation Nest - droid sabotażowy typu "Pistoeka"

Ten niewielki automat jest jednym z najbardziej przeklinanych przez Republikan. Mimo swoich niepozornych rozmiarów potrafi on narobić takich szkód że można je porównać tylko do udziału w ciężkim boju. Znane popularniej jako Buzz droidy, mają za zadanie unieruchamiać swoje cele przez niszczenie witalnych elementów i przyrządów. Do tego celu mogą zostać wyposażone w szeroki wachlarz narzędzi, palinki plazmowe, przecinaki, manipulatory to tylko kilka z opcjonalnych zestawów. Działają w dużych grupach na zasadzie roju, porozumiewają się pewnego rodzaju bzyczeniem. Stąd między innymi wzięło się ich przezwisko. Są tak niebezpieczne i efektywne że Konfederacja specjalnie zmodyfikowała myśliwce Vulture by te mogły przenosić cztery pociski z głowicami wypełnionymi Buzz droidami.

Uzbrojenie:
- Zestaw uzbrojenia dobierany do specyficznych zadań i środowisk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Baktoid Armor Workshop - transportowiec piechoty typu "BDC"

BDC ( Battle Droid Carrier ) jest ponad dwudziestometrową platformą repulsorową do przewozu droidów. Standardowo może przenieść 112 jednostek, głównie modeli B1. Jest to pojazd nieopancerzony i nieuzbrojony więc jako taki musi polegać na osłonie innych jednostek. Głównie też ze względu na brak powyższych przymiotów przemieszcza się on prawie wyłącznie na tyłach formacji. Mimo swoich wad jest to szybki pojazd i doskonale nadaje się do przewożenia droidów z fabryk prosto na pola bitewne. Po odczepieniu stelaża na droidy BCD zamienia się w zwyczajny transporter większości towarów.

Baktoid Armor Workshop - ciężki transportowiec piechoty typu "MTT"

MTT ( Multi Troop Transport ) jest praktycznie tym wszystkim czym BCD nie jest. Ciężko opancerzony, uzbrojony, powolny i walczący na pierwszej linii. Ten ciężki pojazd repulsorowy dysponuje wystarczającą siłą by taranować przeszkody bez szkody dla siebie. MTT jest bardzo popularny wśród armii Konfederacji, jego niezawodność i wytrzymałość są wysoko cenione. Przewozi taką samą ilość droidów jak BCD, kosztuje jednak więcej ale nie na tyle by nie mógł być produkowany seryjnie w bardzo dużej liczbie.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójne działka blasterowe.

Baktoid Armor Workshop - czołg szturmowy typu "AAT"

AAT ( Armored Assault Tank ) był jednym z elementów silnego wzrostu potencjału militarnego Federacji Handlowej na wiele lat przed Wojną Klonów. Obsługiwany przez droidy model B1 i kontrolowany przez układ podporządkowania statku matki był wręcz idealny wobec ówczesnej doktryny. Inżynierom z BAW udało się upchnąć w sumie niewielkim kadłubie imponujący zestaw uzbrojenia. Pozwalał on na skuteczne toczenie walki z każdym pojazdem lądowym i zwalczanie z niemniejszą skutecznością piechoty. Jak większość tego rodzaju pojazdów jest podatny na ataki z powietrza. Również system napędu, czyli repulsor może nie działać na planetach o nietypowym układzie grawitacyjnym. Sam napęd też nakłada restrykcje na działanie w terenie, płaski obszar jest jak najmilej widziany ale już zalesiony czy wzgórza mogą stanowić przeszkodę nie do przezwyciężenia. W ogólnym rozrachunku AAT jest dobrym czołgiem spełniającym większość wymagań, zdolności produkcyjne Konfederacji Niepodległych Systemów zapewniają że AAT będzie zawsze pojawiał się w dużej liczbie siejąc zniszczenie.

Uzbrojenie:
- Ciężkie działo laserowe.
- Dwa działka laserowe.
- Dwa blastery przeciwpiechotne.
- Sześć wyrzutni pocisków.

Baktoid Armor Workshop - czołg lekki typu "GAT"

GAT ( Ground Armored Tank ) jest odpowiedzią BAW na republikańskiego TX-130. Lekko opancerzony i uzbrojony ale dysponujący dużą prędkością i zwrotnością jest idealny do szybkich akcji bojowych i zwiadu. Wyposażony w doskonały zespół czterech repulsorów potrafi dostać się tam gdzie większość pojazdów tej klasy nie jest w stanie. Niestety za cenę swoich osiągów czołg ten jest słabo chroniony, czyni go to podatnym na ostrzał. Ale tylko niedoświadczony dowódca wysyłał by je do walki przeznaczonej dla typowych czołgów. GAT najlepiej nadaje się do zwiadu i rozpoznania bojem, potrafi skutecznie eliminować oddziały piechoty i lekkie pojazdy ale kiedy dochodzi do starcia z umocnionym przeciwnikiem albo jego bronią pancerną GATy szybko są niszczone. W chwili obecnej sa masowo produkowane jednak istnieją już plany stopniowego wycofywania ich z linii i zastępowania nowszymi modelami.

Uzbrojenie:
- Dwa działka laserowe.
- Dwie wyrzutnie pocisków.

Corporate Alliance - czołg typu NR-N99 "Persuader"

Persuader jest wśród dużej gamy sprzętu bojowego KNSu wyjątkową maszyną. Po części jest to zasługą niezwykłego wyglądu oraz systemu trakcyjnego. NR-N99 został zaprojektowany jako maszyna terroru dla władz Sektora Korporacyjnego, miała ona eliminować przeciwników polityki Korporacji. I trzeba przyznać że robił to skutecznie. W chwili wybuchu wojny Persuader masowo zasilił szeregi armii droidów na trwałe wpisując się w jej korpusy pancerne. Jedną z unikalnych cech tego czołgu jest wyjątkowa modyfikalność uzbrojenia, bez problemu można je szybko zastępować bardziej odpowiednim rodzajem. Dodatkowo gąsienicowy system trakcyjny pozwala na miażdżenie napotykanych na drodze przeszkód. Niestety te zalety stanowią też wadę, gąsienice nie pozwalają na tak swobodne manewrowanie jak w przypadku napędu repulsorowego, są też znacznie bardziej podatne na uszkodzenia. System uzbrojenia trzeba dobierać bardzo ostrożnie gdyż w przypadku napotkania niespodziewanego rodzaju przeciwnika tego rodzaju broń może nie być skuteczna eliminując NR-N99 z walki. System wykrywania czołgu ma ograniczone pole widzenia a umieszczenie głównych czujników sprawia że są łatwo niszczone.

Uzbrojenie:
- Zestaw uzbrojenia dobierany do specyficznych zadań i środowisk. W jego skład mogą wchodzić: działa jonowe, szybkostrzelne ciężkie działka laserowe, wyrzutnie na różnego rodzaju pociski.

Colicoid Creation Nest - czołg typu "Protodeka"

Protodeka to ogromna ciężko uzbrojona i opancerzona platforma repulsorowa. Górujący nad polami bitew droid jest w stanie swoim uzbrojeniem niszczyć każdy cel jaki znajdzie się w jego zasięgu. Zniszczenie Protodeki jest wyjątkowo problematyczne i wymaga ogromnych nakładów. Sam droid jest wyposażony dodatkowo w emiter fal sejsmicznych niszczący wszystko w promieniu dziesięciu metrów od pojazdu. Uniemożliwia to bezkarne wejście pod pojazd i umieszczenie tam ładunków wybuchowych. Największą wadą Protodeki jest jej cena, koszta produkcji są tak ogromne że mimo niewątpliwych zalet zrezygnowano z tego modelu po wykonaniu jedynie dziesięciu sztuk.

Uzbrojenie:
- Dwa ciężkie szybkostrzelne turbolasery.
- Dwie wyrzutnie pocisków.

Haor Chall Engineering - czołg typu IG-227 "Hailfire"

Klasyfikacja jako czołg może być myląca w przypadku tego droida, tak naprawdę IG-227 to mobilna wyrzutnia rakiet. Uzbrojony w zestaw pocisków kierowanych potrafi precyzyjnie eliminować różnego rodzaju cele. Począwszy od całych oddziałów piechoty a kończąc na ciężkich pojazdach pancernych jak republikański AT-TE. Układ jezdny jest dosyć niezwykły, dwa ogromne koła ustawiane do ruchu pod pewnym kątem zapewniają zdumiewające właściwości trakcyjne. Może Hailfire wygląda trochę niepoważnie ze swoimi ogromnymi obręczami ale nie jest maszyną którą należy ignorować, a każdego który to zrobi z błędu szybko wyprowadza salwa pocisków z wyrzutni droida. Wielkość kół sprawia jednak że cały pojazd ma wysoką sylwetkę i wymaga sporo miejsca do manewrowania. Jak większość pojazdów Konfederacji najlepszym dla niego terenem działania są płaskie otwarte przestrzenie.

Uzbrojenie:
- Działko laserowe.
- Dwie wyrzutnie pocisków z zapasem 30 rakiet.

Baktoid Armor Workshop - maszyna krocząca typu OG-9

Zwany też popularnie "pajęczakiem", OG-9 jest jednym z najważniejszych elementów armii droidów. Przemierzające pole bitwy na swoich wysokich podporach precyzyjnie eliminują każdy cel czy to lądowy czy powietrzny. Stanowią jedno z największych zagrożeń z jakim można się spotkać podczas walki. Zestaw uzbrojenia pozwala na atakowanie każdego celu, nieistotne czy jest to piechota, broń pancerna czy pojazdy latające. Działko emitujące stałą wiązkę energii potrafi pociąć na kawałki nawet najlepiej chroniony pojazd i strącić z nieba najszybszy myśliwiec. Do tego wysuwane działko jonowe potrafi zagrozić nawet większym okrętom. Są też wady, system trakcyjny składający się z czterech "nóg" jest podatny na uszkodzenia oraz nie zapewnia stabilizacji po utracie jednej z kończyn. Reaktor zasilający droida też nie jest odporny na uszkodzenia i często rozbity OG-9 wybucha z ogromną siłą niszcząc otaczające go sojusznicze jednostki.

Uzbrojenie:
- Ciężkie działo laserowe.
- Działko przeciwpiechotne.
- Działko jonowe.

Baktoid Armor Workshop - droid bojowy typu DSD1

DSD1 ( Dwarf Spider Droid model 1 ) pierwotnie został zaprojektowany jako maszyna eliminująca opór w ciasnych pomieszczeniach z wyszczególnieniem szybów kopali jeszcze przed wojną. Został wyposażony w doskonały system wykrywania i śledzenia celu, jeden z najlepszych dostępnych. Pozwala mu on na eliminowanie celów z wręcz chirurgiczną precyzją oraz na wykonywanie zadań zwiadowczych. Zazwyczaj pluton DSD1 jest przydzielony do OG-9 by ochraniać go oraz działać jako forpoczta. Ten sposób sprawdził się wielokrotnie i jest jedną ze standardowych taktyk armii separatystów. Droid ten w przeciwieństwie do większości swoich mniejszych i większych braci jest wyposażony w dosyć rozbudowany system logiczny. Dysponuje podstawowymi emocjami oraz zdolnością komunikowania się z innymi droidami swojego typu. Czyni to z grup DSD1 jeszcze groźniejszych przeciwników. Dzięki niskiej sylwetce i doskonałemu systemowi trakcyjnemu doidy te mają niesamowite zdolności terenowe, przewyższające prawie wszystkie droidy Konfederacji. Jednak mimo swoich niewątpliwych zalet posiadają też wady. Ich działko jest nie ruchome i wymaga manewrowaniem całej maszyny by ustawić się do strzału, jego długość też potrafi być problemem. DSD1 są znane z tego że wysadzają się w powietrze kiedy zostaną otoczone przez nieprzyjaciela starając się zadać mu jak największe straty. Ale czy należy to uznać za wadę ?

Uzbrojenie:
- Ciężkie działo blasterowe.

Baktoid Armor Workshop - droid bojowy typu A-DSD

A-DSD ( Advanced Dwarf Spider Droid ) jest modelem rozwojowym droida DSD1. Znacznie ciężej opancerzony i uzbrojony jest morderczym przeciwnikiem, szczególnie dla oddziałów piechoty. Za cenę mobilności droid stał się znacznie lepiej chroniony i odporny na ostrzał, sam jeden potrafi skutecznie blokować przejście przed przeważającymi siłami przeciwnika. Nowocześniejsze działo blasterowe o większej mocy może też z powodzeniem niszczyć cele pancerne. Dodatkowo A-DSD został wyposażony w podwójną wyrzutnie pocisków z rozbudowanym systemem naprowadzającym i wielofunkcyjną głowicą. Zrezygnowano też ze zdolności do samozniszczenia, A-DSD jest po prostu zbyt cenny by tracono go w taki sposób. Główną wadą droida jest odsłonięte "oko" czyli czujnik skanujący okolice, musi on co jakiś czas "rozejrzeć się" i w tedy celny strzał z broni przeciwpancernej może wyeliminować maszynę z akcji. Jednak z niewiadomych przyczyn produkcja A-DSD jest limitowana i niewiele tych jednostek trafia na front.

Uzbrojenie:
- Ciężkie działo blasterowe.
- Dwie wyrzutnie pocisków.

Techno Union - droid bojowy typu LM-432

Seria 432 Crab droidów jest jednym z najlepszych "towarów eksportowych" Techno Unii. Występujące w różnych rozmiarach ale nadal zachowujące ten sam kształt są doskonale zaprojektowanymi maszynami. Poruszają się na sześciu nogach co zapewnia im fenomenalne zdolności trakcyjne oraz mobilność. Zostały zaprojektowane z myślą o działaniach na podmokłych i bagnistych obszarach. Co bezpośrednio wiąże się z pewnym specyficznym ekwipunkiem, pompą próżniową. Jest ona w stanie zassać muł lub błoto, czego na tego rodzaju obszarach nie brakuje, i następnie wystrzelić tą nietypową amunicje z dużą prędkością w kierunku przeciwnika. Kończyło się to zazwyczaj oślepieniem czujników i dawało LM-432 pewien okres bezkarności. Dla niezmordowanej maszyny która potrafiła przebywać w zasadzce przez wiele tygodni oczekując na cel była to nieoceniona umiejętność. Osłonę stanowi specjalny stop ceramiczny armorplastu zapewniający doskonałą ochronne. Craby są też całkiem inteligentne jak na maszyny, dobrze ze sobą współpracują i potrafią zaskakująco szybko przemieszczać się. Ich podstawową wadą jest niemożność obrony swojej górnej półsfery co też przeciwnik skrzętnie wykorzystuje. Dlatego często w parach ze standardowymi LM-432 działają grupki mniejszych LM-432s osłaniające wrażliwe "plecy". Szczególnie niebezpieczną dla jedi wersją jest ciężki Crab wyposażony w wyrzutnię pułapek energetycznych Gungan.

Uzbrojenie:
- Dwa blastery.
- Pompa próżniowa.
- Wyrzutnia pułapek energetycznych Gungan ( tylko duże modele )

Colicoid Creation Nest - droid bojowy typu "Scorpenek"

Scorpenek Annihilator Droid jest prawdopodobnie najbardziej morderczą bronią lądową jaką posiadają Konfederaci. Zbudowany przez CCN, twórców Droideka nosi wyraźne ślady wpływu konstrukcji swojego mniejszego brata. Właściwie ma te same założenia, tylko że jest większy i potężniejszy. To inteligentny i wyrafinowany zabójca, dysponuje dwiema parami doskonałych szybkostrzelnych działek a do ochrony wykorzystuje silny generator tarczy. Jego zasięg jest wystarczający by mogły ukryć się za tą niewidzialną barierą droideki i wspierać Scorpeneka ogniem. Pierwotnie był to model eksperymentalny pełniący służbę jako ochrona ważnych lokacji na Colla IV. Jednak kiedy w czasie walk o planetę pojedynczy droid tego typu wyeliminował trzy plutony klonów samemu nie zostając nawet uszkodzonym dowództwo KNSu uznało że każde zainwestowane w Scorpeneka pieniądze nie pójdą na marne. W czasie bitew o Palanhi i Formos maszyny te siały zniszczenie wśród republikańskich AT-TE. Zniszczenie pojedynczego Scorpeneka wymaga dużych sił i nakładów i prawie zawsze skutkuje dużymi stratami. Jedyną wadą tych droidów jest ich cena, są drogie a ich produkcja niezbyt szybka. Dzięki temu jest ich stosunkowo niewiele na froncie, ale i ta liczba sprawia bardzo dużo kłopotów.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójne szybkostrzelne działka laserowe.

Baktoid Armor Workshop - działo samobieżne typu HAG

HAG ( Heavy Artillery Gun ) to obok Hailfire główna maszyna artyleryjska armii droidów. Wyposażona w ciężkie działo potrafi razić cele z dużej odległości z morderczą skutecznością. Jest w pełni zautomatyzowanym odpowiednikiem SPHA-T, jednak nie dysponuje jej siłą ognia. Ochronę zapewnia gruby pancerz i niestety to jedyna ochrona jaką HAG dysponuje. Brak uzbrojenia obronnego sprawia że jest on łatwym celem dla każdego atakującego w szczególności dla jednostek powietrznych. Dobrze umieszczone HAGi są w stanie niszczyć przeciwnika na długo niczym ten wejdzie w zasięg swojej broni, ale muszą być w tedy bronione przez stanowiska opl.

Uzbrojenie:
- Ciężkie działo laserowe.

Z-Gomot Ternbuell Guppat Corp - jednokołowiec typu Tsemu-6

Tsemu to doprawdy oryginalna maszyna, właściwie jest to wielkie koło z umieszczonym po środku silnikiem i miejscem dla kierowcy. Odrobiny dekadencji dodają mu cztery wysuwane łapy zakończone szponami które służą do przemieszczania się po stromym terenie oraz jako podpory postojowe. Co ciekawsze Tsemu jest uzbrojony w dwa działka laserowe, celowanie nimi jest zapewne nie większym wyzwaniem niż samo prowadzenie tego jednokołowca. Jedyną znaną osobą która biegle posługuje się Tsemu-6 jest niesławny generał Grievous.

Uzbrojenie:
- Podwójne działko laserowe.

Incom Corporation - speeder typu MVR-3

Jeden z popularniejszych speederów na wyposażeniu Konfederacji Niepodległych Systemów. Szybki, zwrotny i co ciekawsze w miarę wygodny zdobył sobie szerokie uznanie wśród członków Konfederacji którzy nie mają w sobie za wiele trybików.

Baktoid Armor Workshop - speeder typu STAP

STAP ( Single Trooper Aerial Platform ) ciekawa konstrukcja pilotowana przez droida i służąca do zwiadu czy eliminowania pojedynczych celów. Czasami też wykorzystywana jako harcownicy w większych bitwach. Bardzo szybka i zwrotna oraz wymagająca niezgorszych umiejętności. Uzbrojona w dwa działka blasterowe potrafi być prawdziwym utrapieniem dla oddziałów piechoty. Jednak jest pozbawiona zupełnie opancerzenia przez co jest bardzo podatna na ostrzał.

Uzbrojenie:
- Dwa działka blasterowe.

Haor Chall Engineering - kanonierka typu MAF

MAF ( Mechanized Assault Flyer ) jest niedużym załogowym pojazdem wsparcia i rozpoznania. Jest sensownie uzbrojona i chroniona zapewniając szerokie spektrum wykonywanych zadań. W pewnym sensie odpowiada republikańskiej kanonierce LAAT/i jednak jest od niej mniejsza i bardziej wyspecjalizowana. Jak każdy pojazd latający MAF powinien wystrzegać się stanowisk obrony przeciwlotniczej.

Uzbrojenie:
- Wieżyczka z działkiem laserowym z tyłu.
- Dwa działka laserowe pod kadłubem.
- Dwa działka laserowe ciągłej wiązki.
- Wyrzutnia pocisków.

Baktoid Fleet Ordnance - kanonierka typu HMP

HMP ( Heavy Missile Platform ) jest odpowiedzią na republikańską LAAT/i. Większa, ciężej opancerzona i uzbrojona automatyczna kanonierka przeznaczona do walki na pierwszej linii frontu. Niewielka prędkość maksymalna rekompensowana jest imponującym zestawem uzbrojenia. Dodatkowo wyrzutnia może być ładowana pociskami z różnymi głowicami od fragmentacyjnych po EMP. Te kanonierki są istotnym dodatkiem do sił armii droidów i każdy dowódca polowy mocno zabiega o dostawę tych maszyn do swoich jednostek.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójne działka laserowe.
- Pojedyncze średnie działko laserowe.
- Dwa pojedyncze lekkie działka laserowe.
- Dwie wyrzutnie pocisków.

Haor Chall Engineering - podwodny lotniskowiec.

Ogromny pojazd zbudowany z myślą o przenoszeniu na swoim pokładzie Mant i panowania na planetach typu Dac. Wygląda jak przerośnięty droid myśliwiec typu Sęp co można uznać za typowy styl HCE. Co ciekawsze jego plany dostarczono za darmo, w ramach rekompensaty za nie dotrzymanie warunków umowy dotyczących Manty. Główną bronią lotniskowca jest a jakże by inaczej jego kontyngent pokładowy. I jest to jedyny rodzaj uzbrojenia na stanie tej maszyny.

Haor Chall Engineering - myśliwiec podwodny typu "Manta"

Po dotkliwych porażkach jakich Federacja Handlowa doznała na wodnych światach postanowiono zaopatrzyć się w droida który by wywalczył panowanie w nowym obszarze działań. Ze względu na ograniczenia nałożone na Federacje po konflikcie na Naboo całość prac musiała być prowadzona w tajemnicy. Zaowocowało to niestety licznymi wadami wieku dziecięcego, zostały one z czasem jednak usunięte i w chwili Bitwy o Dac, Manty były równoważnymi przeciwnikami dla republikan. Kadłub został dokładnie oprofilowany i wyposażony w urządzenia do superkawitacji pozwalające Mancie osiągnąć zdumiewającą prędkość. W parze z doskonałą zwrotnością okazuje się że ten droid jest śmiertelnie niebezpiecznym przeciwnikiem. Uzbrojenie umieszczono w specjalnych otworach, można przez nie prowadzić ogień z działek laserowych ale też odpalać torpedy. Manta jest wyposażona w rozbudowany moduł logiczny pozwalający na sporą niezależność w stosunku do innych droidów.

Uzbrojenie:
- Dwa działka laserowe.
- Dwie wyrzutnie torped.

Haor Chall Engineering - speeder Mini-Sub

Mini-Sub to speeder MVR-3 z nasadką do pracy pod wodą. W przeciwieństwie do swej lądowej wersji został on opancerzony i uzbrojony. Prowadzony przez droida stanowi jeden z najliczniej występujących pojazdów podwodnych Konfederacji.

Uzbrojenie:
- Działko laserowe.

Baktoid Armor Workshop - kanonierka typu "Ostracoda"

Bazująca na kadłubie czołgu AAT Ostracoda jest udanym nawodnym pojazdem patrolowym. Całkiem sensownie uzbrojona i chroniona szybko przemyka nad falami używając swojego napędu. Niezastąpiony środek na wodnych światach.

Uzbrojenie:
- Pojedyncze działko rotacyjne.
- Dwa działka laserowe.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uzbrojenie

Większość uzbrojenia ręcznego w armii droidów jest zintegrowana z samą maszyną, jednak istnieje kilka egzemplarzy używanych tak przez droidy jak i organicznych żołnierzy Konfederacji Niepodległych Systemów.

Baktoid Armor Workshop - karabinek blasterowy E-5

E-5 to niezawodna, potężna i prosta w obsłudze broń. Jej niewielkie rozmiary pozwalają na swobodne noszenie i używanie w niemal każdych warunkach. Strzały z tego karabinka są bardzo silne ale też szybko wyczerpują zasobnik energetyczny. Dlatego też E-5 może poszczycić się dosyć sporym zasobnikiem który o dziwo pasuje też do republikańskich karabinków modułowych DC-17m. Główna wada idzie w parze z zaletami, siła ognia do społu z niewielkimi rozmiarami sprawia że E-5 nie jest stabilną bronią i charakteryzuje się niewielką celnością.

Baktoid Armor Workshop - karabin snajperski typu E-5s

Celny i niezawodny karabin doskonały do precyzyjnego eliminowania przeciwników. Dzięki specjalnej konstrukcji potrafi w przeciwieństwie do większości broni tego typu prowadzić ogień ciągły generując niewielki odrzut.

Baktoid Armor Workshop - blaster typu Standard

Produkowany masowo oraz tani blaster na wyposażeniu armii droidów. Skuteczny na niewielką odległość i wystarczający by powalić większość przeciwników kilkoma strzałami. Co prawda nie przebije pancerza klona ale każdą inną "nieopancerzoną" postać szybko wyeliminuje z gry.

Baktoid Armor Workshop - granatnik typu E-60R

Granatnik ten jest istotnym dodatkiem do armii droidów, tam gdzie niema ciężkiego sprzętu a potrzebne jest solidne wsparcie ogniowe. E-60R jest tanim ale niezawodnym granatnikiem na różne rodzaje amunicji, w razie potrzeby może strzelać pociskami przeciwpancernymi, fragmentacyjnymi ale też przeciwlotniczymi.

Ładunki wybuchowe.

Granaty. To system wsparcia niezmieniony od tysiącleci. Zmianie ulegały zapalniki, kształty i przeznaczenie. Ale sama definicja ładunku, zazwyczaj wybuchowego łatwo dostarczanego przez pojedynczego żołnierza. Stanowiącego pokaźne wsparcie w walkach w miesicie nie uległa zmianie.

Miny. występują one w różnych rozmiarach i kolorach. Od małych przeciwpiechotnych po ciężkie przeciwpancerne. Detonacja może zostać spowodowana emisja kierowana, naciskiem, zerwaniem linki detonatora, wzrostem pola elektromagnetycznego. Lista potencjalnych detonatorów jest długa.

Detonatory termiczne. Potężniejsza odmiana granatów termicznych, ich moc została zwielokrotniona. Pojedynczy detonator jest w stanie rozerwać na strzępy od niewielkiego budynku po frachtowiec. To zaiste potężna broń.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Biblioteka » Armia Konfederacji.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group