FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Flota Konfederacji.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Biblioteka » Flota Konfederacji.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 21:22, 18 Paź 2006    Temat postu: Flota Konfederacji.


TransGalMeg Industries - krążownik liniowy typu Bulwark*

Bulwarki zostały skonstruowane z myślą o przełamaniu oblężenia planety Foerost przez siły Republiki. Te kilometrowej długości behemoty są największym i najpotężniejszym dziełem jakie do Konfederacji Niepodległych Systemów wniosła Techno Unia. Gruby pancerz, potężne generatory tarczy i ciężkie uzbrojenie sprawiają że niewiele okrętów jest w stanie stanąć do walki z Bulwarkiem i wyjść z tego cało. Jak większość okrętów konfederacji i te krążowniki liniowe dysponują imponującą ładownością z łatwością przenosząc miliony dezaktywowanych droidów gotowych do natychmiastowego działania, na powierzchnie mogą je dostarczyć 15 stacjonujących na okręcie transportowców a eskortę myśliwską zapewni 10 eskadr pokładowych . Tak ogromny okręt sprawia nieliche kłopoty logistyczne, mimo wysiłków mechaników utrzymanie Bulwarka w dobrym stanie to monumentalne wyzwanie. Dzięki swojej masie jest to okręt powolny i dysponujący słabą zdolnością do manewrowania, jednak sam jeden potrafi utrzymać pozycję w obliczu przeważających sił wroga i stanowi istną latającą fortece.

Uzbrojenie:
- 130 Dział turbolaserowych.
- 60 Dział jonowych.



Free Dac Volunteers Engineering Corps – niszczyciel/lotniskowiec typu Providence

Zaprojektowany przez Quarena, okręt ten wszedł w posiadanie Separatystów po sojuszu Konfederatów z głębinowymi mieszkańcami Dac. Wprowadzony w drugiej połowie wojny, okręty Providence są niezwykle potężnymi maszynami. Z wyglądu widać organiczny kształt, charakterystyczny dla wszystkich tworów mieszkańców Mon Calamari. Ponad kilometrowej długości Providence posiada silne uzbrojenie i olbrzymi kontyngent myśliwski. dlatego często jest nazywany Niszczycielem- Lotniskowcem. Zwany również krążownikiem Federacji Handlowej, Providency od momentu wejścia do służby szybko stały się dumą i główną siłą w Armii Separatystycznej. Silny pancerz i tarcze, mała obsługa i olbrzymie możliwości transportowe sięgające, poza kontyngentem myśliwskim, 1,5 miliona dezaktywowanych droidów. Providence to okręt jaki był potrzebny Konfederatom od początku, łączy zalety transportowe Lucrehulka i potęgę Munificenta, dodający swoją, swoistą urodę. To okręt uniwersalny nadający się niemal do każdego zadania. Jednak jest bardzo kosztowny i długi w konstrukcji, a mała ilość załogi powoduje, że jest podatny na abordaż.

Uzbrojenie:
- 14 Poczwórnych dział turbolaserowych.
- 2 Działa jonowe.
- 12 Dział jonowych obrony punktowej.
- 34 podwójne działa laserowe.
- 102 Wyrzutnie pocisków.


Hoersch-Kessel Drive – pancernik typu Lucerhulk

Kiedy wojna nabrała rozpędu i coraz większe bitwy zagościły w galaktyce dowództwo floty Konfederacji zdało sobie sprawę że brak im ciężkiej artylerii na polu walki. Fakt ten utrzymałby się do momentu wprowadzenia ogromnych krążowników liniowych typu Bulwark gdyby nie kolejna już z rzędu modyfikacja niezawodnego LH-3210. Modyfikacja tylko z nazwy, mimo zachowania niemal że identycznej sylwetki i niewiele zmienionej konstrukcji ulepszony model był prawie że nowym okrętem. Termin "Latającej Fortecy" chyba najlepiej to obrazuje, sam okręt zaczął przypominać ogromną mobilną stacje bojową. Wewnętrzne wręgi zostały znacząco wzmocnione, grube płyty pancerza pokryły cały kadłub. Na pierścieniach obok siebie znalazły miejsce liczne rzesze baterii dział, ulepszone ciężkie generatory tarcz otaczały całą jednostkę nieprzenikalnym polem. Zrezygnowano z liczbowego oznaczenia typowego dla "tylko" przerobionych frachtowców, od tej pory ta szczególna podklasa była znana jako Lucerhulk. Modyfikacje te sprawiły że okręt zabiera mniejszy kontyngent myśliwski niż jego poprzednicy. Jednak termin "mniejszy" w stosunku do tak ogromnej jednostki nadal oznacza że w hangarach może bazować więcej maszyn niż na jakimkolwiek innym okręcie. Lucerhulki przez swoją masę nigdy nie były zbytnio szybkie ani zwrotne, właściwie ciężko było o nich mówić w tych kategoriach. Dodatkowy masa jaka uzyskały po wprowadzeniu modyfikacji jeszcze bardziej ograniczyła te kategorie. Po części jednak jest to niwelowane samą funkcją okrętu jak i rozmieszeniem broni obejmującą polem ostrzału prawie że 360 stopni. Sam statek składa się z dwóch niezależnych modułów, pierścienia i kulistego rdzenia. Oba są samowystarczalnymi pojazdami ale najlepiej sprawiają się kiedy działają połączone. Rdzeń zapewniając kontrole nad siłą ognia pierścienia. Największą wadą tego pancernika jest jego cena i czas budowy.

Uzbrojenie:
Pierścień.
- 164 Poczwórne działka laserowe obrony punktowej.
- 472 Działa laserowe.
- 48 Turbolaserów.
Rdzeń.
- 21 Poczwórnych działek laserowych obrony punktowej.
- 48 Dział laserowych.
- 3 Turbolasery.


Hoersch-Kessel Drive – okręt wojenny typu LH-3210

Kiedy Federacja zaczęła się zbroić, potrzebowała okrętów wojennych i transportowych dla ich olbrzymiej armii droidów. W ten oto sposób zaczęto modyfikować frachtowce LH-3210 w jednostki mogące spełnić to zapotrzebowanie. Centralna kula mieści mostek i reaktory okrętu, natomiast otaczający ją przerwany pierścień, dwa duże hangary z ładownią, mogącą pomieścić ponad setkę tysięcy droidów, tysiące myśliwców i innych pojazdów. Ponadto dodano kolejne stanowiska laserów i dodatkowe płyty pancerza. Choć wielkość Lucrehulka jest porażająca i może budzić strach, to LH mimo rozmiaru jest bardzo słabo uzbrojony, przez co jest łatwym łupem nawet dla pojedynczego Acclamatora Republiki. Mimo iż w późniejszych etapach wojny był modyfikowany, to do końca konfliktu te olbrzymy nie były pełnowartościowymi okrętami liniowymi, i nadal powinny być eskortowane przez inne capitale. Ale poza tym LH znakomicie spisuje się w swej roli. Jeden taki okręt może przewieźć armię wraz z wsparciem, mogącym opanować nie jedną planetę. Republika by móc przetransportować podobną liczbę potrzebuje ponad 10 Acclamatorów.

Uzbrojenie:
- 48 Poczwórnych dział laserowych.


Hoersch-Kessel Drive – okręt kontrolny droidów typu LH-3210

Jest to inna modyfikacja frachtowca LH-3210. Uzbrojony podobnie jak inne okręty wojenne typu Lucrehulk. Statek Kontrolny Droidów jest wyposażony dodatkowo w silny i nowoczesny sprzęt nadawczy i odbiorczy, dzięki któremu, może kontrolować całe armię droidów będące na powierzchni planety nad którą przebywa. Centralny komputer kontrolny, jest odpowiedzialny za sortowanie przychodzących wiadomości, ich analizę i wydawanie poleceń z powrotem na powierzchnię. Mimo iż niezaprzeczalnie jest to skuteczna metoda dowodzenia i kontrolowania armii, może też być niezwykle niebezpieczna. Jak udowodniła Bitwa o Naboo, zniszczenie okrętu kontrolnego, powoduje dezaktywację całej podlegającej mu armii. Biorąc dodatkowo pod uwagę słabe uzbrojenie okrętu, potrzebne jest zapewniania mu silnej eskorty w celu zapobiegnięcia najgorszemu scenariuszowi.

Uzbrojenie:
- 48 Poczwórnych dział laserowych.

Hoersch-Kessel Drive – frachtowiec typu LH-3210

LH-3210 to olbrzymie trzykilometrowe jednostki handlowe używane i zbudowane przez Federację. Mogły przewozić tysiące ton towarów przez całą Galaktykę. Okręty cieszyły się dużą popularnością, ponieważ Federacja Handlowa produkowała ich zawrotne ilości. Mimo iż niesamowicie kosztowne, to jeden taki okręt pozwalał przetransportować ładunek taniej, szybciej i prościej niż kilkanaście mniejszych statków.

Uzbrojenie:
- 28 Poczwórnych dział laserowych



Hoersch-Kessel Drive/Gwori Revolutionary Industries – fregata typu Munificent

Munificenty to ponad 800 metrowe okręty stworze przez Klan Bankowy w celu ochrony ich szlaków handlowych. Są obok Recusantów najsilniejszymi okrętami Konfederatów do czasu wprowadzania typu Providence. Potężnie uzbrojone, szybkie i wytrzymałe są zabójcze dla Acclamatorów. Duża powierzchnia ładowni pozwala na transport ponad 150 000 dezaktywowanych droidów. Jednak mimo swych niewątpliwych zalet, Munificenty mają wiele wad. Najważniejsze to brak hangarów, przez co fregata jest łatwym łupem dla myśliwców i musi polegać na ochronie zapewnianej przez przepastne hangary Luckrehulków. Ponadto by wyładować transportowane droidy, okręt musi wylądować na powierzchni planety lub zamiast tego użyć robotów do celów abordażowych. Ponadto podobnie do Recusantów, Munificenty posiadają odsłonięte rejony, głównie w okolicach silników, które są szczególnie podatne na uszkodzenia. Tym niemniej Munificent to jedna z podstaw Floty Konfederatów.

Uzbrojenie:
- 2 Ciężkie dział turbolaserowe.
- 2 Ciężkie działa jonowe.
- 26 Podwójnych dział turbolaserowych.
- 20 Lekkich dział turbolaserowych.
- 38 Laserów obrony punktowej.



Hoersch-Kessel Drive – lekki niszczyciel typu Recusant

Nazywany również Niszczycielem Gildii Komercyjnej, Recusant obok Lucrehulka i Munificenta, jest trzecim podstawowym okrętem Konfederatów, do momentu powstania typu Providence. Recusant są stosunkowo tanimi, silnymi jednostkami, mogącymi skutecznie walczyć z Acclamatorami. Relatywnie dobrze uzbrojony, z dobrym pancerzem i tarczami. Jednak każde światło rzuca cień i tak jest w tym przypadku. Okręt ten, nie posiada hangarów, przez co nie może transportować myśliwców i lądowników dla 40 000 droidów, jakie może przewozić. Z tego powodu okręt musi lądować na powierzchni planety w celu wyładunku, lub przeznaczać droidy do walk abordażowych. Ponadto większość uzbrojenia jest skoncentrowana na dziobie i okręt musi często być skierowany przodem do przeciwnika by móc użyć całej swej potęgi. Taki system rozmieszczenia uzbrojenia sprawia że okręt ma duże martwe pole ostrzału, obejmujące większość tylniej półsfery. Ponadto opancerzenie nie jest na całej długości okrętu i istnieją "odsłonięte" rejony, które są szczególnie wrażliwymi miejscami. Tym niemniej Recusanty to solidne okręty i podstawa Floty Konfederatów, dzięki relatywnie niskiej cenie można je budować w dużych ilościach.

Uzbrojenie:
- 11 Ciężkich dział turbolaserowych.
- 5 Dział turbolaserowych.
- 30 Podwójnych dział laserowych.
- 12 Podwójnych lekkich dział laserowych.
- 60 Laserów obrony punktowej.


Huppla Pasa Tisc Shipwrights Collectiva - lekki krążownik typu Pinnance.

Pinnance została zaprojektowana całkowicie przez Geonosian jako główny okręt ich sił obronnych. Podobnie jak Nantexy charakteryzuje się długim kadłubem o niewielkim przekroju. Dzięki stosunkowi mocy do masy należy do jednych z szybszych okrętów w swojej klasie, nadal jest znacznie wolniejsza od Carracka ale i tak przegoni większość innych lekkich krążowników. Jest to w sumie zgodne z konstrukcyjną specyfikacją, okręt ten ma patrolować przestrzeń Roju i przechwytywać nieproszonych gości. Przez swoją konstrukcje nie jest to niestety zbyt zwrotna jednostka, główny szkielet nośny jest podatny na uszkodzenia w wyniku wykonywania gwałtownych zwrotów. Okręt też nie jest zbyt gościny dla nie-geonosian, dostosowany do specyfiki gatunku sprawia wydatne trudności w przemieszczaniu się po nim innym istotom. W wyniku przyłączenia się Geonosis do Konfederacji Niepodległych systemów Pinnance zostały wcielone do floty separatystów. Dokonano na nich pewnych modyfikacji w tym wzmocnienia motywatora hiperprzestrzenni, zamontowania specjalnych stelaży co pozwoliło na przenoszenie dwóch eskadr Sępów lub Scarabów. Oryginalnie na wyposażeniu okrętów była pojedyncza eskadra Nantexów. Oraz zainstalowano moduły dla kilku tysięcy droidów do celów desantowych lub abordażu. Ten typ okrętu nie jest zbyt szeroko rozpowszechniony i prawie tylko wyłącznie użytkowany przez Geonosian.

Uzbrojenie:
- Pojedynczy ciężki turbolaser w osi kadłuba.
- Dwie podwójne baterie dział jonowych.
- Dwadzieścia pojedynczych turbolaserów.
- Sześćdziesiąt działek obrony punktowej.

Ubrikkian Industries – fregata typu Sabaoth Destroyer

Okręty tego typu zaczęły wkraczać na scenę Galaktyczną tuż przed Wojną Klonów. Słowo Niszczyciel jest tutaj pojęciem nieadekwatnym. Sabaothy mierzą raptem 275 metrów i klasyfikują się do fregat. Choć małe są niesamowicie szybkie, zwrotne i silnie uzbrojone. Dodatkowo liczny kontyngent myśliwski czyni z tych okrętów groźnego przeciwnika. O mocy tych okrętów może świadczyć fakt, że spokojnie mogły nawiązać walkę z o wiele większym Acclamatorem mk I i wyjść z tego pojedynku zwycięsko. Jednostki te jak każde nie są pozbawione wad jednak są one mało istotne i nie wpływają znacząco na ogólną skuteczność w boju. Może ich budowa jest bardziej skomplikowana niż innych konstrukcji Konfederatów jednak są to jak najbardziej dobrze wydane kredyty i zainwestowana praca.

Uzbrojenie:
- 14 Podwójnych dział turbolaserowych.
- 6 Pojedyńczych ciężkich dział turbolaserowych.
- 2 Wyrzutnie pocisków.
- 2 Promienie ściągające.

Hoersch-Kessel Drive - fregata typu MF

Typ MF ( Missile Frigate ) był odpowiedzią na coraz częstsze dobrze zorganizowane rajdy piratów na konwoje Federacji Handlowej z wykorzystaniem większych okrętów. Głównym systemem uzbrojenia okrętu są wyrzutnie pocisków przeznaczone do strzelania głowicami udarowymi. Doskonały system naprowadzania i namierzania celu na pokładzie fregaty dawał niemal stu procentową pewność trafienia. Statek był szybki i zwrotny oczywiście jak na ta klasę ale brak mu było uzbrojenia obronnego. O ile z dużej odległości salwy pocisków potrafiły siać spustoszenie to z bliska okręt był niemalże bezbronny, wszystkie systemy uzbrojenia zgrupowano na dziobie. Zaatakowana z tyłu, boku, spodu czy góry fregata była zdana na łaskę napastników. Do wybuchu wojny wiele z tych jednostek zostało sprzedanych bądź złomowanych, jednak nadal pewna ich liczba służy jako okręty artyleryjskie i eskortowe.

Uzbrojenie:
- 2 Podwójne działka laserowe.
- 6 Wyrzutni pocisków.

Techno Union - krążownik typu BCC StarFlare

Okręty typu BCC ( Banking Clan Cruiser ) zostały zbudowane na bazie podstawowego transportowca bankierów. W pierwotnej wersji były to nieuzbrojone jednostki jako że ta konkretna organizacja nie angażowała się w konflikty zbrojne. Jednak w chwili wybuchu wojny istniejące jednostki poddano stosownym modyfikacjom a kolejne budowane w stoczniach były juz normalnie montowane jako pełnoprawne jednostki bojowe. Jak większość konstrukcji Techno Unii i ten krążownik startuje i ląduje pionowo, głównie dzięki potężnym silnikom rakietowym. Nakłada to pewne ograniczenia, przede wszystkich lądowiska muszą być utwardzone a najlepiej wcześniej przygotowane do tego rodzaju pojazdów. Jak na dosyć niewielkie rozmiary są to silnie uzbrojone okręty i całkiem nieźle chronione, brak im jednak pokładów hangarowych.

Uzbrojenie:
- 20 Dział turbolaserowych.
- 16 Laserów obrony punktowej.
- 3 Promienie ściągające.

Hoersch-Kessel Drive - krążownik transportowy typu Diamond

Diamondy zostały skonstruowane jako środek transportu dla Gildii Komercyjnej. Przewoziły wszystko od materiałów budowlanych po oficjeli, jeden z tych okrętów służył jako osobisty statek prezydent Shu Mai. By efektywnie wykonywać swoje zadanie jednostka jest uzbrojona i wyposażona w mocne silniki podświetlne oraz szybki motywator hiperprzestrzeni. W razie zagrożenia może szybko uciec, tak z powierzchni planety jak i w głębokiej przestrzeni. W chwili wybuchu wojny znaczna część Diamondów została przystosowana do szybkiego transportu i wyładowywania Homing Spider Droids wraz z eskortą dostarczając ten najsilniejszy model lądowego droida Konfederacji bezpośrednio na pole bitwy.

Uzbrojenie:
- 6 Podwójnych działek laserowych.
- 6 Laserów obrony punktowej.

Dylath-Leen - statek patrolowy typu Skanaw

Skanaw został skonstruowany kilkanaście lat przed wybuchem Wojny Klonów w ramach programu zbrojeniowego Federacji Handlowej. Jest to typowy niewielki statek patrolowy przeznaczony do ochrony szlaków handlowych i zwalczani przemytu czy aktów piractwa. Nie jest to szczególnie silnie uzbrojona jednostka, właściwie to jej uzbrojenie jest dosyć słabe nawet jak na statek patrolowy. Jednak nie należy niedoceniać Skanawa, w swoim hangarze przenosi dwie eskadry droidów myśliwskich, pierw Scarabów a potem Sępów. Taka ilość myśliwców jest aż nadto wystarczającą do zadań patrolowych. Dodatkowo okręt przenosi prom typu Sheathipede, na zewnętrznym gnieździe dokowym nad hangarem. W chwili wybuchu wojny okazało się że Skanaw jest jednak stanowczo zbyt słabo uzbrojony by działać w pierwszej linii, przesunięto go do zadań drugorzędnych takich jak eskorta konwojów i patrole w głębi własnego terytorium.

Uzbrojenie:
- 2 Podwójne działka laserowe.
- 2 Eskadry myśliwców.

Techno Union - transportowiec typu Hardcell

Hardcell to podstawowy transportowiec Techno Unii, setki tych okrętów służą w ogromnej flocie handlowej Unii przewożąc każdy możliwy towar. Startują pionowo przy pomocy silników rakietowych co w dobie powszechnego użytku repulsorów jest niecodziennym rozwiązaniem. Właściwie Hardcelle są zbudowane w dosyć prymitywny sposób, brak im sztucznej grawitacji i standardowych silników jonowych. Dzięki takiej "technologicznej" oszczędności są to niesamowicie tanie konstrukcje, łatwe do zbudowania nawet na odległych słabo rozwiniętych światach. Największą ich wadą jest sam napęd, ma on małą wydajność a odsłonięte zbiorniki paliwa są bardziej niż podatne na trafienie co w efekcie kończy się widowiskową eksplozją całego okrętu. Mimo swoich wad jest to relatywnie tania, zabierająca duże ilości ładunku i łatwa w naprawach oraz konstrukcji jednostka.

Uzbrojenie:
- 4 Działka laserowe.

Haor Chall Engineering - desantowiec typu C-9979

Standardowa jednostka desantowa Federacji Handlowej wprowadzona na krótko przed Bitwą o Naboo. Pojemna i dobrze chroniona nadaje się w pełni do desantowania wojsk w ogniu walk chroniąc je swoim pancerzem, tarczami oraz uzbrojeniem. Charakterystyczną sylwetkę zawdzięcza czterem ogromnym skrzydłom w których znajdują się tunele z pojazdami przeznaczonymi do walki na lądzie. Rozpiętość skrzydeł sprawia spore kłopoty w czasie transportu tych jednostek przez macierzyste okręty, by temu zaradzić statek został wyposażony w skomplikowany system odczepiania skrzydeł i składania ich na boki. Kiedy przychodzi do rozpoczęcia operacji desantowej skrzydła są z powrotem łączone z centralnym kadłubem. Cały ten mechanizm wymaga troskliwej opieki mechaników i desantowiec na stałe przewozi 30 droidów naprawczych do zwyczajowej konserwacji i napraw. C-9979 może być obsługiwany przez 120 organicznych załogantów, jednak zwyczajowo obsadę stanowi 88 droidów. Uzbrojenie jest wystarczające do obrony jednak nie powinno się pozostawiać tych jednostek bez eskorty myśliwskiej, stanowią w tedy łatwy łup dla wrogich maszyn przechwytujących.

Uzbrojenie:
- 4 Podwójne baterie działek laserowych.

Hoersch-Kessel Drive - transportowiec typu AF

AF ( Armed Freighter ) stanowi podstawę floty średnich frachtowców Federacji Handlowej. Przez wiele lat jednostki te obsługiwały światy Federacji i planety gdzie miała one jakieś interesy. Tam gdzie nie opłacało się wysyłać ogromnych Lucerhulków słano AF, był to tańszy i szybszy środek transportu niewielkich w porównaniu ze swoimi większymi braćmi towarów. Eskalacja konfliktów w galaktyce towarzysząca załamaniem republiki i wybuchem Wojny Klonów wymusiła uzbrojenie AF w systemy obronne. Tak zmodyfikowane frachtowce były w stanie stawić czoło piratom, niektóre jednostki wyposażono nawet w stałe kontenery z droidami myśliwskimi. W chwili wybuchu wojny setki tych statków zaczęło stanowić ważny łańcuch zaopatrzeniowy Konfederacji, najczęściej można je spotkać w chronionych przez okręty wojenne konwojach lub samotnie zaopatrujące pomniejsze placówki.

Uzbrojenie:
- 2 Podwójne baterie działek laserowych.
- 2 Poczwórne baterie działek laserowych.

Trade Federation - prom typu Sheathipede

Sheathipede to najpopularniejszy mały prom w siłach Konfederacji, pierw tylko użytkowany przez Federacje Handlową. Jednostka ta może przewieźć kilku pasażerów z powierzchni na oczekujący na orbicie okręt i na odwrót. Nie dysponuje ona hipernapędem, opancerzeniem czy godnym wzmianki uzbrojeniem jednak jest wyposażona w całkiem silny generator tarczy zapewniający ochronę pasażerom. Istnieją dwie wersje Sheathipede popularniejsza z całkowicie zautomatyzowanym systemem pilotującym oraz mniej popularna ze standardową kabiną dla pilota. Nie wszyscy mają pełne zaufanie do automatów i wolą organicznych pilotów.

Uzbrojenie:
- 1 Działko blasterowe.

Huppla Pasa Tisc Shipwrights Collective - żaglowiec słoneczny typu Punworcca 116
Ten niesamowity statek jest bardziej dziełem sztuki niż zwyczajnym środkiem transportu. Głównym tego przykładem jest wspaniały żagiel słoneczny skonstruowany przez prastarą rasę Gree, dodatkowo żaglowiec napędzany jest podobnym systemem napędu/obrony złożony z emiterów promieni ściągających/repulsorów w jaki są wyposażone myśliwce Nantex. Oryginalnie Punworcca nie dysponował tym żaglem, standardowe żagle słoneczne są wielkości księżyca by osiągnąć wymaganą moc. Jednak żagiel słoneczny Gree jest tajemniczym i mistrzowskim dziełem inżynierii, podarowany Hrabiemu Dooku służy jako główny napęd jego osobistego statku. Niewiele jest tych statków z żaglami, znacznie popularniejszy wśród Geonosian jest standardowy 116 bez żagla. Mimo to jest to szeroko rozpoznawalny pojazd twórcy Konfederacji Niepodległych Systemów.

Xi Char Cathedral Factories/Baktoid Armor Workshop - myśliwiec typu Vulture

Myśliwiec ten zadebiutował w czasie blokady a następnie bitwy nad planeta Naboo. Jest to konstrukcja bardzo nowoczesna a jednocześnie na tyle prosta w budowie że można ją produkować masowo. Jest to pierwszy całkowicie zautomatyzowany myśliwiec-droid, zaawansowany obwód logiczny dorównuje "przebiegłością" zwykłemu organicznemu pilotowi, jednak w starciu z wyszkolonym pilotem wojskowym jest on stanowczo za mało efektywny, dlatego droidy zawsze atakują z dużą przewagą liczebną, niejako zasypując przeciwnika swoją ilością. Uzbrojenie maszyny pozwala na sporą efektywność w walce z różnymi przeciwnikami, działka potrafią zasypać atakowany obiekt laserowymi boltami a torpedy energetyczne mimo że o małym zasięgu są całkiem efektywne jeśli dochodzi do ataków na większe okręty. Zadziwiającą cechą tych myśliwców jest możliwość transformacji w lądowy pojazd kroczący, jest to dosyć kontrowersyjna modyfikacja. Jednak takie rozwiązanie sprawia że Sęp jest maszyną o unikalnych zdolnościach, komplikuje to proces konstrukcji i utrzymania ale dysponowanie myśliwcem i lądowym pojazdem bojowym w jednym daje ciekawe możliwości taktyczne. Kiedy Sępy znalazły się na pierwszej linii Konfederacji Niepodległych Systemów udowodniły swoją skuteczność, przez cały czas podlegają modyfikacji oprogramowania dzięki czemu ciągle stanowią wymagającego przeciwnika. Największą zmianą jaka została wprowadzona było zainstalowanie wyrzutni dla 4 pocisków przenoszonych na prowadnicach w przedniej części płatów, pociski mogą zawierać różne rodzaje głowic w tym niesławne głowice zawierające Buzz droidy, tak uzbrojoną wersje oznaczono jako Mk.II . Największą wadą Sępa jest system napędowy, dający co prawda doskonałe przyspieszenie i moc ale spalający paliwo w zastraszającym tępe przez co czas operacyjny myśliwca wynosi tylko 30 minut.

Uzbrojenie:
Mk.I
- 4 Działka laserowe.
- 2 Wyrzutnie torped energetycznych.
Mk.II
- 4 Działka laserowe.
- 2 Wyrzutnie torped energetycznych.
- 4 Zaczepy na pociski.

Xi Char Cathedral Factories- zaawansowany myśliwiec typu SuperVulture*

Podstawowy droid myśliwski separatystów jakim był Sęp mimo swych zalet był konstrukcją kruchą i dosyć "głupią" , dokładne kierowanie z pokładu okrętu kontrolnego nakładało poważne ograniczenia. W razie przerwania kontaktu droidy gubiły się, przestawały koordynować swoje ataki i kończyło się za każdym razem ich masakrą. By zaradzić temu problemowi zakłady Xi Char Cathedral, udoskonaliły płatowiec oraz wprowadziły znaczne zmiany, i tak narodził się zaawansowany myśliwiec, szybko jednak przylgnęła do niego nazwa Super-Sęp. Wyposażony w znacznie wydajniejszy obwód logiczny i silniejszy nadajnik mógł operować z znacznie większą skutecznością niż jego poprzednik. Ciężej uzbrojony i opancerzony a nawet po pewnych przeróbkach wyposażony w niewielki generator pola stał się zaiste zabójczą maszyną dodatkowo zrezygnowano ze zdolności transformacji w lądowy pojazd kraczący. Działka nowszej generacji miały prawie dwa razy większy zasięg i moc a wyrzutnie torped z dużym magazynkiem pozwalała skutecznie atakować większe okręty przeciwnika. Jednak jego zalety stały się też jego słabością , koszt jednostkowy maszyny był prawie o 2,5 razy większy niż podstawowego Sępa więc Super-Sępy były produkowane w znacznie mniejszej ilości. Przydziały tych myśliwców były kierowane zazwyczaj na najlepsze okręty jako swego rodzaju wyróżnienie.

Uzbrojenie:
- 4 Działka laserowe.
- 2 Wyrzutnie torped protonowych.

Xi Char Cathedral Factories - bombowiec typu DB

Federacja Handlowa zauważyła z czasem że ofensywne możliwości Droidów myśliwskich są niewystarczające w starciu z ciężkimi okrętami, dlatego opracowano model bombowy. Korzystając z niezawodnego płatowca i wykorzystując jak najwięcej tych samych podzespołów Xi Char Cathedral wprowadziły do produkcji bombowiec którego zadaniem było dostarczenie maksymalnej siły ognia przeciwko okrętom wroga. Maszyna ta dysponuje tą samą matrycą i obwodem logicznym co Droid myśliwiec z niewielkimi tylko zmianami, podlega też tym samym ograniczeniom. Zasięg pozostawia wiele do życzenia tak samo jak odporność na ostrzał, formacje tych bombowców nie dysponujące odpowiednią osłoną myśliwską są bardziej niż podatne na zniszczenie.

Uzbrojenie:
- 2 Działka laserowe.
- 2 Wyrzutnie torped energetycznych.
- 1 Wyrzutnia bomb protonowych.

Xi Char Cathedral Factories - zaawansowany bombowiec typu ADB*

Zastosowanie bombowców typu DB okazało się strzałem w dziesiątkę. Dotychczas osłabione na tym polu siły myśliwskie konfederacji zyskały dobry wielozadaniowy bombowiec który wypełnił lukę. Konstruktorzy za namową dowódców poszli o krok dalej i zaprojektowali model rozwojowy a właściwie całkiem nowy bombowiec. ADB jest szybszy, zwrotniejszy, lepiej opancerzony i bardziej „zmyślny” od swego poprzednika. Jego przeznaczenie zostało mocno okrojone w stosunku do DB, nie jest tak jak on wielozadaniowy a raczej specjalnie zaprojektowany do atakowania wrogich okrętów. Głównym uzbrojeniem maszyny jest wyrzutnia ciężkich torped protonowych, taki system uzbrojenia jest wyjątkowo zabójczy dla okrętów przeciwnika ze względu na dużą zdolność penetracyjną i moc głowic. Niestety brak maszynie aktywnych systemów obronnych, zaawansowany zespół ECM pozwala uniknąć większości pocisków i namierzenia jednak nie pozwala maszynie bronić się przed bezpośrednim atakiem. Najskuteczniejszą taktyką jest więc rajd bombowy przy maksymalnej prędkości bądź atak pod silnym parasolem myśliwskim. ADB to przemyślana i dobra konstrukcja jednak dosyć droga i skomplikowana w produkcji przez co występująca w niewielkich ilościach w porównaniu z DB.

Uzbrojenie:
- 2 Działka laserowe.
- Wyrzutnia ciężkich torped protonowych.

Xi Char Cathedral Factories - myśliwiec typu Scarab

Przez wiele lat był to podstawowy wielozadaniowy myśliwiec Federacji Handlowej. Zaprojektowany jako maszyna załogowa został dostosowany do sterowania przez mózg droida umieszczonego w kokpicie myśliwca. Jak na już nie nową konstrukcję jest on lepiej chroniony niż jego nowocześniejszy następca Sęp, dysponuj nie tylko lepszym opancerzeniem ale też generatorem tarczy. Dzięki autonomicznemu sterowaniu nie był też podatny na zakłócenie czy utratę sygnały sterującego. W okresie poprzedzającym bitwę o Naboo Scarab zaczął być wycofywany z linii zastępowany przez Sępy, wiele z maszyn została pozbawiona jednostki pilotującej i sprzedana osobom prywatnym przez co można je licznie spotkać w innych barwach niż Federacji Handlowej. Zapotrzebowanie na sprzęt bojowy w chwili wybuchu wojny spowodowało wstrzymanie sprzedaży tych maszyn i ponowne wprowadzenie ich do linii, nie stanowią jednak już równoważnego przeciwnika i są raczej używane w mało znaczących placówkach i na zapleczu.

Uzbrojenie:
- 4 Działka blasterowe.

Colla Designs/Phlac-Arphocc Automata Industries - myśliwiec typu Tri-Fighter*

Ten typ droida został zaprojektowany jako czysta maszyna przewagi przestrzennej. Wygląd myśliwca nawiązuje do czaszki drapieżnika z Colla IV, napędzany przez 3 niezależne silniki dysponuje charakterystyczną dla drapieżników zwrotnością i prędkością. Zaawansowany system zasilający i nadajnik/odbiornik daje myśliwcowi największy zasięg pośród wszystkich maszyn Konfederacji. Tri-Fightery to agresywni łowcy, wytrwali i inteligentni polujący stadami na przeciwników, stanowią postrach dla wolniejszych maszyny a i dla zwrotnych myśliwców przechwytujących są nielada wyzwaniem. Uzbrojenie zostało tak dobrane by jak najlepiej spełniało swoje zadanie w roli niszczycieli myśliwców. Maszyna ta to szczytowe osiągnięcie Konfederacji jeśli chodzi o droidy myśliwce, są lepsze od niejednego pilota, szybciej reagują na zmiany sytuacji a odpowiednio kierowane stanowią prawie niepokonaną siłę. Jednak są i wady, tak samo jak Sępy kierowane są przez sygnał z macierzystego okrętu jego zakłócenie bądź wyeliminowanie wpływa na droidy destruktywnie, zachowują się lepiej niż Sępy jednak są w tedy raczej łatwymi celami.

Uzbrojenie:
- 1 Ciężkie działko laserowe.
- 3 Lekkie działka jonowe.
- Zaczepy na od 2 do 6 pocisków.

Huppla Pasa Tisc Shipwrights Collective - myśliwec obronny typu Nantex

Ten myśliwiec obronny, został zaprojektowany i wprowadzony do sił obronnych Geonosis długo przed wybuchem wojny klonów. Specyfikacja gatunku sprawiła że żadna inna rasa nie jest w stanie pilotować Nantexa ponieważ spora część danych przekazywanych pilot-myśliwiec, myśliwiec-pilot jest za pośrednictwem doznań zapachowych. Właściwie pilot myśliwca jest od małego przygotowywany do pilotowania z góry określonej maszyny, po latach treningu staja się niemal jednym. Maszyny te stawiły czoło republikańskim jednostkom w czasie bitwy o Geonosis, odpowiedzialne są za największy procent strat wśród republikańskich myśliwców. Nantex jest bardzo wytrzymały i posiada unikatowy system napędu/obrony złożony z emiterów promieni ściągających/repulsorów które sprawiają że maszyna jest fenomenalnie zwrotna, emitery można wykorzystać także w czasie walki, pole przez nie emitowane odchyla strzały z broni przeciwnika. Głównym uzbrojeniem jest działko laserowe umieszczone w specjalnej wieżyce pozwalającej zmieniać kąt ostrzału. Seria Nantexów została przystosowana do pilotowania przez droidy, pozbawiona została przy tym systemu emiterów promieni ściągających/repulsorów dla zmniejszenia kosztów. Jednak jest to maszyna raczej niespotykana szerzej, stanowi prawie wyłącznie rdzeń korpusu Geonosian.

Uzbrojenie:
- 1 Działko laserowe umieszczone w wieżyce.

Feethan Ottraw Scalable Assemblies - myśliwiec przechwytujący typu Mankvim-814

Ta lekka maszyna wprowadzona pod koniec wojny na wyposażenie Techno Unii jest właściwe silnikiem z doczepioną kabiną. Większość przestrzeni zajmuje reaktor zasilający i mocny silnik jonowy z ruchomą dyszą, dzięki temu 814 jest wyjątkowo szybki i zwrotny co prawie graniczy z niestabilnością. Opływowy kształt i małe pseudoskrzydła pozwalają maszynie na równie szybkie przemieszczanie się w atmosferze co w przestrzeni. Uzbrojenie może nie jest imponujące ale do społu z generatorem tarczy i dobrym pilotem daje wymierne efekty. Myśliwiec ten został skonstruowany z prostych materiałów i sam charakteryzuje się prostota konstrukcji, jest dobrą maszyną przechwytującą przeznaczoną do walki kołowej. Jak zawsze są i wady, mały zasięg, brak opancerzenia i uzbrojenie przeznaczone tylko do jednego celu.

Uzbrojenie:
- 2 Działka laserowe.

Feethan Ottraw Scalable Assemblies - myśliwiec typu Belbullab-22

Myśliwiec ten to ciężka maszyna szturmowa, dobrze opancerzona i chroniona mocnym generatorem tarczy. Nie jest to może najzwrotniejszy czy najszybszy myśliwiec w arsenale Konfederacji ale na pewno najbardziej wytrzymały. Jednak jego koszt jednostkowy jest bardzo wysoki przez co maszyna ta występuje w małych ilościach i jest przypisana do asów myśliwskich Konfederacji.

Uzbrojenie:
- 2 Potrójnie sprzężone działka laserowe.

Ubrikkian Industries – myśliwiec typu Sabaoth

Wyglądem te myśliwce przypominają Torrenty, tylko bez pionowego skrzydła I zarazem są równie niebezpieczne. Szybkie, zwrotne silnie uzbrojone. Sabaothy zazwyczaj można spotkać w akompaniamencie ich większych kuzynów: Defenderów i Niszczycieli. Uzbrojone w dwa podwójne działka laserowe, zamontowane na końcach skrzydeł, są groźnymi przeciwnikami. Tym niemniej brak wyrzutni pocisków eliminuje te maszyny z walk z okrętami klasy głównej.

Uzbrojenie:
- 4 Działka laserowe.

Ubrikkian Industries – myśliwiec uderzeniowy typu Sabaoth Defender

Jest to ciężki myśliwiec przeznaczony do zadań uderzeniowych na okręty przeciwnika. Jest to w zasadzie model rozwojowy myśliwca typu Sabaoth, ale z potężniejszym opancerzeniem, tarczami i uzbrojeniem. Defendery były wolniejsze i mniej manewrowe, ale za to niezwykle odporne i ciężkie do zniszczenia. Współudziale ze zwykłymi myśliwcami są niezwykle groźnym przeciwnikiem.

Uzbrojenie:
- 4 Działka laserowe.
- 2 Wyrzutnie pocisków.

Huppla Pasa Tisc Shipwrights Collective - myśliwiec typu Ginivex

Ten dosyć egzotyczny myśliwiec powstał w krótkiej serii zbudowanej na zamówienie. Kilka rozwiązań zastosowanych w Ginivexie jest rzeczą raczej niespotykaną i charakterystyczna dla Geonosianskich inżynierów. Maszynę łatwo rozpoznać po pionowym żaglu słonecznym który spełnia też zadanie wzmacniacza tarczy czyniąc tym samym z Ginivexa obiekt trudny do zniszczenia i wyjątkowo odporny na ostrzał. Ze złożonym żaglem myśliwiec stanowi mały cel a dzięki silnikom jonowym cichego biegu jest on ogólnie trudny do wykrycia, przy postawionym żaglu świeci się jednak jak choinka na każdym ekranie stacji sensorycznych. Jest to dosyć drogi i skomplikowany model, niewiele jest Ginivexów w galaktyce.

Uzbrojenie:
- 4 Działka laserowe.

* - jednostka jeszcze nie weszła do służby.
* - jednostka niekanoniczna.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Biblioteka » Flota Konfederacji.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group