FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wielka Armia Republiki.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Biblioteka » Wielka Armia Republiki.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Telemachus Rhade
Kapitan



Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 1003
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: Tartarus

 Post Wysłany: Śro 21:19, 18 Paź 2006    Temat postu: Wielka Armia Republiki.

WIELKA ARMIA REPUBLIKI



"As my first act with this new authority, I will create a Grand Army of the Republic to counter the increasing threat of the Separatists."
— Supreme Chancellor Palpatine.

Wielka Armia Republiki zwana też Armią Klonów lub Armią Republiki została stworzona, a właściwie wyhodowana, przez kloniarzy z Kamino na polecenie mistrza Jedi Sifo-Dyasa. Całość operacji odbywała się w ścisłej tajemnicy, projekt został utajniony do tego stopnia, że planeta Kamino została wymazana z centralnych kartograficznych banków danych, tak Coruscant jak i świątyni Jedi. Po śmierci mistrza Jedi pieczę nad całą operacją przejął człowiek znany pod pseudonimem Tyranus. W poszukiwaniach najlepszego materiału genetycznego natrafiono na słynnego łowcę nagród Jango Fetta, jego nieprzeciętne zdolności bojowe sprawiły, że stał się pierwowzorem "bazy" dla idealnego żołnierza. Kaminoanie w długim i skomplikowanym procesie wyodrębnili geny, które ich zdaniem były kluczowe dla zdolności Jango. Wszystkie one po stosownej obróbce wraz z specjalnie dodanymi sekwencjami zostały zaimplementowane do pierwszych sztucznych embrionów.
Pierwsza próbna seria 12 klonów nie okazała się sukcesem, na jaki liczyli kloniarze, cały proces przeżyła tylko połowa. Jednak tych 6, którzy ocaleli, wykazywało niesamowite zdolności adaptacyjne do społu z niezależnością i nieprzewidywalnością. Nie o to chodziło twórcom, jedynie wstawiennictwo sierżanta szkoleniowego Kal Skirata uratowało klony przed eliminacją. Po kolejnych próbach wreszcie uzyskano pożądany schemat i produkcja ruszyła pełną parą. Klony były bezwzględnie lojalne, ich organy wewnętrzne nie różniły się od siebie, co znacznie ułatwiało leczenie, miały polepszony refleks, odporność na ból, wyostrzone zmysły, wszystko to czym dysponował Jango Fett i jeszcze więcej. Ich ciała były bliskie idealnym żołnierzom, lecz nie umysły. Dzięki odpowiednim genom ich wzrost był znacznie przyspieszony, w czasie tego procesu specjalny system komputerowy ładował do pamięci klonów wszelkie niezbędne informacje na temat broni, taktyki walki, środowiska, etc. Każda informacja, którą uznano za przydatną, była przekazywana klonom w błyskawicznym systemie nauczania. Dzięki temu procesowi oraz treningowi w salach żołnierze zdobywali szybko wiedzę teoretyczną, jednak nadal mieli tendencje do ślepego wykonywania zadań i brak im było elastyczności, z czasem uległo to zmianie. Klony pokładały niezachwianą wiarę w siebie, armię i Republikę , nic nie było w stanie złamać tej wiary, przynajmniej tak sądzili twórcy. W chwili wybuchu wojny klony ujawniły się jako zbrojne ramię Republiki, dokonując inwazji Geonosis i staczając tam krwawą bitwę, w której mimo wysokich strat pokazały, na co je stać, eliminując kompletnie opór droidów Konfederacji Niepodległych Systemów. Od tamtej pory szeregi Wielkiej Armii Republiki są bez ustanku zasilane przez nowe klony, a ich formacje stanowią rdzeń armii Republiki.

Rangi w armii klonów zależały od przebiegu procesu klonowania oraz pakietu genów. Wyjątkowo zdarzały się awanse.

Szeregowy - białe znaki.
Sierżant - jasnozielone znaki.
Porucznik - niebieskie znaki.
Kapitan - czerwone znaki.
Major
Komandor Klonów - żółte znaki.
Marszałek Klonów

Po wprowadzeniu zbroi Phase II zrezygnowano z oznaczania rangi kolorem.

Podział i struktura dowodzenia regularnej armii.

Wielka Armia
- 10 Armii Systemowych plus dodatkowe 3,000,000 żołnierzy z Kanclerzem pełniącym funkcję Naczelnego dowódcy.

Armia Systemowa
- 2 Armie Sektorowe (294,912 żołnierzy) pod dowództwem Generała Armii najczęściej członek rady Jedi.

Armia Sektorowa
- 4 Korpusy (147,456 żołnierzy) Dowodzonych przez Starszego Generała Jedi - Najczęściej Mistrz Jedi.

Korpus
- 4 Legiony (36,864 żołnierzy) Dowodzone przez Marszałka klonów i Generała Jedi.

Legion\Brygada
- 4 regimenty (9,216 żołnierzy) Dowodzone przez starszego Komandora Klonów i Generała Jedi.

Regiment
- 4 bataliony (2,304 żołnierzy) Dowodzony przez Komandora Klonów (Cody:D ) i Padawana Jedi.

Batalion
- 4 kompanie (576 żołnierzy) dowodzonych przez Majora.

Kompania
- 4 plutony (144 żołnierzy) dowodzonych przez Kapitana.

Pluton
- 4 drużyny (36 żołnierzy) dowodzony przez Porucznika.

Drużyna
- 9 żołnierzy dowodzonych przez Sierżanta.


Struktura dowodzenia sił specjalnych

Brygada Operacji Specjalnych (OS BDE)
- 10 batalionów ( Commando Group ) (5,000 żołnierzy), Dowodzonych przez Generała Jedi Arligan Zey.
Batalion (Commando Group)
- 5 Kompanii (500 żołnierzy), Dowodzonych przez Młodszych Generałów Jedi (rycerze jedi).
Kompania
- 5 Jednostek (100 żołnierzy).
Jednostka
- 5 Drużyn (20 żołnierzy).
Drużyna
- 4 żołnierzy.

Niższe oddziały były dowodzone bezpośrednia przez Jedi bądź też przez oficerów posiadających różne rangi, czy też własnych dowódców w zależności od charakteru misji i liczebności oddziału.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dowódca polowy CT-65/91-6210Deviss” 327th Star Corps.
Korpus oficerski.

By zapewnić skuteczne dowodzenie klonami, Kaminonianie wyselekcjonowali pewną grupę swoich podopiecznych i skierowali ich na rozszerzone szkolenie. Dodatkowe dane na temat taktyki i strategii działania oraz zwiększona autonomia i zdolności koordynacyjne sprawiły że każdy oficer klonów jest niezastąpiony na polu bitwy prowadząc swoich braci w bój gdzie dzięki jego nadzorowi są w stanie osiągnąć znacznie lepsze wyniki niż działając samodzielnie.
Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S, DC-17.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Sierżant CT-0000/1010 "Fox" 501th Legion.
Piechota liniowa.

Piechota liniowa stanowi podstawę Wielkiej Armii Republiki. Wszechstronnie wyszkoleni i przygotowani do walki w każdym środowisku z każdym wrogiem, nie specjalizują się w konkretnych zadaniach ale potrafią sobie z każdym poradzić w efektywny sposób. Stanowią pierwszą, trzecią i każdą kolejną linię natarcia lub obrony, znajdują się na pokładach statków, stanowią załogi garnizonów planetarnych. Z tego rdzenia z czasem powstały specjalistyczne formacje, po pewnym czasie uznano że mimo swojej uniwersalności klony nienajlepiej radzą sobie w pewnych środowiskach czy zadaniach. Wyodrębniono wtedy odpowiednie jednostki które przeszły dodatkowe szkolenie.
W skrócie rzecz ujmując, piechota liniowa to najliczniej występujący "model" klonów i to na ich barkach spoczywa głównie wysiłek wojenny Wielkiej Armii Republiki.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Dowódca polowy CC-8826 "Neyo" i szeregowy CT-3423 91st Reconnaissance Corps.
Zwiadowcy.

Oczy i uszy Wielkie Armii Republiki. Ta niesamowicie cenna formacja stanowi główne źródło informacji na polu bitwy. Specjalnie przeszkoleni i odpowiednio wyposażeni przemykają przez rejon walk zbierając dane na temat położenia i ruchów przeciwnika dostarczając je potem do centrów dowodzenia. Dzięki tym zabiegom powstaje zwarty i klarowny obraz pola bitwy pozwalający na maksymalne wykorzystanie posiadanych zasobów.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.

Dowódca polowy CC-1138 "Bacara" w otoczeniu Marines 21st Nova Corps.
Korpus Marines.

Ta formacja stanowi kontyngent pokładowy na każdym okręcie Republiki czy instalacji orbitalnej. Głównym jej przeznaczeniem jest obrona macierzystych jednostek przed wrogim abordażem jak i również samemu przeprowadzania takiej operacji przeciwko nieprzyjacielskim jednostkom i instalacjom. Wydzieloną formacją z korpusu są Galaktyczni Marines, są oni elitarną jednostką przeznaczoną do walki w każdym terenie.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Kapral CR-6774/341 14th Legion.
Piechota do walk w cieczach SCUBA.

By skutecznie walczyć w środowisku wodnym Wielka Armia Republiki potrzebowała wyspecjalizowanej formacji. Tak narodziła się piechota SCUBA, wyposażona i wyćwiczona do walk w cieczach jest ważnym elementem walki z nacjami zamieszkującymi wodne światy. By skutecznie się poruszać w takim środowisku każdy żołnierz otrzymał zintegrowany ze zbroją system napędowy.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A/Sea.
- Blaster DC-15S.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Sierżant CT-138/94 7th Sky Corps.
Piechota powietrzna.

Piechota powietrzna to kolejna formacja przeznaczona do walki w określonym środowisku. Wyposażeni w plecaki rakietowe, specjalne aerodynamiczne zbroje i skrzydła manewrowe, mogą przemieszczać się po polu bitwy ze zdumiewającą prędkością. Ich obecność na linii frontu daje sporą gammę nowych możliwości każdemu dowódcy.

Uzbrojenie:
- Blaster DC-15S.
- Granatniki EMP.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Szeregowy CY 89/562 10th Mountain Brigade.
Piechota śnieżna.

Formacja specjalnie przystosowana do działań na lodowych planetach. Specjalne zmodyfikowane zbroje zapewniają większą odporność na mróz niż standardowe modele. Wyszkoleni w specyficznej taktyce walki są odpowiednim narzędziem do walki na takich planetach jak Hoth czy Toola.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Szeregowy CT-568/34 7th Sky Corps.
Oddziały powietrznodesantowe.

Kolejna z rzędu wyspecjalizowana formacja. Te oddziały zostały wyszkolone w skokach HALO ( High Altitude-Low Opening ). Przede wszystkim spadochroniarze atakują z chirurgiczną precyzją wyznaczone cele, sabotują działania przeciwnika. Lub zdobywają określony obszar i zajmują go osłaniając lądowanie ciężkiego sprzętu.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Pilot CU 006/2446 4th Attack Wing.
Piloci.

Wybrani losowo w czasie szkolenia na Kamino przeszli dodatkowy trening z zakresu obsługi pojazdów. Te klony zajmują się prowadzeniem i pilotowaniem maszyn znajdujących się na składzie Wielkiej Armii Republiki, od niewielkich AT-RT po myśliwce typu ARC-170. Teoretycznie dzięki szkoleniu mogą prowadzić każdy pojazd.

Uzbrojenie:
- Blaster DC-15S.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Lansjer CL 05724 2th Lancer Battalion.
Lansjerzy.

Korpus lansjerów jest unikatową formacją w armii, są to ekstremalnie mobile jednostki przeznaczone do rozpoznania w czasie bitwy i szybkich ataków nękających. Przypominają pędząc na swoich speederach i dzierżąc lance mitycznych rycerzy, ich atak też niewiele się od antycznej sztuki walki różni. Pędzą na maksymalnej prędkości w kierunku wroga atakując go swoimi lancami.

Uzbrojenie:
- Lanca energetyczna.
- Blaster DC-15S.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Grenadier CG 83482 18th Heavy Infantry Battalion.
Grenadierzy pancerni.

Grenadierzy pancerni to frontowa formacja bliskiego wsparcia. Wyposażeni w exo-pancerze są postrachem pola bitwy, ze względu na ciężki pancerz i wyjątkową odporność jednostki grenadierów były używane jako pancerna pieść natarcia piechoty. By choćby w pewnym stopniu zniwelować słabą manewrowość tak wyposażonego klona do pancerza doczepiono plecak rakietowy znacznie zwiększając pole manewru. Głównym systemem uzbrojenia był wyjątkowo niszczycielski miotacz plazmy, zmiatał on dosłownie każdego przeciwnika. Całość wyposażenia była dosyć kosztowna co skutkowało niewielką ilością grenadierów na polach bitew.

Uzbrojenie:- Karabin DC-15A
- Miotacz plazmy.
- Blaster DC-15S.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.


Dowódca polowy CC-4477 "Thire" Homeworld Security Command.
Żandarmeria.

By zapewnić większy poziom bezpieczeństwa na Coruscant i innych światach rdzenia powołano oddziały żandarmerii. Ta formacja była jednak przeznaczona głównie do ochrony stolicy Republiki, tam też byli w przeciwieństwie do regularnych klonów szkoleni. Działali jako służba bezpieczeństwa, patrolując dzielnice planety miasta.

Uzbrojenie:
- Karabin DC-15A.
- Blaster DC-15S.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Formacje Specjalne

Komandosi Null ARC.
"Highly intelligent, deviant, disturbed—and uncommandable."
— Orun Wa, commenting on the Null ARCs

Null to oryginalna i pierwsza próbna seria klonów Jango Fetta. Tylko 6 z 12 "prototypów" przetrwało cały proces. Popełniono przy tym kilka błędów, przynajmniej tak się stało według twórców, Null byli zbyt niezależni, zbyt nieprzewidywalni by można było ich kontrolować. Od pewnej śmierci wybawił ich sierżant treningowy Kal Skirata, zgłosił się on dobrowolnie by wyszkolić klony do zadań black ops. Jak obiecał tak uczynił, Null ARC stali się wyjątkowo elitarną formacją gdyż było ich tylko 6, nie mniej, nie więcej. Tylko tylu powstało, rygorystyczny trening sprawił że w walce nie mieli sobie równych a naturalne predyspozycje klasyfikowały ich jako doskonałych wywiadowców. Każdy Null oprócz standardowych zdolności klonów miał fotograficzną pamięć i znacznie rozbudowaną muskulaturę. Był do tego wyjątkowo niezależny i lojalny tylko Skiracie. Null ARC uważają się za doskonałych żołnierzy, pogardzają nawet komandosami ARC, zresztą z wzajemnością. Ich głównym zadaniem jest zbieranie informacji, to ich główna rola w Wywiadzie Klonów, oprócz tego mają dokonywać skrytych zabójstw, porwań i sabotaże. Powszechnie znany jest ich lekceważący stosunek do jedi, pogardzają nimi a lojalność podług Republiki mierzą tylko poleceniami od Skiraty.

Uzbrojenie:
- Cieżki blaster M5.
- Blaster DC-15S, DC-17.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Komandosi ARC.
"You are the best, the elite."
— Obi-Wan Kenobi

ARC ( Advanced Recon Commandos ), sama nazwa wzbudzała w sercach wrogów trwogę. Podobno jeden komandos ARC jest odpowiednikiem pełnego oddziału komandosów lub setki żołnierzy piechoty liniowej. Ten "model" klonów powstał jako kolejny etap stworzenia, który nastąpił po "fiasku" próbnej serii Null. Kloniarze poprawili sekfencje genetyczne i usprawnili je, wyeliminowali też w pewnym stopniu to co uważali za zbędne u komandosów Null. Tak powstała seria 100 klonów zwanych jako Alpha. Przeszli pełen trening jak zwykłe klony, dorosłe zostały oddane bezpośrednio pod komendę Jango Fetta. Łowca nagród nie oszczędzał ich tak samo jak nie oszczędzał siebie, wprowadził morderczy system treningów. Nauczył ich jak działać samemu, wykazywać inicjatywę, walczyć za pomocą każdej broni i prowadzić każdy znany pojazd. Wewnątrz formacji ARC powstały też oddzielne grupy zajmujące się pilotowaniem i obsługą ciężkiej broni. Tak samo jak Null byli oni też lepiej umięśnieni niż standardowe klony. Po całym cyklu szkolenia zostali umieszczeni w komorach hibernacyjnych oczekując na zadania do wykonania. Było to podyktowane większą niezależnością ARC i brakiem ślepego posłuszeństwa w stosunku do przełożonych, a tego kloniarze obawiali się najbardziej wśród swoich "dzieł". Znane też jest ciągłe napięcie między komandosami Alpha a Null, ci pierwsi uważają że jedynie lojalni Skiracie Null obrażają tym pamięć i legendę Jango.

Uzbrojenie:
- Cieżki blaster M5.
- Blaster DC-15S, DC-17.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Komandosi BARC.
"They're pretty well raw Jango."
— Atin

BARC ( Biker Advanced Recon Commando ) to wydzielona formacja komandosów ARC specjalizująca się w prowadzeniu speederów. Zajmują się zwiadem, szybkimi atakami i sabotażem. Przemykają między liniami przeciwnika by siać zamęt na jego tyłach, są grupami szybkiego reagowania. Tak jak ich bracia są doskonale przeszkolonymi żołnierzami i wymagającymi przeciwnikami.

Uzbrojenie:
- Cieżki blaster M5.
- Blaster DC-15S, DC-17.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Delta Squad. Special Operation Brigade.
Komandosi.
"That's what they created us for. The complicated jobs."
— Niner

Jango Fett nie był do końca zadowolony z klonów, ich szkolenie było zbyt jednolite, zbyt ogólnikowe. Zażądał elitarnej formacji komandosów, dostał ją. Zażądał by była szkolona przez Mandaloriańskich najemników a nie przez komputery, na to również przystano. W niedługim czasie grupa szkoleniowa znana jako Cuy'val Dar rozpoczęła prace nad formowaniem jednostki komandosów.
Podstawową formacją komandosów jest grupa operacyjna złożona z 4 żołnierzy, specjalistów w oddzielnych dziedzinach. Całość zostało dobrana by zapewnić maksymalną efektywność i elastyczność w każdej sytuacji, rygorystyczny i morderczy trening jaki zafundowano klonom przewyższał każde inne szkolenie o kilka stopni. Kiedy cały proces został zakończony uzyskano elitarną jednostkę zdolną do przeprowadzania operacje specjalnych w głębi terytorium przeciwnika i dokonywania chirurgicznych ataków na wybrane cele.

"If they're any thing as good as I hear, they can practically win the war themselves."
— Trooper Three-five on Geonosis

Wysyłani do zadań które normalnie uznano by za niewykonalne, powracali zwycięsko. Samodzielnie byli morderczym przeciwnikiem, działając w grupie byli niepokonani. Niestety ich pierwsza akcja była też najczarniejszym dniem w dziejach formacji. W czasie bitwy o Geonosis przez nieudolne dowodzenie Jedi wiele komandosów zginęło gdyż zamiast działać zgodnie ze swoim przeznaczeniem zostali użyci jako zwykła piechota. Stracono tym samym dużą części kosztownie i długo szkolonych żołnierzy.

Uzbrojenie:
- Karabinek modułowy BlasTech Industries DC-17m ICWS.
- Pistolet blasterowy BlasTech Industries DC-15s.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Assasin AS 190 SpecForce.
Assassini.
"Jedi Killers, they say about us."
— Assassin Eight-two

Ta skryta formacja powstała by przeciwdziałać potencjalnemu zagrożeniu ze strony Jedi. Ilość zakonników jaka przeszła na stronę przeciwnika, zaniepokoiła centralne dowództwo. Obawiano się że ten proceder może się nasilić a Wielka Armia Republiki nie dysponuje jednostkami zdolnymi skutecznie zwalczać zagrożenie tego rodzaju. Specjalnie wyselekcjonowana grupa została skierowana do tajnego ośrodka. Tam gruntownie przeszkolono ich w sztuce walki Teräs Käsi, szczególny nacisk położono na walkę w zwarciu gdyż taki rodzaj starcia preferowali Jedi. Assassini byli tak dobrze wyszkoleni że potrafili przewidzieć rodzaj ataku jaki zastosuje przeciwnik i uchylić się przed nim, są jedynymi żołnierzami potrafiącymi skutecznie unikać cięć miecza świetlnego. Ich prędkość ruchu też znacznie wzrosła, nie wiadomo czy jest to podyktowane aplikacją stymulantów w czasie walki czy też nauką Jedi. Krążą też plotki że ich pancerze są pokryte cortosis, jednak jest to informacja niepotwierdzona.

Uzbrojenie:
- Dwa wibroostrza.
- Blaster DC-15S, DC-17.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.


Sierżant CC-0600/290 4th Covert-Ops Battalion.
Komandosi Shadow

"You never know what hit you."
— Armand Isard

Oryginalnie formacja powołana z rozkazu Armanda Isarda, szefa Wywiadu Republiki. Komandosi Shadow mieli wspomagać ciągle malejącą ilość komandosów ARC w ich działaniach. Ich szkolenie było podobne jednak przeznaczenie bardziej wyspecjalizowane. Szpiegostwo i działania dywersyjne, na to kładziono główny nacisk. Nie jedynie jednak, klony te były doskonałymi skrytobójcami i infiltratorami, by spełniać te zadania wyposażono ich w unikatowy osprzęt. Pancerz zawierał specjalne klamry magnetyczne pozwalające doczepiać różne elementy, spełniało to głownie rolę maskowania. Wewnątrz umieszczono też skomplikowany system zagłuszający, dzięki niemu komandos był prawie że niewykrywalny. Uzbrojenie też było egzotyczne, karabin DC-19 "Stealth" był jedyny w swoim rodzaju. Tłumik dźwięku oraz specjalny tryb strzału, dzięki dokładnie dobranej mieszance gazu Tibanna bolt energii był niewidoczny dla oka większości istot organicznych. Niestety magazynek gazu wystarczał tylko na dziesięć strzałów, również miedzy strzałami należało odczekać jakiś czas by broń ostygła i z powrotem się przeładowała.

Uzbrojenie:
- Karabinek DC-19 "Stealth".
- Blaster DC-15S, DC-17.
- Granatniki PLX-1.
- Granaty.
- Detonatory termiczne.
- Miny.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uzbrojenie

BlasTech Industries - Karabin DC-15A, DC-15A/Sea.

Seria DC stanowi podstawę uzbrojenia formacji klonów w zakresie broni ręcznej. Model 15A to chyba najpotężniejsza broń strzelecka jaką może bez problemu używać pojedynczy żołnierz. Przy maksymalnym skutecznym zasięgu 10 kilometrów i mocy penetracyjnej sięgającej pół metra w solidnej betonowej ścianie, to iście zabójcza broń. Zwykły człowiek miałby spore trudności ze skutecznym operowaniem DC-15A, niestabilność plazmy podczas wystrzału sprawiała duże kłopoty z celowaniem. Jednak dla klonów nie było to problemem, byli od początku szkoleni w używaniu tej broni, sam system celowania jest zintegrowany z hełmem co polepsza ogólna skuteczność ostrzału. Specjalnie dla żołnierzy formacji SCUBA opracowano zmodyfikowaną wersję do prowadzenia ognia pod wodą, otrzymała ona oznaczenie DC-15A/Sea.

BlasTech Industries - Blaster DC-15S.

DC-15S to młodszy brat serii 15A. Jest znacznie krótszy i poręczniejszy, również celowanie nim nie nastręcza większych kłopotów. Idealnie nadaje się do walk w ciasnych pomieszczeniach, gdzie zasięg i moc DC-15A nie jest wymagana. Magazynek w zależności od ustawienia standardowo pozwala na oddanie 500 strzałów. Wyprodukowano też zmodyfikowane "elitarne" wersje, maja one większą moc i celność.

BlasTech Industries - Blaster DC-15s.

Model DC-15s został opracowany z myślą o formacjach specjalnych. Jego możliwości nie odbiegają od przeciętnego blastera, jednak unikalny system ładowania sprawia że jest wysoko ceniony. Bateria umieszczona w blasterze przez cały czas ładuje broń, trwa to powoli ale nieustannie. Można oddać 7 strzałów w ciągu sekundy po czym trzeba chwile odczekać aż bateria uzupełni energię. Ze względu na brak magazynka, co oszczędza ilość przenoszonego ekwipunku o amunicję do blastera broń ta stała się głównym wyborem komandosów.

BlasTech Industries - karabinek DC-19 "Stealth".

Ekstremalnie zaawansowany system broni. Tłumik dźwięku oraz specjalny tryb strzału, dodatkowo dzięki specjalnie dobranej mieszance gazu Tibanna bolt energii był niewidoczny dla oka większości istot organicznych. Niestety magazynek gazu wystarczał tylko na dziesięć strzałów, również miedzy strzałami należało odczekać jakiś czas by broń ostygła i z powrotem się przeładowała.

BlasTech Industries - karabinek modułowy DC-17m.

Jeden z najniezwyklejszych modeli broni ręcznej wykorzystywanej w WAR, karabinek modułowy DC-17m jest przeznaczony przedewszystkim dla formacji komandosów. Wyjątkowość tego rodzaju broni polega na jego wielozadaniowości w pierwotnej konfiguracji stanowi on zwyczajny karabinek blasterowy, jednak po zamontowaniu specjalnych końcówek otrzymujemy karabin wyborowy oraz granatnik z szeroką gamą pocisków od przeciwpancernych po odłamkowe. Niestety broń mimo niezaprzeczalnych zalet jest skomplikowana i jej obsługa wymaga wysoko wykwalifikowanej obsługi przez co nie jest ona rozpowszechniana poza oddziałami specjalnymi.

Westar - ciężki blaster samopowtarzalny M5 .

M5 zostały opracowane przez koncern Westar na potrzeby komandosów. Dla tej specjalistycznej jednostki zaprojektowano unikatową broń, jest ona używana tylko przez komandosów ARC. Dysponuje trzema trybami strzału, licznymi modułami doczepianymi, między innymi mikrogranatnikiem. Jest lżejszy, bardziej poręczniejszy, łatwiej nim celować i korzysta z tej samej amunicji hybrydowej plazma/EMP jak reszta broni WAR. Powiększony magazynek zapewnia dłuższy czas prowadzenia ognia bez jego wymiany.

Merr-Sonn Munitions - system "Cip-Quad".

Cip-Quad ( Reciprocating Quad Blaster ) to dosyć oryginalna broń i niezbyt szerzej spotykana. Żołnierz, zazwyczaj z oddziałów wsparcia ogniowego przenosił cały system na swoich plecach, tam też znajdowała się bateria zasilająca. W pozycji do strzału cały zespół był przemieszczany przed żołnierza i podtrzymywany na pozycji przez zespół mini repulsorów. Wtedy z mobilnego systemu broni zamieniał się w stacjonarny. Ogień prowadzony z Cip-Quada nie był zbyt szybki ale napewno był dewastacyjny, klony używały go z powodzeniem do eliminacji nie tylko siły "żywej" ale też pojazdów opancerzonych.

Merr-Sonn Munitions - działko blasterowe Z-6.

Kolejna z oryginalnych broni Merr-Sonn, Z-6 opiera się na systemie rotacyjnym 6 luf. Teoretyczna szybkostrzelność działka wynosi około 166 strzałów na minutę, co daje imponujące zagęszczenie ognia na niewielkim obszarze. O ile skuteczność działka jest porażająca to nie jest ono pozbawione wad. Występują one na tyle licznie że broń ma tylko ograniczone zastosowanie. Przedewszystkim konsumpcja energii, jest zatrważająca, waga i odrzut też robi swoje. Dla dobrze wyszkolonego klona dwa ostatnie ograniczenia nie stanowią znaczącego problemu. Jak pokazali komandosi z oddziałów ARC, Z-6 potrafi siać spustoszenie w szeregach droidów.

Merr-Sonn Munitions - granatnik PLX-1.

PLX-1 jest standardowym granatnikiem Wielkiej Armii Republiki. To prosta, niezawodna konstrukcja, łatwa w obsłudze i dziecinnie prosta w naprawie. Każdy poddział dysponuje conajmniej jednym granatnikiem, używa się ich do eliminacji umocnionych punktów oporu, pojazdów opancerzonych, zgrupowań piechoty. Przy odpowiedniej amunicji PLX może służyć jako wyrzutnia pocisków przeciwlotniczych. Spory wybór rodzajów amunicji oraz łatwość obsługi i efektywność sprawiają że PLX-1 są niezastąpione na polu bitwy.

Miotacze.

Miotacze. Należą do mało rozpowszechnionego rodzaju broni. Standardowe rozpylają ciecz zapalającą spopielając materie żywą na swojej drodze. Bardziej zaawansowane jak miotacze plazmy grenadierów pancernych emitują ekstremalnie rozgrzaną plazmę która również z powodzeniem niszczy tak żywe istoty jak i automaty.

Ładunki wybuchowe.

Granaty. To system wsparcia niezmieniony od tysiącleci. Zmianie ulegały zapalniki, kształty i przeznaczenie. Ale sama definicja ładunku, zazwyczaj wybuchowego łatwo dostarczanego przez pojedynczego żołnierza. Stanowiącego pokaźne wsparcie w walkach w miesicie nie uległa zmianie. Granaty występują w dużych ilościach i modelach, kilka z nich jest szeroko używana przez Wielką Armię Republiki. Głównym dostawcą jest niezawodny BlasTech Industries.

- Granat EC ( zwany: jonowym. ) Ten rodzaj generuje wyładowanie pola elektrostatycznego, niszczycielskiego dla elektroniki. Wyjątkowo skuteczny przeciwko droidom. Poważną wadą jest stosunkowo nieduży promień rażenia sięgający maksymalnie półtorej metra.

- Granat błyskowy ( zwany: Flash ) Oślepienie i ogłuszenie przez kilkanaście sekund , to efekt eksplozji tego granatu. Działa on tylko na istoty organiczne, choć eksplozja światła potrafi oślepić receptory droida na sekundę.

- Granat termiczny. Potężny ładunek wybuchowy, duża moc i zasięg działania sprawiają że trzeba obchodzić się z nim delikatnie. Jednak celnie umieszczony potrafi zdławić każdy punkt oporu czy pojazd opancerzony.

- Granat soniczny. Eksplozja generuje silny impuls soniczny, szczególnie zabójczy dla istot organicznych. Radzi też sobie całkiem nieźle z droidami.

Miny. występują one w różnych rozmiarach i kolorach. Od małych przeciwpiechotnych po ciężkie przeciwpancerne. Detonacja może zostać spowodowana emisja kierowana, naciskiem, zerwaniem linki detonatora, wzrostem pola elektromagnetycznego. Lista potencjalnych detonatorów jest długa.

Detonatory termiczne. Potężniejsza odmiana granatów termicznych, ich moc została zwielokrotniona. Pojedynczy detonator jest w stanie rozerwać na strzępy od niewielkiego budynku po frachtowiec. To zaiste potężna broń.

Broń biała.

Wibroostrza. Rodzajów broni białej wykorzystującej generatory impulsów dźwiękowych jest niezliczona ilość. Wibroostrza są częścią, noży, mieczy, pik czy toporów. Urządzenie najczęściej umieszczone w rękojeści generuje ultraszybkie impulsy soniczne, wprawiają tym broń w stan ciągłej mikrowibracji. Dzięki temu zjawisku broń zadaje znacznie większe i groźniejsze obrażenia szczególnie w styczności z materią organiczną. Nawet najmniejsze cięcie może spowodować że rana będzie śmiertelna. Ten rodzaj broni jest zakazany na większości światów, dostęp do niego mają tylko formacje militarne ale ich występowanie jakkolwiek nielegalne jest szeroko spotykane.

Lanca energetyczna. Broń ta występuje w wielu odmianach, od stosunkowo prostych pik stosowanych do walki w prymitywnych obrzędach, po skomplikowane lance używane przez regularne wojsko. Piki energetyczne dysponują często "ostrzami" na obu końcach broni, lance są jednokierunkowe. Na końcu każdej lancy znajduje się generator wibracji który sprawia że ostrze choćby nawet nie było ostro zakończone dysponuje dużą siłą przebicia. Jako taka lanca jest pochodną broni wibracyjnej.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pojazdy lądowe i powietrzne.

Altyleria.

Rothana Heavy Engineering - AT-AP.

AT-PT ( All Terrain Attack Pod ) mobilna bateria należąca do rodziny maszyn kroczących. Z daleka można stwierdzić ze opiera się ona na dwóch nogach, jednak dysponuje też trzecią. Jest ona wysuwana kiedy machina osiągnie pozycję ogniową i stabilizuje cały pojazd podczas strzału. AT-PT potrafią dotrzeć tam gdzie większe zestawy artyleryjskie nie były w stanie, mimo pokaźnego zestawu uzbrojenia jest to dosyć wrażliwa maszyna. Całość formacji zazwyczaj jest osłaniana przez zgrupowanie czołgów i piechoty. Części użyte do konstrukcji AT-PT są takie same jak te z machin AT-TE co czyni pojazd łatwiejszym w obsłudze i remoncie.

Uzbrojenie:
- Pojedynczy Mass-driver.
- 1 Ciężkie działo blasterowe.
- 1 Średnie działko laserowe.

Rothana Heavy Engineering - AT-XT.

AT-XT ( All Terrain Experimental Transport ) model machiny kroczącej nigdy nie był szeroko używany. Mimo dosyć skromnej ilości dostarczanych pojazdów, zakosztował on walki na wielu frontach. Jego zdolności trakcyjne jak i również przeżywalność na polu bitwy czy niezawodność nie były szczególnie wysokie. Nadawał sie do walki z piechotą ale brak mu było systemów uzbrojenia przeznaczonych do eliminacji pojazdów zmechanizowanych. Centralną bronią AT-XT były moździerze protonowe, cechował je dobry zasięg i duża siła niszczenia. Głównie dzięki nim pojazd był używany jako szybka platforma artyleryjska przemierzając pole bitwy i zapewniając wsparcie oddziałom piechoty.

Uzbrojenie:
- 1 Podwójne działko laserowe.
- 2 Możdzierze protonowe.

Rothana Heavy Engineering - SPHA-T.

SPAH-T ( Self-Propelled Heavy Artillery ) to najpotężniejsza broń w arsenale Wielkiej Armii Republiki. Ogromne samobieżne stanowisko artyleryjskie może być wyposażone w szereg układów uzbrojenia, najpopularniejszy jest model T ( turbolaser ). Jednak występują też modele I ( działo jonowe ), V ( ciężki laser ), C ( wyrzutnia pocisków wstrząsowych ), M ( mass-driver ). Siła ognia a przy tym i pobór energii jest tak duży że SPHA-T jest w stanie oddać tylko kilka strzałów. Nie dysponuje on pokładowym systemem zasilania głównego uzbrojenia, po każdym wyczerpaniu energii cały pojazd wycofuje się do punktu ładowania. Zazwyczaj stanowią go szturmowe okręty desantowe typu Acclamator będące wysuniętymi bazami naprawczymi i punktami zaopatrzeniowymi. System trakcyjny SPHA-T opiera się na 12 nogach, co klasyfikuje pojazd do machin kroczących. Podyktowane jest to stabilnością w końcu wcale nie małej konstrukcji jak i odpornością na zakłucacze grawitacyjne. Ma to swoje też minusy, SPHA-T osiąga maksymalnie 35 km/h, jest to więc powolny pojazd, sama jego wielkość też ogranicza teren w jakim może się przemieszczać.

Uzbrojenie:
- Pojedynczy turbolaser/działo jonowe/wyrzutnia pocisków/ciężki laser/mass-driver.
- 12 Blasterów przeciwpiechotnych.

Kuat Drive Yards/Mekuun - UT-AT

UT-AT ( Unstable Terrain Artillery Transport ) potocznie zwany trójzębem został zaprojektowany na bazie doświadczeń zdobytych podczas kampanii na planecie Agamar. Ciężkie pojazdy kroczące spowodowały wtedy duże zniszczenia wśród naturalnych mostów planety, utracono tym samym wiele cennego sprzętu. KDY współpracując z korporacją Mekun, szeroko znanym specjalistą w napędach repulsorowych, zaprojektowała pojazd wsparcia który nie musiał obawiać się o swój wpływ na powierzchnie nad którą się poruszał. 16 małej mocy repulsorów zapewniało UT-AT swobodne szybowanie ponad przeszkodami, umieszczenie tak dużej ilości tych urządzeń pod kadłubem zapewniała całkiem przyzwoita odporność na uszkodzenie systemu napędowego. Całkiem zróżnicowane uzbrojenie oraz zdolność do przewożenia dwudziestu klonów dawało ciekawe możliwości. Niestety UT-AT odznaczał się tragicznie słabą prędkością i zwrotnością, nastręczało to pilotom tak dużych trudności że nie starali się przekraczać prędkości 45km/h. Do tego, ze względu na unoszenie się pojazdu nad powierzchnią gruntu, jeden dobrze ulokowany pocisk mógł sprawić że cała maszyna wywróci się.

Uzbrojenie:
- Pojedyncze ciężkie działo laserowe.
- Dwa średnie działa laserowe.
- Cztery wieżyczki z przeciwpiechotnymi działkami laserowymi.

Ciężkie pojazdy pancerne.

Rothana Heavy Engineering/Kuat Drive Yards - AT-TE

AT-TE ( All Terrain Tactical Enforcer ) jest podstawową ciężką maszyną kroczącą Wielkiej Armii Republiki. Od czasu debiutu w czasie bitwy o Geonosis AT-TE udowodnił nieraz że jego opinia "władcy pola bitwy" jest w pełni zasłużona. Pierwsze modele poprzedzające właściwego AT-TE zostały zaprojektowane dla kompani górniczych operujących na dalekich placówkach, pojazd miał zapewniać spokój i porządek w często niesfornych osadach górniczych. Wersja militarna maszyny jest znacznie bardziej wyrafinowana, służy jako pojazd wsparcia dla plutonu żołnierzy lub razem z innymi AT-TE jako pancerna szpica natarcia. Całość ciężko opancerzonego kadłuba mieści 7 ludzi załogi, obsługują oni liczne systemy uzbrojenia i kierują pojazdem. Najgorszą a jednocześnie najbardziej destruktywną rolę ma kanonier obsługujący railgun, niestety jego miejsce na szczycie pojazdu jest zupełnie odsłonięte i podatne na ostrzał. Pojazd jest hermetyczny i przenosi zapasy powietrza i żywności dla załogi i desantu plutonu klonów na okres 3 tygodni. Zapasy paliwa przy średniej prędkości 60 km/h wystarczają na przejście około 500 kilometrów. AT-TE nie tylko przewozi desant, jest też w stanie go aktywnie wspierać tak ogniowo jak i logistycznie, w tyle maszyny znajduje się nawet droid medyczny IM-6 zajmujący się rannymi. By zapewnić odpowiednią osłonę przed wyładowaniami jonowymi pojazd został wyposażony w tarczę elektromagnetyczną. Mimo niewątpliwie wszystkich swoich zalet AT-TE nie był nie niezniszczalny, dobrze ulokowany pocisk przeciwpancerny z droida Hailfire potrafił zniszczyć pojazd, był on też dosyć wrażliwy na ataki z powietrza jako że jego broń miała ograniczony kąt ostrzału skierowany w górę. Również długość nóg w kilku przypadkach okazywała się zbyt krótka dla niektórych przeszkód terenowych, problem ten rozwiązano w wersji rozwojowej AT-TE oznaczonej jako AT- HE ( All Terrain Heavy Enforcer ).

Uzbrojenie:
- Pojedynczy Railgun.
- 6 pojedynczych przeciwpiechotnymi działkek laserowych.

Kuat Drive Yards - HAVw A5/A6 Juggernaut.

HAVw ( Heavy Assault Vehicle/wheeled ), ze względu na swój wygląd przylgnęła do niego nazwa "toczącego się głazu". Juggernaut jest dosyć kontrowersyjną maszyną, głównie ze względu na system trakcji. Od tysięcy lat w dziedzinie napędów królowały repulsory i w pewnym procencie machiny kroczące, napęd kołowy wydawał się antyczny i niestosowany. Jednak inżynierowie z KDY pokazali że nie tylko taki rodzaj napędu jest skuteczny ale i praktyczny. Mimo swoich dużych rozmiarów pojazd jest w stanie rozpędzić się do 160 km/h w płaskim terenie, co jest doprawdy niesamowite, teoretycznie maszyna może osiągnąć prędkość maksymalną 200km/h ale nikt jeszcze tego nie próbował. Zabiera na pokład do 50 żołnierzy z pełnym ekwipunkiem, do tego jeżeli zmniejszy się ilość desantu może wziąć na pokład speedery albo lekkie air speedery. Desant może zostać szybko wyładowany przez opuszczaną rampę z przodu kadłuba, osłonę ogniową w czasie tej operacji zapewni bogate uzbrojenie Juggernauta. Cechą charakterystyczną pojazdu jest wysoka wieżyczka obserwacyjna, zasiada w niej pojedynczy obserwator lustrujący otoczenie i wyszukujący zagrożenia, stanowisko zaszczytne ale mało kto przeżywa by o tym opowiedzieć. Jak wskazuje sama wielkość, HAVw ma problemy z manewrowaniem, by temu chociaż w jakiś sposób zaradzić wyposażono go w zdublowane stanowiska sterowania z przodu i tyłu pojazdu. Układ jezdny mimo względnie dobrej ochrony jest w modelu A5 dosyć podatny na uszkodzenia.
Model A6 mimo że fizycznie niemal identyczny do modelu A5 jest niemal dwa razy większy. Juggernaut A6 otrzymał inną nazwę potoczną, "Turbo Czołg". Mimo swoich ogromnych rozmiarów jego prędkość maksymalna jest tylko o 40km/h mniejsza od modelu A5, widok pędzącego A6, strzelającego ze wszystkiego na pokładzie jest nielichym ciosem w morale przeciwnika. Dzięki swoim rozmiarom pojazd mógł zabrać znacznie większy ładunek niż jego poprzednik, w odpowiedniej konfiguracji nawet 300 żołnierzy mogło przebywać w ładowni. Uzbrojenie również zostało ulepszone, to samo tyczy się ochrony, nowoczesny pancerz był w stanie absorbować energię trafień i rozpraszać ją na całym kadłubie. Zdolność do manewrowania również ucierpiała, A6 nadawał się głównie do walk poza terenem zabudowanym, model A5 w tym przypadku dominował nad A6.

Uzbrojenie:
A5
- Trzy wieżyczki z pojedynczymi ciężkimi działami laserowymi.
- Pojedyncza wieżyczka z działkiem blasterowym.
- Podwójny granatnik w wieżyce.
A6
- Pojedyncze ciężkie działo laserowe.
- Pojedyncze szybkostrzelne działko laserowe.
- Dwa średnie przeciwpiechotne działka laserowe.
- Dwa podwójne działka blasterowe.
- Podwójna wyrzutnia rakiet/granatów.

Kawaleria pancerna.

Rothana Heavy Engineering - AT-PT

AT-PT ( All Terrain Personal Transport ) zostały skonstruowane na wiele lat przed wybuchem Wojny Klonów. Według ówczesnej koncepcji całkowitego zmechanizowania wojska, pojedynczy żołnierz w AT-PT dysponował siłą ognia całego plutonu przy znacznie niższej cenie. W pierwszy rejs niesławnej "Floty Katańskiej" zaokrętowano wszystkie modele AT-PT, po tajemniczym zniknięciu tej formacji zainteresowanie maszyną kroczącą całkowicie opadło. Dopiero w dobie Wojny Klonów pojazd ponownie wszedł do akcji, przeznaczono go głównie do wspierania formacji piechoty, osłony większych pojazdów i służby patrolowej.

Uzbrojenie:
- Pojedyncze podwójne działko blasterowe.
- Granatnik.

Uulshos Manufacturing/Aratech Repulsor Company - ISP

ISP ( Infantry Support Platform ) to szybki speeder przeznaczony do zadań patrolowych i szybkich ataków na lekkie formacje przeciwnika. Wyposażony w repulsor i silnik przepływowy osiąga prędkość maksymalną 100 km/h przy zachowaniu dużej zdolności manewrowej. Mimo niezbyt imponującego uzbrojenia maszyna spisuje się doskonale a atakach na piechotę a nawet jest w stanie skutecznie zwalczać pojazdy pancerne i kanonierki. Nie jest jednak zbyt odporny i przypadku bezpośredniego trafienia z większego kalibru niż broń ręczna piechoty może łatwo zostać strącony.

Uzbrojenie:
- Dwa podwójnie działka blasterowe.

Rothana Heavy Engineering - TX-130S/T Saber

Saber jest najpopularniejszym czołgiem repulsorowym w siłach Republiki. Mimo że niewielkich rozmiarów przenosi imponujący zestaw broni, do społu z niesamowitą zwrotnością i dużą prędkością cechy te czynią z niego wyjątkowo niebezpiecznego przeciwnika. Niska sylwetka i ciche lewitowanie nad powierzchnią gruntu sprawia że TX-130S spisuję się doskonale w zasadzkach, zaawansowany system celowniczy potrafi skutecznie namierzać cel. Dzięki temu oprzyrządowaniu Saber potrafi wykonywać precyzyjne ostrzały z dużej odległości. Niestety jak każdy speeder jest on wrażliwy na pole elektromagnetyczne, opancerzenie też zostało zminimalizowane by zapewnić maksymalną prędkość i zwrotność. Jednak w rękach doświadczonego pilota czołg ten jest śmiercionośną bronią.
Model TX-130T, został wyposażony w tarczę co znacznie zwiększa jego zdolność do przetrwania na polu bitwy.

Uzbrojenie:
- Dwa ciężkie działa laserowe.
- Pojedyncza wieżyczka z średnim działkiem laserowym.
- Dwie wyrzutnie pocisków.

Transportery piechoty.

Kuat Drive Yards - AT-OT

AT-OT ( All Terrain Open Transport ) nie jest pojazdem bojowym w pełnym znaczeniu tego słowa, nawet mimo to że jest uzbrojony. Maszyny te służą głównie za liniami frontu, przenosząc zaopatrzenie i żołnierzy. Oczywiście w ostateczności mogą zostać użyte w walce, jednak prawie całkowity brak opancerzenia i wysoka wrażliwość na ataki z góry czynią je podatnymi na zniszczenie. Przy budowie AT-OT zastosowano wiele elementów z machin kroczącej AT-TE co znacznie przyspiesza produkcję i łatwość w naprawach. Mimo swoich wad żadna z jednostek Wielkiej Armii Republiki nie powalczyła by długo gdyby AT-OT nie prowadziły swojej ciężkiej pracy na tyłach.

Uzbrojenie:
- Cztery pojedyncze działka laserowe.

Rothana Heavy Engineering - RTT

RTT ( Republic Troop Transport ) jest słabo opancerzonym i uzbrojonym pojazdem repulsorowym służącym do transportu żołnierzy. Nie jest ani szybki ani zwrotny, jednak jest atrakcyjny cenowo i w wczesnym okresie wojny występował dosyć licznie.

Uzbrojenie:
- Dwa działka laserowe.

Pojazdy zwiadowcze.

Kuat Drive Yards - AT-RT

AT-RT ( All Terrain Recon Transport ) jest jednoosobową odkryta maszyną kroczącą. Używana głównie do patrolowania, służby policyjnej i zwiadu spełnia dobrze swoją rolę. W kilkumaszynowych grupach dzięki swemu uzbrojeniu potrafi też skutecznie eliminować wrogą piechotę. Podstawową wadą AT-RT jest odkryte stanowisko pilota, nie jest on prawie w ogóle chroniony i przez to bardzo podatny na ostrzał.

Uzbrojenie:
- Szybkostrzelny blaster.
- Granatnik.

Aratech Repulsor Company - 74-Z

Niemłoda już konstrukcja jednak nadal ciesząca się niesłabnącym zainteresowaniem. Model 74 i jego militarna wersja oznaczona jako Z, od wielu lat jest ulubionym speeder bikem w wielu formacjach militarnych. Zdolny osiągnąć prędkość 500 km/h i wyposażony w system zagłuszający idealnie nadaje się do operacji zwiadowczych.

Uzbrojenie:
- Pojedyncze działko laserowe.

Aratech Repulsor Company - BARC

BARC ( Biker Advanced Recon Commando ) speeder został skonstruowany specjalnie dla komandosów ARC, jednak dzięki wysokim ocenom został też wprowadzony na uzbrojenie innych jednostek WAR. Szybki, zwrotny i ciężko uzbrojony służył nie tylko do zwiadu ale również w wielu przypadkach w roli szybkiej kawalerii.

Uzbrojenie:
- Cztery działka laserowe.

Aratech Repulsor Company - 105-K

Model 105-K był używany wyłącznie przez korpus Lansjerów. Konstrukcja była dosyć wytrzymała i osiągała przyzwoite prędkości, jednak w przeciwieństwie do innych maszyn tej klasy w służbie Republiki nie przenosiła żadnego uzbrojenia.[/img]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Rise of the Empire RPG Strona Główna » Biblioteka » Wielka Armia Republiki.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group